Har sett för ett tag sen i Råd & Rön ett handtag till altandörrar. Typ kodlås. Skulle tydligen inte vara så dyr. Vet ni vilket jag menar? Var hittar man det?
 
Tyresö
Tyresö skrev:
Gissar att det är den här du menar ?

[länk]
Ja!

Tack, tack, tack !!!
 
Finns även på Hornbach
 
gadu^ skrev:
Finns även på Hornbach
Till samma pris?

Vet ni hur många kod kombinationer har den?
 
Tyresö
Lika många som din 4-siffriga kod till ditt Bankomatkort ! Kanske inte riktigt, men jag tror dom har tänkt igenom det innan dom skickar ut den på marknaden.
 
4 upphöjt till 6 = 4096 kombinationer.
 
Såld d^_^b
 
svartöra skrev:
4 upphöjt till 6 = 4096 kombinationer.
vilket är ca 4070 fler kombinationer än gamla klassiska altanlås som inte använder en oval assacylinder.
Det finns nämligen ca 20 olika nycklelkombinationer till dessa lås.
 
C
Har klämt och kännt på det där lite, det känns faktiskt riktigt gediget, fast det är ganska högljutt. KLICK låter det när det låser eller låser upp.
 
kamilenski skrev:
Till samma pris?
Vet inte priset, men om den är dyrare än villaägarnas erbjudande så är det ju bara att tillämpa Hornbach's prisgarantin... d^_^b
 
Har installerat sådan på altandörrarna. Fungerar utmärkt. Tror jag gav runt 1200 på Hornbach.

Tänk dock på att den finns med olika lång "pinne". Den jag hade var den korta varianten som inte riktigt räckte igenom och in i handtaget på utsidan.
 
....och kombinationen Assa och ett kombinationslås känns ju trygg och säker..... josåatt vahetter....hmm... Näe.
 
MathiasS skrev:
....och kombinationen Assa och ett kombinationslås känns ju trygg och säker..... josåatt vahetter....hmm... Näe.
Förklara?
 
har kännt på den lite med, upplevde det lite omständigt att trycka på knapparna, de låg för djupt och lätt att trycka på kanten istället. Själklart en vanesak, men lätt irriterande var det allt ;)

Har sett den för under 1000 kr på Woody, dock var detta några månader sedan.
Den finns på de flesta byggvaruhus, det är bara att åka runt och kolla och tillämpa prisgaranti när du köper den :)

TLovskog - hur länge har du haft den? Inga begynnande problem med att gummit slits ut eller liknande? Knapparna tar sämre när man klickar koden tex.
Inga problem att den gått i baklås?

Finns även en återkallelse på Assa Code handle.

"ASSA har identifierat en potentiell risk med batterier sålda tillsammans med fönster-, terrass- och dörrhandtaget Code Handle efter den 15 december, 2009.

Det har framkommit att dessa batterier i sällsynta fall kan överhettas och medföra brandfara. ASSA har beslutat att återkalla de aktuella batterierna och erbjuder kostnadsfritt nya ersättningsbatterier enligt nedan"


Mer kan läsas på:
http://www.stgeorge.se/nyheter/assa-aterkallar-batterier-i-code-handle


min massiva kritik kanske uppfattas som att jag är negativ till Code handle.
Dock är så inte fallet, utan jag är själv väldigt nyfiken på det och ev kommer jag framöver att installera en :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.