evalouise evalouise skrev:
Lerklinade gavlar på övervåningen, det är så vackert., men just denna vägg ska reglas och kläs med Huntonisolering 14 cm, så här har jag använt leran istället för vindpapp typ. Kommer att lägga ett litet mellanrum tror jag mellan leran och Hunton, men jag vet inte om det måste vara det egentligen? Tänkte jag kunde skära smala remsor av Hunton Vindtät och klämma fast i leran. Vad tror du Bjor? ska det vara ett litet mellanrum?
Bilden blev för mörk, men ska ta en ny bild senare i veckan
 
  • Mörk inomhusbild av ett vindsvåningsrum med trägolv och fönster, ordet HOME i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
Huzzbutt
  • Laddar…
evalouise evalouise skrev:
Lerklinade gavlar på övervåningen, det är så vackert., men just denna vägg ska reglas och kläs med Huntonisolering 14 cm, så här har jag använt leran istället för vindpapp typ. Kommer att lägga ett litet mellanrum tror jag mellan leran och Hunton, men jag vet inte om det måste vara det egentligen? Tänkte jag kunde skära smala remsor av Hunton Vindtät och klämma fast i leran. Vad tror du Bjor? ska det vara ett litet mellanrum?
Nå mellanrum behövs inte, blir nog bara större risk att det kan bildas kondens. För du menar att ha ett helt tomt mellanrum? Fukten ska kunna vandra mellan lagren.

Sen lägg golvet utan nå reglar direkt på leran 2-3 cm ska räcka bra. Annars ett annat alternativ är att göra ett lergolv, men då ska det vara lite tjockare lerlager men minns inte vad det rekommenderas. Sen linolja i sista lagret av lera då
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.