MathiasS skrev:
Och det som i första hand behöver ändras i beteendet är att ni slutar snatta varor. Man blir inte kollad 8 ggr av 10 om man gjort rätt. Hoppas ingen blir upprörd av detta faktum. Dom väljer inte ut kunder att dubbellkolla manuellt. Funkar lika på coop och ica.....
Jag som trodde de samkörde de scannade varorna mot en receptdatabas. Passar inte varorna ihop blir man misstänkt. :)
 
Alfredo skrev:
Äh, du skannade säker rätt men råkade äta upp en på vägen till kassan. ;) Händer så lätt... :D
Kan vara ett tecken på darrhänthet också.
Parkison kallas det.
 
Alfredo skrev:
Äh, du skannade säker rätt men råkade äta upp en på vägen till kassan. ;) Händer så lätt... :D
Kan vara ett tecken på darrhänthet också.
Parkison kallas det. Då är det lätt att dubbelregistrera.

Förresten, minns ni att Systembolaget hade en lampa vid kassorna förr, som lyste rött ibland.
Då skulle man visa leg. för att visa att man inte var en registrerad missbrukare.
De sa att lampan lyste slumpmässigt, men det var en ren lögn.
Kassören/kassörskan hade en knapp under disken.
 
Appropå att skanna så lämnade jag fram mitt körkort till kassörskan på Willy's i fredags.

Jaha, falskt ID sade hon utan att se det minsta förvånad ut. Precis som om det hände varje dag att streckkoden inte gick att skanna. Det kommentaren berodde väl på att jag ser ut som en påtänd medlem av ryska maffian.

På körkortet alltså. Inte i verkligheten. Jag är faktiskt riktigt stilig IRL, for the record.

Sedan hade vi en givande diskussion om svårigheterna att köpa ut från Systemet när man ser ung ut för sina år. Dvs, tills svärmen av giftpilar från Hustruns ögon förmörkade solen.

Mänsklig interaktion! Det är det jag vill har när jag shoppar. Självskanna kan ni andra göra.

Fast nu får jag väl sluta handla på Willy's. Eller skaffa ett fungerande körkort.
 
mycke_nu skrev:
Appropå att skanna så lämnade jag fram mitt körkort till kassörskan på Willy's i fredags...
Varför måste du legitimera dig när du handlar mat?
Det är väl bara när man hämtar paket på posten och tar ut receptbelagt på apoteket man måste visa leg.
(Förutom på bolaget om man ser ung ut alltså)

À propos, så fick en 40 årig dam jag känner visa leg på bolaget.
Gissa om hon blev glad :)
 
KnockOnWood skrev:
Varför måste du legitimera dig när du handlar mat?
Kortbetalning utan kod kanske?
 
KnockOnWood skrev:
Varför måste du legitimera dig när du handlar mat?
Det är väl bara när man hämtar paket på posten och tar ut receptbelagt på apoteket man måste visa leg.
(Förutom på bolaget om man ser ung ut alltså)
Willy's kundklubb använder körkort (och andra ID-kort) som klubbkort.

KnockOnWood skrev:
À propos, så fick en 40 årig dam jag känner visa leg på bolaget.
Gissa om hon blev glad :)
Min yngsta dotter som just fyllt 20 fick handla vin på Bolaget förra veckan utan att visa legitimation.

Hon blev skitsur. :D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
prototypen skrev:
Jag har råkat ut för att scannat 3 st men bara 2 i påsen..........

Protte
Det räknas inte som en miss. I alla fall hos ICA.
 
mycke_nu skrev:
Willy's kundklubb använder körkort (och andra ID-kort) som klubbkort.
Det är fler och fler butiker/kedjor som gör det, en av dom stora klädkedjorna har slutat med eget klubbkort.

Jula, Clas Ohlsson, Team Sportia, Intersport & Stadium har egna klubbkort men det går precis lika bra att använda körkort (id handling) eller säga personnumret för att registrera poängen.
 
mycke_nu skrev:
Appropå att skanna så lämnade jag fram mitt körkort till kassörskan på Willy's i fredags.

Jaha, falskt ID sade hon utan att se det minsta förvånad ut. Precis som om det hände varje dag att streckkoden inte gick att skanna. Det kommentaren berodde väl på att jag ser ut som en påtänd medlem av ryska maffian.

På körkortet alltså. Inte i verkligheten. Jag är faktiskt riktigt stilig IRL, for the record.

Sedan hade vi en givande diskussion om svårigheterna att köpa ut från Systemet när man ser ung ut för sina år. Dvs, tills svärmen av giftpilar från Hustruns ögon förmörkade solen.

Mänsklig interaktion! Det är det jag vill har när jag shoppar. Självskanna kan ni andra göra.

Fast nu får jag väl sluta handla på Willy's. Eller skaffa ett fungerande körkort.
Pics or it didnt happen?



Ps. jag fick förövrigt visa legg på systemet i höstas. Dom måste ha tullat på rosevinet vid kassorna.
 
mycke_nu skrev:
Appropå att skanna så lämnade jag fram mitt körkort till kassörskan på Willy's i fredags.
Mitt förra körkort kunde de alltid skanna på Systemet. Mitt nuvarande har någon form av "modernisering" som gör att det inte längre funkar att skanna utan kassören/kassörskan måste knappa in siffrorna manuellt. Det är inte alltid att tekniken går framåt...
 
Inte i borlänge. Men den där samtalscirkeln måste vara snudd på bättre än vilken ståuppkomikshow som helst. Undrar om dom säljer entrebiljetter för oss som vill titta på?
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Your Tax Money Hard at Work! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.