:D Och tråden om kassapinnen lever vidare :D
Tror jag ska börja låta bli att lägga upp den bara för att se reaktioner på det, kan vara intressant utifrån beteendeperspektiv. Hur många som blir upprörda av ett icke problem.;)
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tänker att de som inte lägger upp pinnen efter sina varor har en tanke med detta.

Troligen är de flesta lite kontaktsökande, vill gärna få igång en konversation med kassören/rskan och kunden efter.
Och inte är jag den som försöker förstöra för andra, utan jag låter det naturligtvis gå vidare till att vi faktiskt får lov att prata lite med varandra.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
harry73
Har nog aldrig tyckt att det är ett problem.
Jobbade bakom kassan några år och brukade ha bra koll när en ny kunds varor kom.
Oftast lämnar de lite utrymme kvar, samt att det blir en annan ordning/oordning på bandet. Plus att många börjar med mjölk/läsk och andra hårda förpackningar och slutar med chips ed

Handlar jag själv lämnar jag lite utrymme och börjar med mjölken. Finns ingen pinne lägger jag ner den efter ett litet tag, men ibland glömmer jag.
 
A AndersS skrev:
Tror jag ska börja låta bli att lägga upp den bara för att se reaktioner på det, kan vara intressant utifrån beteendeperspektiv. Hur många som blir upprörda av ett icke problem.;)
Herre Gud, snacka om I-landsproblem :sick:
 
Tja, lever man i ett I-land så blir det ju automatiskt I-landsproblem. Och blir det inte automatiskt så gäller det att skapa själv
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
- - - ofta finns det bara en eller två timmar vilket gör att man tvingas klämma boobsen/dasen mot kunden framför för att nå pinnen om hen inte gör det själv.
Och så blir man anmäld för sexuella trakasserier...
 
Och vilken otäck och äcklig pinne, skulle vara intressant att göra ett bakterietest på den :)
Är det boven till att vinterkräksjukan;)
Så när jag står där och tvekar om jag ska ta i pinnen så riskerar jag dessutom bli attackerad bakifrån av någon med sina behag, börjar ju bli en Hitchcock thriller detta. Ser framför mig hur damen bakom sedan stoppar ner mig i en varuvagn och försvinner ut på parkeringen för att bli inlastad baktill i kofferten på en bil.
 
Redigerat:
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Det viktigaste är att man bygger varuberg. Se till att få plats med alla varor på så lite utrymme som möjligt. Om kunden innan inte gör det så behövs ingen pinne!
Dessutom så gör man stackarn i kassan riktigt lycklig *not*

Men är inte pinnen i kassan I landsproblem nr 327?
 
Jag brukar lägga pinnen på fel ledd, dvs på längden, och kolla på bakomvarande kunds reaktion.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
harry73
Det är väldigt överdrivet att det skulle vara besvärligt för kassörskan med ett varuberg. De ska fortfarande ta varan som är närmast kassan. Det går kanske lite långsammare, men det är oftast inte ett problem.
Det stora problemet med ett varuberg är snarare att man krossar alla ömtåliga varor som frukt och chips och att kassörskan kanske är mindre benägen att vara försiktigt med dina varor med.
 
harry73 harry73 skrev:
Det är väldigt överdrivet att det skulle vara besvärligt för kassörskan med ett varuberg. De ska fortfarande ta varan som är närmast kassan. Det går kanske lite långsammare, men det är oftast inte ett problem.
Det stora problemet med ett varuberg är snarare att man krossar alla ömtåliga varor som frukt och chips och att kassörskan kanske är mindre benägen att vara försiktigt med dina varor med.
Tja... Hur mycket har du suttit i kassan? Det tar absolut länge tid om man lägger alla varor i en hög. Enkel matematik alla varor ska scannas in...
Min erfarenhet är att varuberg är bökigare och tar längre tid samt innebär ännu högre lyft än nödvändigt. Men jag har förstås bara jobbat nått år i kassan så vad vet jag. Jag har dessutom fått för mig att om kunden skulle lägga alla varor med streckkoden åt rätt håll skulle alla spara tid. För att inte tala om kassapersonalens ryggar. Eftersom alla har bråttom i det här landet så förstår jag inte varför man bara slänger upp alla varorna? Om man istället lägger upp dessa en och en så skulle de spara tid.
 
Redigerat:
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag brukar lägga pinnen på fel ledd, dvs på längden, och kolla på bakomvarande kunds reaktion.
Jag brukar ta alla pinnarna bara för att vara säker...
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Varför stå i kassan , ofta i köer då man kan självscanna å glida vidare?!
 
  • Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
harry73
Varuberg tar kanske lite längre tid för kassörskan, men kunden är snabbare färdig och kan därefter fortsätta att packa in varorna. Det gör att kassörskan inte så ofta behöver krångla till det för att hålla olika kunders varorna separerade efter scanningen.
Och det där med streckkoder åt rätt håll är också trams. Efter ett tag vet man som kassörska precis var streckkoderna finns och hur man ska ta produkten för att enkelt kunna vända det rätt.
Men kanske @Jonatan79 har rätt och är det bättre att avskaffa kassörskor om de inte kan göra sitt jobb
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför stå i kassan , ofta i köer då man kan självscanna å glida vidare?!
Det går ju inte för då har vi ingen pinne att diskutera ;)
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.