52 670 läst · 172 svar
53k läst
172 svar
Altanprojekt - prästgård
Snygg trappa! Ska bli roligt om att se när allt är färdigtJohn Vestberg skrev:Äntligen klar med första trappen! Spontant känns det som det gick åt orealistiskt många timmar bara för en liten trapp, men jag får väl skylla på bristande erfarenhet, och att jag kanske är alldeles för petnoga med alla vinklar...
"Skönt" att det bara är en likadan trapp kvar att bygga på andra sidan!
Första frisbrädan också på plats på det högre däcket.
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Ah, jo, gjorde faktiskt det men den här värmen har krympt trallen redan så mycket... Jag har inte bestämt mig om jag borde skruva upp och dra ihop mer, eller om det då blir för tight när trallen sväller igen. Just nu har det äntligen börjat regna så blir intressant att se om den sväller något idag.estwing skrev:
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Varför inte säga detta från början?estwing skrev:
Tycker vissa svar här inne är både "syrliga och vassa".
Du sitter ju på svaret och han kan ju fortsatt få ett bra däck trots att man lägger däcket då och då.
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Nja, att ett bygge av ett bra trädäck skulle innebära att man behöver prioritera ned sin familj tror jag inte en sekund på. (Och även OM det vore så vet i alla fall jag vad jag värdesätter högre...)estwing skrev:
Jag förstår att trä som levande material kräver både fingertoppskänsla och lång erfarenhet för att få det bästa resultatet, men det är trots allt inte raketforskning vi talar om här!
Bra svar, helt enig!John Vestberg skrev:Nja, att ett bygge av ett bra trädäck skulle innebära att man behöver prioritera ned sin familj tror jag inte en sekund på. (Och även OM det vore så vet i alla fall jag vad jag värdesätter högre...)
Jag förstår att trä som levande material kräver både fingertoppskänsla och lång erfarenhet för att få det bästa resultatet, men det är trots allt inte raketforskning vi talar om här!