eviljava skrev:
Jag känner inte till något sådant fall och kan därför inte kommentera detta, men i min värld låter det helt vansinnigt att ge sig in i en process på sådana lösa grunder som sviktande golv, (eller vad det nu handlade om?).
Tja, jag fick en köpare som stämde mig på över 300 lax för fel som fanns vid besiktningen. Yrkade på Dolda fel.

Min advokat var lugn hela tiden och visste jag satt säkert.

Köparen fick betala hela advokatkalaset både sin och min.

Jag fick betala 2.000 kr för att jag hade ställt en blomkruka på en lock till avloppslock ute vid tomtgränsen för blomkrukan stod i vägen för att köparen skulle kunna lyfta på locket och se att det var konstigt kopplat å la 1850-talet.

Nu har jag sålt ett hus för 3 veckor sedan och köpt dolda-fel-försäkring. Vet ej hur bra det är men något tryggare måste det bli efter vad tidigare processen på 2 år gick på.

Både mäklare skrattar till banken likaså advokaterna. Min advokat tjänade ca 110.000 kr för bara detta fallet.

O
De va "Coolman" stackaren som jag tänkte på i min tråd....
Vart ett dyrt "dol fel" för köparen, som säkert i sin enfald trodde att han skulle vinna å få renoveringen betalad.

jag skulle nog sålt huset med friskrivningsklasul. Om inte annat så har du en bra advokat till nästa gång ;)
Nää jag hoppas att du slipper sånt tjafs mer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.