R rävlyan skrev:
Om du ska ha dom i stolparna så fräs ur ett spår på utsidan stolpen och sätt en bräda för spåret när kabeln är dragen så blir det snyggt , att montera en armatur i din tanke , blir att borra ett hål som den passar i
Vilken armatur du ska välja är svårt , finns billiga ( faller ur sortimentet efter några år eller dyra som kan finnas i 10 år ) , helst ska det vare sådana som man kan byta ljuskälla på
Faktum är att mina stolpar redan har genomgående hål i mitten, så inga problem att dra kabel! :D

Ja, vore absolut bra att kunna byta ljuskälla, men har inte direkt hittat någon armatur som är tillräckligt liten och går att byta lampa i...
 
R
Dom ska lysa nedåt som jag förstår och ge ett diskret ljus , inget att läsa liten bibel i då
 
R
Vart köpte du stolparna till räcket?
 
F Erica Wyse skrev:
Vart köpte du stolparna till räcket?
De är från Jabo, serie Arnö
 
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
F Erica Wyse skrev:
Vart köpte du stolparna till räcket?
Hej. Mina stolpar är från Lundbergs.
Finns olika varianter.
/estwing
 
Hittade dessa som jag tycker är riktigt snygga! Men! Har lite beslutsångest om det verkligen är en bra ide att fälla in armaturer där det inte går att byta LED:arma... Känns som upplagt för problem!
 
  • Inbyggd fyrkantig LED-armatur i vit vägg.
  • Gilla
Grahn85
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, fast frågan var väl hur obehandlat virke kan skadas på grund av att det ligger i kontakt med impregnerat?
Det kan det inte. Finns inga belägg för det.
 
Lite OT men jag undrar när jag ser plintarna om du inte bor i Västerbotten eller Ångermanland? Den typen av plintar på plattor är ganska vanliga här i Österbotten och har nog varit det så länge jag minns. Jag har aldrig sett nån använda dom på byggahus förut så jag undrar om dom inte spridit sig över potten.

http://www.blomscement.fi/byggnadspelare.htm
 
F Finndjävel skrev:
Lite OT men jag undrar när jag ser plintarna om du inte bor i Västerbotten eller Ångermanland? Den typen av plintar på plattor är ganska vanliga här i Österbotten och har nog varit det så länge jag minns. Jag har aldrig sett nån använda dom på byggahus förut så jag undrar om dom inte spridit sig över potten.

[länk]
:cool: Stämmer bra, Örnsköldsvik närmare bestämt
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
Sådär, stolparna till altanräcket tillkapade, oljade, målade ett första varv, och fastmonterade i trädäcket! Syllpapp emellan alla ytor som ligger an mot varandra.
 
  • Nybyggd trätrall framför gul husfasad med målade stolpar för altanräcke, oljade och monterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
Konstruktion av trätrall med stödreglar och början av vit kjol uppsatt vid ett gult hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stödreglar för kjolen på plats, och några första kjolbrädor för att se att allt hänger ihop! :)

Finns en liten risk att den vita kjolen upplevs som en massiv vit vägg framifrån, men jag funderar på att låta singelbädden titta fram ca 40-50 cm, och ha lite större kattskallar mot kjolbrädorna för att få en mjukare övergång från marken. Möjligen också några pollare framför för att bryta av lite och få lite effektljus...
 
Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Och, har även vänt ett par av golvreglarna för att undvika en generalskarv! Nästa steg blir att PU-limma skarvarna för säkerhets skull...
 
F FlyFear skrev:
[länk]

Ramlade över den här sidan.
Ja, det är garanterat dessa som jag har. Denna firma ligger bara 10 minuter bort från mig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.