DIY_freak skrev:
Det är så typiskt att alla som tycker som tycker avvikande måste vara i maskopi med någon. Om jag skulle resonera som du, så måste jagnuu tro att du är Hans partner. Jag har för länge sedan blivit kontaktad/kontrollerad av Marlene som personligen har kontrollerat att jag inte har någon bakgrund hos något företag i byggbranschen.

Men jag måste ju bekänna... Var på Bauhaus för ett par dagar sedan. Lämnade tillbaka ett Yale-lås som jag köpte billigare på Hornbach. Sitter jag i Bauhaus knä nu tro? (y)
Och eftersom du då inte har med några band till företagen så kan du fortsätta att trycka på allt Hans säger. Men skippa det här med "Behöver man göra som det står" och "Det spelar ju ingen roll". Jag tycker med Hans inlägg gör att han låter mindre trovärdig, men att Bauhaus har gjort stora fel är det inget snack om. Om tillverkaren säger att termostaten bör monterad på 150cm, och Hans har beställt den på 150cm så SKA den sitta på 150cm.....

Och jag handlar precis lika mycket på Bauhaus som innan, det är just i detta fallet de gjort bort sig. Var där senast i Torsdags.....
 
Ramnemark skrev:
Din väg behöver inte vara fel men sättet du utrycker dig på är. Jag vet inte vad som gäller med provtryckningar men du tyckte inte de behövdes intyg på tätskiktet eller på elen innan, och det är konstiga åsikter när vi pratar jobbet bauhaus tagit på sig...
Sättet att kag uttrycket mig är missuppfattat, för att ni känner inte mig. Det är inget illa menat med vad jag skriver.
Hans frågar efter ett elintyg som visar att elen är rätt installerad. Sånt intyg existerar inte överhuvudtaget. Det enda intyg man får är att en behörig firma har gjort det, that's it.
Ställer Hans rimligare krav på företaget då blir det lättare att komma överens.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Matstj skrev:
Sättet att kag uttrycket mig är missuppfattat, för att ni känner inte mig. Det är inget illa menat med vad jag skriver.
Hans frågar efter ett elintyg som visar att elen är rätt installerad. Sånt intyg existerar inte överhuvudtaget. Det enda intyg man får är att en behörig firma har gjort det, that's it.
Ställer Hans rimligare krav på företaget då blir det lättare att komma överens.
Jag antar att han menar typ ett sånthär eller motsvarande något mer uppdaterat dokument(från EIO: http://www.eio.se/omeio/produktertjanster/documents/prislista_2007.pdf):
"05 1973 försäkran om utförd elinstallation"

Men alla elfirmor är väl inte med i Eio och det är väl heller inget krav?

När vi kört har jag nöjt mig med att kolla upp elektrikern som kommer hem till mig hos elsäkerhetsverket(innan de får göra jobbet) med ett snabbt samtal och sedan bett de speca vad de har gjort på fakturan.
 
Csms skrev:
Jag antar att han menar typ ett sånthär eller motsvarande något mer uppdaterat dokument(från EIO: [länk]
"05 1973 försäkran om utförd elinstallation"

Men alla elfirmor är väl inte med i Eio och det är väl heller inget krav?

När vi kört har jag nöjt mig med att kolla upp elektrikern som kommer hem till mig hos elsäkerhetsverket(innan de får göra jobbet) med ett snabbt samtal och sedan bett de speca vad de har gjort på fakturan.
Ja percis, det är så det brukar gå till.
 
ed rotavdrag) och bra resultat. När vi via mail kontaktade Bauhaus och meddelade att vi fixar det själva...vad fick vi för svar? Inget alls. Helt tyst från Bauhaus.
 
stefanörebro skrev:
ed rotavdrag) och bra resultat. När vi via mail kontaktade Bauhaus och meddelade att vi fixar det själva...vad fick vi för svar? Inget alls. Helt tyst från Bauhaus.

Vad hände här?
 
Hej,
Jag har ingen relation med Bauhaus eller ASH. Jag har dock tidigare anlitat ASH för att toralrenovera mitt hus. Enligt mig var det en stor renovering inklusive bygge av takkupa, nya badrum och byte av el. Måste säga att jag är extermt nöjd. Känner inte alls igen mig i nedan beskrivning av ASH. Hos mig fungerade all perfekt. Behöriga personer, kvittion, garantier etc. Framförallt var det hela tiden en bra, öppen och klar dialog med ASH. Var väldigt nöjd. Jag gjorde då detta direkt med ASH utan involvering av Bauhaus.
 
