Ska köra ett test med expanderande pu-lim och montera en bräda framför som stöd! Funkar inte det får det bli test med bruk i steg 2.

Tack för tipsen!

Återkommer med rappport om resultatet vad det lider!

/ Laxen
 
  • Gilla
Sjöberg90
  • Laddar…
Hej
En liten fråga som ett stickspår. Vad är fördelen med dessa dosor jmfrt med en "vanlig grön ? Jag använder såna i mitt gamla Siporexhus och fäster dessa med de vanliga fästöronen och spikplugg.

MVH / LOB
 
Dom vanliga gröna som du pratar om e på ren svenska skit dosor om du frågar mig som är elektriker, där finns ingen distansring som man kan justera, stusarna är inte flexibla osv.
Ingen elektriker med lite stolthet använder några såna *ler* lite skämt men jag föredrar t ex den typen av dosor.
Kan säga så att vi har satt upp ca 5000 såna doser på det jobbet jag är på och hade dom andra varit bra så hade vi använt dom, för dom kostar 1/4 del av priset.

Sen är jag inte med på hur du menar att du fäste dina?
Där finns många olika sätt att fästa dosor men jag tycker det jag skrev om är en bra sätt att fästa dom, man får dosa i exakt nivå med väggen och dom sitter rak.

Mvh Tim
 
sirtimmy skrev:
Dom vanliga gröna som du pratar om e på ren svenska skit dosor om du frågar mig som är elektriker, där finns ingen distansring som man kan justera, stusarna är inte flexibla osv.
Ingen elektriker med lite stolthet använder några såna *ler* lite skämt men jag föredrar t ex den typen av dosor.
Kan säga så att vi har satt upp ca 5000 såna doser på det jobbet jag är på och hade dom andra varit bra så hade vi använt dom, för dom kostar 1/4 del av priset.

Sen är jag inte med på hur du menar att du fäste dina?
Där finns många olika sätt att fästa dosor men jag tycker det jag skrev om är en bra sätt att fästa dom, man får dosa i exakt nivå med väggen och dom sitter rak.

Mvh Tim
Skulle du kunna länka till de dosor som är populära bland elektriker? Det finns ju mycket erfarenhet bakom valet så låt oss ta del av den visdomen! :)
 
Hej
Jag satte spik snett in i lb och sen putsade jag igen med en blandning av vanligt putsbruk och lagningsbruk då lagningsbruket kletar fast lite bättre. Jag blev föreslagen att använda lb-lagningsbruk men det funkar inte så bra. En annan fördel med det vanliga bruket är att det är hårdare så man märker om man är på väg att slå en spik i ledningarna, eller om man borrar så ser man direkt på borrdammet om man är på väg in i nån ledning.

Mvh honken
 
  • 116Elonatverksdosor2.JPG
  • lagad vägg.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.