52 668 läst · 172 svar
53k läst
172 svar
Altanprojekt - prästgård
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Faktum är att mina stolpar redan har genomgående hål i mitten, så inga problem att dra kabel!R rävlyan skrev:Om du ska ha dom i stolparna så fräs ur ett spår på utsidan stolpen och sätt en bräda för spåret när kabeln är dragen så blir det snyggt , att montera en armatur i din tanke , blir att borra ett hål som den passar i
Vilken armatur du ska välja är svårt , finns billiga ( faller ur sortimentet efter några år eller dyra som kan finnas i 10 år ) , helst ska det vare sådana som man kan byta ljuskälla på
Ja, vore absolut bra att kunna byta ljuskälla, men har inte direkt hittat någon armatur som är tillräckligt liten och går att byta lampa i...
Hittade något men om det går att byta led vet jag inte
www.google.se/search?q=Quara+Inox&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjz3vipjZ3cAhUhDJoKHXm4CE4QsAQILw&biw=994&bih=734&dpr=1.25#imgrc=2Rop__C7B-gGtM:
www.google.se/search?q=Quara+Inox&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjz3vipjZ3cAhUhDJoKHXm4CE4QsAQILw&biw=994&bih=734&dpr=1.25#imgrc=2Rop__C7B-gGtM:
fann en del till , står att ljuskällan ingår , om den utbytbar framgår inte
www.lampan.se/deimos-vagg-1w-led-12v-ip44/
www.lampan.se/deimos-vagg-1w-led-12v-ip44/
Vart köpte du stolparna till räcket?
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
Lite OT men jag undrar när jag ser plintarna om du inte bor i Västerbotten eller Ångermanland? Den typen av plintar på plattor är ganska vanliga här i Österbotten och har nog varit det så länge jag minns. Jag har aldrig sett nån använda dom på byggahus förut så jag undrar om dom inte spridit sig över potten.
http://www.blomscement.fi/byggnadspelare.htm
http://www.blomscement.fi/byggnadspelare.htm
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Stämmer bra, Örnsköldsvik närmare bestämtF Finndjävel skrev:Lite OT men jag undrar när jag ser plintarna om du inte bor i Västerbotten eller Ångermanland? Den typen av plintar på plattor är ganska vanliga här i Österbotten och har nog varit det så länge jag minns. Jag har aldrig sett nån använda dom på byggahus förut så jag undrar om dom inte spridit sig över potten.
[länk]
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns en liten risk att den vita kjolen upplevs som en massiv vit vägg framifrån, men jag funderar på att låta singelbädden titta fram ca 40-50 cm, och ha lite större kattskallar mot kjolbrädorna för att få en mjukare övergång från marken. Möjligen också några pollare framför för att bryta av lite och få lite effektljus...
Redigerat:
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Och, har även vänt ett par av golvreglarna för att undvika en generalskarv! Nästa steg blir att PU-limma skarvarna för säkerhets skull...
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg