ion skrev:
Men på Wiki är dom uppdaterade.(y) [länk]
Uppdaterade? Vem f-n har hört talas om "kassakloss"? :x

I
Alfredo skrev:
Uppdaterade? Vem f-n har hört talas om "kassakloss"? :x
Jag har. Men trodde det var en sån där som liksom fastnat vid kassan och stoppar upp. Får nog läsa igenom länken lite bättre.

Mikael_L skrev:
Ja den där är absolut inget för mig i alla fall.

Jag har alltid haft som minikrav att kunna flyga till NY utan mellanlandning, så en räckvidd på minst 7000 km är kravet när jag shoppar ny jet.
Som en liknelse: Du tar väl inte Rollsen till kiosken?
Skilj mellan shoppingkärran och långfärdsåket!

Om ni går upp aningens i flygplansstorlek så kan jag skriva in en personlig hälsning åt er på motorn. ;)

Alfredo - den storleken på plan som du rekommenderade tycker jag visar på arbetarklass. Brukar inte de ofrälse köpa mycket på en gång a la Ullared? För de lite bättre bemedlade så åker man givetvis en separat resa för specerier från jordens alla hörn.

I
Om vi ska fortsätta diskutera kundpinnen,,så tycker jag vi börjar med att kalla den kassakloss, mindre vulgärt, ingen kund bör väl lägga upp sin pinne på bandet, och hur jämställt är det?
Som jag sa, helt klart en valfråga för FI.

Redigerat av moderator:
Det här med att själv åka till affären har sina risker.

Totalmissade den här "pinnen" idag. Tur att jag tog det lungt.

Screen Shot 2014-07-15 at 20.08.32.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ion skrev:
Åh... de bilderna i huvudet var inte önskvärda...

I
Dalbotös skrev:
Nä, precis, alltså kassakloss är bättre, eller hur?

I
Visserligen finns det kanske damer som har en "man i byrån" de kan ha med och slänga på bandet men det harmonierar inte med matvaror.. Nä, det är en jämställdhetsfråga.
Och kloss ska det heta.

Dalbotös skrev:
Alfredo - den storleken på plan som du rekommenderade tycker jag visar på arbetarklass. Brukar inte de ofrälse köpa mycket på en gång a la Ullared? För de lite bättre bemedlade så åker man givetvis en separat resa för specerier från jordens alla hörn.
Du har naturligtvis helt rätt! Jag kommer från en enkel bakgrund, handlar gärna storpack på ÖB och tänkte inte efter riktigt. :surprised: Man kanske kan kombinera skaplig lastkapacitet med lite flärd och stil? De som levererade denna kärra, ja alltså inte Boeing, utan de som "fixade till den" borde väl kunna erbjuda något passande?

air-force-one.jpg
Skapa konto

PS. Vad gäller Ullared har jag bara läst om den platsen. Men vem vet, kanske får man någon gång besöka den...

ion skrev:
Om vi ska fortsätta diskutera kundpinnen,,så tycker jag vi börjar med att kalla den kassakloss, mindre vulgärt, ingen kund bör väl lägga upp sin pinne på bandet, och hur jämställt är det?
Som jag sa, helt klart en valfråga för FI.
Dalbotös skrev:
Å hur önskvärda tror du bilden i mitt huvud var då apropå kassakloss? Knappast jämställd, kanske aningen vulgär och en högst tveksam valfråga för FI!.

funny-fat-woman-cart-trolley-shopping-meanwhile-walmart-pics.jpg
Skapa konto

Nej kundpinne röstar jag på!

ion skrev:
Visserligen finns det kanske damer som har en "man i byrån" de kan ha med och slänga på bandet men det harmonierar inte med matvaror.. Nä, det är en jämställdhetsfråga.
Och kloss ska det heta.
Varför inte något som beskriver dess funktion?

Konsumentproduktsamlingsdiskriminator
eller på svenska
Kundvaruavskiljare.

Svenska är ett språk där man kan bygga hur långa ord som helst (liksom forumtrådar :) )
Låt oss utnyttja det!

Framtidaproduktägareseparationsutrustning

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
I
pausklabb?

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Eller, kort och gott, pinne... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.