Ett konstigt hus med vidbyggda förråd för hobbyprylar. Hur windsurfing har påverkat arkitekturen är mej en gåta. Skribenten skriver: tydliga vertikala och horisontella linjer. Det har mitt badrum från 80-talet också. T ex runt fönstret.
Löjligt.

• Gilla
Henri
  • Laddar…
Ett riktigt fint sommarhus!
Gillar många av detaljerna/lösningarna. Framförallt lösningar som rör möjligheten att öppna upp delar av huset. Vidare uppskattas säkert de påtagliga taköverhängen av brukarna.

Härligt i outtalad exklusivitet. Som gammal windsurfare kan jag se smidigheten med förvaring och möjligheten till avsköljning av alla prylar. Stor skillnad från ursprungliga Pozo på GC, de av er som varit där förstår vad jag pratar om.

G
Grymt hus, har gått förbi det många gånger och man tittar ju hellre på huset än utsikten! :p
Vad jag inte förstår är hur det är konstruerat; är glasen en bärande del av konstruktionen? Annars känner jag att det måste finnas fler pelare inne som håller taket, eller?

B
Härligt hus, fina materialval och snyggt tak med fina "takutskjut". Snyggt med träplanken som ligger i betonggolvet i köket. Jag tror inte att de känner sig för exponerade för insyn då det den delen av huset som inte ligger mot havet är insynsskyddad. Stylish!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.