Jag var nyligen med om att anticimex hade besiktat en krypgrund med utlåtandet att en bärlina var murken. Jag var senare där för att kolla hur mycke jobb de skulle va att byta bärlinan och blev även ombädd att kolla över hela grunden. Anticimex hade missat att det var väldigt mycket mögel + något som misstänktes vara hussvamp ! (kanske inte va så viktigt att få med i protokollet) :)

Efter det så behövdes inge pris på att byta bärlinan.
 
Jag har erbjudit Anticimex att kommentera det här ärendet här i tråden, men allt de vill göra är att ge ett telefonnummer dit man kan ringa dem. De diskuterar inte enskilda ärenden "i diskussionsforum".

Då jag förutsätter att alla här förstår att man kan ringa till ett företag och diskutera sitt ärende så avböjde jag att publicera det svaret.
 
Nu har det ju framgått att TS har haft kontakt med Anticimex, så att de kommer stickande och försöker med ett "erbjudande" om att diskutera ärendet så är det ju bara ett spel för galleriet, att invagga övriga läsare här att de tar saken på allvar.

Men som sagt TS har uppenbarligen redan varit i kontakt med firman utan att få ett acceptabelt resultat.

Detsamma gäller sannolikt alla de andra människor som dragit ANticimex inför ARN, och väldigt många fler som inte orkar bråka när de blivit blåsta.

Seriösa och kompetenta företag har per definition nöjda kunder, och hamnar inte hos ARN eller blir uthängda på forum.
 
Vi har inte överklagat ännu dock. Vilket jag tror Anticimex menade., Vi ska göra det men har inte haft tid, orkat ännu. Vi har dock försökt nå fram via besiktningsmannen med noll resultat. Det är ju, som sagt, trist att man ens skall behöva.......
 
Prova att ringa dem centralt, eller leta upp besiktningsmannens chef.

Enstaka rötägg kan finnas i vilket företag som helst. Men i Anticimex är det uppenbarligen inte fråga om enstaka personer om man skall tro statistiken från ARN.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.