Hej,

Vi har precis gjort en besiktning med Anticimex Huddinge. Vi var inte nöjda, men får inget gehör. Vi betalade för en nivå 2 besiktning. Det vi var mest missnöjda med var hantering av vinden. Till vinden i huset gick en trappa, på vinden var det ståhöjd ca 1.80 och man kunde lätt vistas 3 personer. Man kunde gå runt på vinden och se alla takstolar förutom kanske 3 st pga lite lådor som fanns i utrymmet. Takstorlarna var skarvade och vi reagerade på detta. När vi påpekade det blev besiktningsmannen fundersam och uttryckte muntligen att detta var nog husets svaga punkt. I protokollet skev han senare: Vinden belamrad, gick ej att besiktiga (SIC!!)
:(

Snacka om att vi blev förvånade. Vi har påtalat detta, de står på sig. Visst det var ett par lådor, men långt ifrån obesiktningsabart!

Skäms! Friskrivningar och så skall man betala 10 papp för ingenting! Tack så mycket för den!
 
Bedrövligt! Tyvärr är du inte den första som är missnöjd med Anticimex besiktningar. Du kan ju söka på deras namn här på Byggahus så ser du själv.
 
Jo, jag har sett det. Vi skall överklaga o reklamera till ARN. Men troligtvis hjälper det inte. Tyvärr är media o forum som detta det enda som finns att tillgå.
 
De borde byta namn och kalla sig Antibesikt i stället.
 
De två senaste åren har Anticimex varit det företag i landet som har flest anmälningar på sig hos ARN ...
 
Marlene Eskilsson skrev:
De två senaste åren har Anticimex varit det företag i landet som har flest anmälningar på sig hos ARN ...
Just antalet anmälningar är inget bra mätetal.
Inte utan att vikta mot marknadsandelar.
Anticimex är väl (?) den enskilt största aktören på marknaden?
Det borde finnas siffror men jag hittade inga med en snabb google-sökning.
Folksam erbjuder väl periodvis gratis Anticimex-överlåtelse-besiktning om man tecknar sin nya villaförsäkring hos dem.

Med det sagt:
Jag är också missnöjd Anticimex-kund. Lyckligtvis utan tråkiga konsekvenser.
Den besiktning man gjorde av vårt hus är inte värd pappret den är skriven på.
Jag hade kunnat skriva samma rapport på distans utan att se huset.
I ett 50 år gammalt hus kan man göra det lätt för sig och anse att allt är riskkonstruktioner...

På andra ställen i forumet förordas istället en gedigen genomgång av en byggnadsingenjör, elektriker och en VVS:are.
Förmodligen samma slutsummma.
Och garanterat en tryggare affär. Även utan försäkringar...
 
Nja, det är alla företag inom facket "Bostad" hos ARN där vi har stora företag som Ikea, byggvaruhandlarna, tillverkare av byggvaror, hus, larm m m. Att ett enda företag som gör besiktningar sticker ut så mycket och har så många missnöjda kunder tycker jag tyder på att något är väldigt fel i deras sätt att arbeta. Antingen kommunicerar de för dåligt och berättar inte hur de jobbar innan kunden beställer, eller så gör de helt enkelt bara ett dåligt jobb.
 
Att de sen kan besiktiga samma hus åt både säljare och köpare är ju bara konstigt. Särskilt när de inte hittar samma saker.
 
Ja, de är väldigt bra på att hävda sina riskkonstruktioner. Jag fick intrycket av att deras sk expert hade gått en 1 dags internkurs i hur man skriver protokoll. Om det finns något riktigt att diskutera gällande huset, så friskriver de sig helt genom en lögn. Vinden var ju inte belamrad på det sätt som skulle motivera en total friskrivning.

Helt sjukt!

Det stod en kaffemaskin i köket så huset var obesiktningsbart!
 
Jag raderade just ett inlägg från företaget här där man ber kunden ringa dem (något som jag förutsätter att man redan förstår).
 
  • Gilla
DakerScania
  • Laddar…
Vore ju intressant om de kunde svara på varför de toppar ARN statistiken.
 
Bättre vore kanske om de städade lite i sin organisation.
 
Vi har vairrit i kontakt med dem så klart. Vi kommer även överpröva till dem först. innan ARN.

Men det är ju trist att man skall behöva hålla på över huvudet taget. Varför skall man alltid tvingas bråka? Jag vill inte hålla på att lägga tid på sånt här! Jag bryr mig eg inte ens om den typ av rabbat jag kan få. Jag ville ju ha en bra besiktning....

Om ni, Anticimex, läser detta igen så skulle det ju vara intressant att höra er syn på varför ni har så mycket klagomål? Tycker ni att det är för att lekmän inte förstår er produkt, förväntar sig för mycket? Eller är det en attityd i företaget på att tjäna pengar o inte ta ansvar? Eller är det enskilda besiktningsmän som fattar fel beslut, vilket då kan vara totalt förödande för en husköpare som har 7 dagar på sig at tundersöka och inte hinner dra in massa extra undersökningar innan köpet är klart! ?
 
Kan bara meddela att företag får inte svara i forumet.
 
hempularen skrev:
Kan bara meddela att företag får inte svara i forumet.
Visst är det lite bakvänt? Om de svarar på ett seriöst sätt på kritiken så är det väl bra för alla? Jag skulle gärna vilja höra vad de har att säga.

Föresten får någon gärna nämna vad det finns för alternativ till Anticimex? Här uppe tror jag inte att det finns någon konkurrent överhuvudtaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.