Efterlyser tvättmaskin med inbyggd torktumlare, givetvis svart-gul *s*

/Kent
 
Det finns flera....hade en när vi bodde i lägenhet!
 
Benno. skrev:
fisljummen på svenska
8) Bör rimligtvis bli fartwarm på engelska. Eller hur Calle Anka? ???
 
Nja snarare "luke warm like a fart" eftersom ljummen och fisljummen är lite olika innebörd ;D
 
Eftersom det snackas skit här :p... kan väl jag få passa på att göra inlägg 98. Är det ok?

Tvättmaskinen blir bättre o bättre som sagt..

 
;D nämen..99..o 100, detta ska firas! :D
Trodde Miele var det man skulle ha. Det säger experten i byn i alla fall. :)
 
Det finns stora frontmatade tvättmaskiner, LG har en 7-kilos. Men de flesta skulle behöva två små maskiner istället. Toppmatade finns det från både Bosch och Whirlpool. En toppmatad kan inte ha en torktumlare eller bänkskiva ovanpå, och luckan måste gå att öppna under ev. överskåp. Det är inte smart att ställa tvättmedelspaketet på locket, alltså. Dessutom måste det finnas en idiotsäker luckspärr så att ingen olycka händer med händer... Det som är bra med toppmatad är att de är lätta att fylla och tömma, och du kan ofta slänga in tvätt efteråt om du har glömt ett plagg. Men det finns en risk att ett plagg hamnar utanför trumman, och luckorna i trumman har en del personer svårt för. Stänger man för dåligt blir det ingen billig reparation. Tips: köp maskin som passar platsen där den skall stå. Och som du vet ska man inte blanda färger, och nya plagg skall alltid tvättas separat första gången... så köp en vanlig standard 4-5 kg:s. Billigast och bäst. Och du - kolla vem som servar maskinen i din trakt! Finns det någon alls?
 
Hej,
Jag har en samsung med 6 kilos kapacitet, som är kanon.
Nu har dom en som tar 7,5 kg (Q1435) ca 6500 kr, den tror jag är riktigt bra.

/Johan
 
David skrev:
Har aldrig sett sånt skräp som amerikanska tvättmaskiner. Det enda de gör är snurra runt med en pinne i mitten som ska försöka skrämma tvätten att rumla med. Extremt svårt att tvätta bort bromsränderna ur kalsingarna samtidigt som känslig tvätt ruggas sönder av den roterande pinnen. Det borde säga en hel del att amerikanen använder blekmedel när de tvättar. Take it away, I say!
Hmmm, upplevde det här i Canada när jag var där och jobbade.... Amerikaner är mycket för "High Tech" men eftersom jag är i den typen av verksamhet själv och sett en hel del amerikanska sk "High Tech" ::) prylar så är jag fördomsfull och hävdar att det mesta är "otech" som kommer från den delen av världen..... :-/
 
Detta med tvättmaskin model amerikansk, dvs där trumman snurrar på "fel" ledd misstänker jag mest är amerikansk tradition.

Visserligen rymmer maskinerna (oftast) en hel del, men tvätten blir ju inte lika ren som i en svensk maskin som blandar om rätt.

Jag kommer ihåg somrarna hemma hemma hos mormor och morfar då jag var liten. De hade en uråldrig, mer eller mindre manuell maskin, som gick på fel ledd, just som de amerikanska. Nu har vi i Sverige utvecklat tekniken. (Antagligen var problemet att man inte fick täta luckor och därför var tvungna att ha trumman nedsänkt i en balja.)

Nej, enda fördelarna med amerikanska modellen är att man kan slänga i missad tvätt fast programmet redan startat och att det är lite enklare att fylla/tömma maskinen.

Då jag i USA äntligen hittade en svensk Wascator blev jag överlycklig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.