Andreasthure skrev:
Hej,
Jag har ingen relation med Bauhaus eller ASH. Jag har dock tidigare anlitat ASH för att toralrenovera mitt hus. Enligt mig var det en stor renovering inklusive bygge av takkupa, nya badrum och byte av el. Måste säga att jag är extermt nöjd. Känner inte alls igen mig i nedan beskrivning av ASH. Hos mig fungerade all perfekt. Behöriga personer, kvittion, garantier etc. Framförallt var det hela tiden en bra, öppen och klar dialog med ASH. Var väldigt nöjd. Jag gjorde då detta direkt med ASH utan involvering av Bauhaus.
Alltid tveksamt när första inlägget från en användare som är helt nyregistrerad hyllar ett företag som fått kritik på forum. Jag säger inte att så är fallet här...men jag tar alltid dessa med en STOR nypa salt, trots ev. försäkran från skribenten inte det inte finns någon koppling till berört företag.
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Håller med Paxman och särskilt när det är en tråd som inte uppdaterats på nära 3 veckor! :eek:
Sen är inte tråden i huvudsak om ASH, utan Bauhaus sätt att sköta en tjänst de har tagit betalt för.
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Håller inte med paxman.
Motivering:
1-Ny info är alltid välkommen.
2- Det finns ingen anledning att misstänka en annan person om kopplingar till ett företag om det inte finns belägg för det.
3- En nykomling ska känna sig välkommen och inte bli sågad på direkten så fort han/hon har en annan synpunkt än de flesta på forumet.
4- 1 plus 2 och 3
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Matstj skrev:
Håller inte med paxman.
Motivering:
1-Ny info är alltid välkommen.
2- Det finns ingen anledning att misstänka en annan person om kopplingar till ett företag om det inte finns belägg för det.
3- En nykomling ska känna sig välkommen och inte bli sågad på direkten så fort han/hon har en annan synpunkt än de flesta på forumet.
4- 1 plus 2 och 3
Ingen ny info har kommit
Är alltid misstänkt när en ny kommer in och hyllar ett företag som fått kritik
Ingen som har sågat någon nykomling
 
Matstj skrev:
Håller inte med paxman.
Motivering:
1-Ny info är alltid välkommen.
2- Det finns ingen anledning att misstänka en annan person om kopplingar till ett företag om det inte finns belägg för det.
3- En nykomling ska känna sig välkommen och inte bli sågad på direkten så fort han/hon har en annan synpunkt än de flesta på forumet.
4- 1 plus 2 och 3
1-Ny info är alltid välkommen.
Oftast är det ingen direkt ny information utan endast en försäkran om att företaget är förträffligt och ett uttryck av oförstående varför andra tycker att det är så dåligt

2- Det finns ingen anledning att misstänka en annan person om kopplingar till ett företag om det inte finns belägg för det.
Belägget är sammanträffandet.

3- En nykomling ska känna sig välkommen och inte bli sågad på direkten så fort han/hon har en annan synpunkt än de flesta på forumet.
Självklart är nya medlemmar välkomna, men att göra sitt första inlägg i en sån här tråd är misstänkt, hur man vrider och vänder på det.

4- 1 plus 2 och 3
Det där förstår jag inte ens...

Framtiden får utvisa ifall "Andreasthure" är en vanlig medlem eller om han bara är ute efter att skönmåla företaget.
 
Alltid konstig när en ny medlem kommer med massa ros om ett företag som uppenbarligen inte skött sig klanderfritt. Det konstiga är också att man reggar sig för att skriva i en tråd, som inte hänt något i på flera veckor. Hur hittar man tråden överhuvudtaget om man inte är medlem? Borde finnas hundra andra trådar som är mer "färska". Kul att den nya medlemmen har bra erfarenheter. Men det förändrar ju inget för TS. Uppenbarligen har detta inte skötts bra. Det borde ju den nya medlemmen se. Så då är det bara naturligt att man undrar varför någon som inte är medlem på forumet engagerar sig i detta.
 
Matstj skrev:
Håller inte med paxman.
Motivering:
1-Ny info är alltid välkommen.
2- Det finns ingen anledning att misstänka en annan person om kopplingar till ett företag om det inte finns belägg för det.
3- En nykomling ska känna sig välkommen och inte bli sågad på direkten så fort han/hon har en annan synpunkt än de flesta på forumet.
4- 1 plus 2 och 3
Alla med lagom lång erfarenhet av diskussionsforum känner igen mönstret. Finns hur många exempel som helst. I det fall där lögnaren presenterat nåt som skulle vara fakta visar det sig alltid vara stora fel och luckor.

Här har du en containerlast full med sånt:
https://www.flashback.org/f281

Plocka fram ETT enda fall där den sent inhoppade odelat positiva och väldigt vaga personen visar sig ha nån sanning bakom orden.
 
D
Anna1984 skrev:
Hur hittar man tråden överhuvudtaget om man inte är medlem? Borde finnas hundra andra trådar som är mer "färska".
Hört talas om Google? Det är ett verktyg på Internet där man kan banka in s.k. sökord och sedan letar Google rätt på olika ställen på Internet där det står förhoppningsvis intressanta saker som avhandlar de där sökorden. Du borde prova det någon gång... :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.