F Frostig skrev:
toppen!

har valmat tak. Hoppas det inte är extremt mycket krångligare.

någon som har lagt valmat med Planja?
Klart mer jobb än mitt som är sadeltak. Kunde ej bli lättare
Valmat blir ju lite Sne klippning det är väl ända skillnaden?:)

Det går fort och blir bra med plåttak.
även fast jag själv inte skulle välja just såna där "rutchkanor" själv :)

T TheGame skrev:
Det går fort och blir bra med plåttak.
även fast jag själv inte skulle välja just såna där "rutchkanor" själv :)
Hehe tycker det e snyggt på gammal gård :) det e det eller List täckt papp Som blir bäst och då vart plåt helt klart bästa alternativet både för underhållning o livslängd :)

S Sonny82 skrev:
[bild] Kan säga det är simpelt att lägga klicktak Och blir super bra. Och absolut inga problem med fotplåten att den ej går in 100% jag och frugan har lagt detta vi satte ungefär 7-8st i timmen så det går fort:)
Måste man skjuta ihop fotplåtarna? Räcker det inte med skarvplåten som finns och sätta dom kant i kant?

S Sonny82 skrev:
[bild] Kan säga det är simpelt att lägga klicktak Och blir super bra. Och absolut inga problem med fotplåten att den ej går in 100% jag och frugan har lagt detta vi satte ungefär 7-8st i timmen så det går fort:)
Ja! Enkelt och faktiskt kul att lägga. Trodde aldrig det skulle vara så snabbt och lätt.
Nylagda svarta takplåtar på en byggnad under solig himmel med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Z Zedo skrev:
Måste man skjuta ihop fotplåtarna? Räcker det inte med skarvplåten som finns och sätta dom kant i kant?
Menar du om man kan strunta i överlappa fotplåten? Och bara sätta dom tätt intill varandra? Man kan säkert göra så men när man överlappar dom i varandra så blir dom mer som en enhetlig plåt när man klämmer dom ihop där droppkanten är annars så kanske det kanske kan ske att dom ej ser lika jämna och kanske böjs lite åt olika håll, eller så om du förstår vad jag menar..
det är ej så svårt att överlappa dom bara att öppna där det ska gå ihopa med en kniv. På merataks fotplåt vart det 10cm överlapp o det gick hur bra som helst och allt döljs sen ändå med deras plåt då den har en omviks bit som går runt fotplåten sen.. vet ej hur det e med andra fabrikat men tror dom flesta har väldigt likvärdig lösning.
Mina vart lite tröga att få in helt då jag har soundproff på mina takplåtar så man fick trycka till ordentligt för få in dom bra.:)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.