John Vestberg John Vestberg skrev:
Äntligen klar med första trappen! Spontant känns det som det gick åt orealistiskt många timmar bara för en liten trapp, men jag får väl skylla på bristande erfarenhet, och att jag kanske är alldeles för petnoga med alla vinklar... :rolleyes:

"Skönt" att det bara är en likadan trapp kvar att bygga på andra sidan! :devilish:

Första frisbrädan också på plats på det högre däcket.
Snygg trappa! Ska bli roligt om att se när allt är färdigt
 
Lägg kloss an.
 
estwing estwing skrev:
Lägg kloss an.
Kloss an?
 
Trallen
 
estwing estwing skrev:
Trallen
Ah, jo, gjorde faktiskt det men den här värmen har krympt trallen redan så mycket... Jag har inte bestämt mig om jag borde skruva upp och dra ihop mer, eller om det då blir för tight när trallen sväller igen. Just nu har det äntligen börjat regna så blir intressant att se om den sväller något idag.
 
Lägg all trall med en gång. Inte då å då. Kan inte ta mer än nån dag.
 
estwing estwing skrev:
Lägg all trall med en gång. Inte då å då. Kan inte ta mer än nån dag.
Jo, förutsatt att 4- och 2-åringen där hemma är med på noterna... :D
 
  • Gilla
D.S.E.
  • Laddar…
Då väljer man om man vill ha ett bra däck lr inte
 
Om det skiljer låt oss säga 2 mm mellan trallen nu när den torkat så fortsätt lägg trallen med 2mm marginal. Då blir den ju som om du lagt allt på en gång :D
 
Svar nej.
Du väljer ut trall so har samma bredd. Brukar vara 11,9-12,2 cm.
Då matchar du samma rad med samma mått. Detta gäller även när högen är nytryckt.
 
estwing estwing skrev:
Svar nej.
Du väljer ut trall so har samma bredd. Brukar vara 11,9-12,2 cm.
Då matchar du samma rad med samma mått. Detta gäller även när högen är nytryckt.
Varför inte säga detta från början?
Tycker vissa svar här inne är både "syrliga och vassa".
Du sitter ju på svaret och han kan ju fortsatt få ett bra däck trots att man lägger däcket då och då.
 
  • Gilla
Xilona och 1 till
  • Laddar…
Har gjort en klistrad tralltråd.
 
Har gjort en klistrad tralltråd.
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
estwing estwing skrev:
Då väljer man om man vill ha ett bra däck lr inte
Nja, att ett bygge av ett bra trädäck skulle innebära att man behöver prioritera ned sin familj tror jag inte en sekund på. (Och även OM det vore så vet i alla fall jag vad jag värdesätter högre...)

Jag förstår att trä som levande material kräver både fingertoppskänsla och lång erfarenhet för att få det bästa resultatet, men det är trots allt inte raketforskning vi talar om här!
 
  • Gilla
D.S.E. och 9 till
  • Laddar…
John Vestberg John Vestberg skrev:
Nja, att ett bygge av ett bra trädäck skulle innebära att man behöver prioritera ned sin familj tror jag inte en sekund på. (Och även OM det vore så vet i alla fall jag vad jag värdesätter högre...)

Jag förstår att trä som levande material kräver både fingertoppskänsla och lång erfarenhet för att få det bästa resultatet, men det är trots allt inte raketforskning vi talar om här!
Bra svar, helt enig!
 
  • Gilla
Skate88 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.