869 642 läst · 12 613 svar
870k läst
12,6k svar
Allt om bilen
Är det bråttom med delar eller duger båt?Dan_Johansson skrev:
Daniel Karlsson mönsterås brukar skicka containrar iaf varje månad
Är du medlem på nåt USA forum så kanske du kan få hjälp. Andra forum medlemmar har hjälpt mej genom att köpa och skicka hit några gånger.Dan_Johansson skrev:
Det har även hänt att us medlem ringt försäljaren i us och ordnat det.
Jag köpte just ett set från amazon till dotterns moped som saknade några plastpluppar.13th Marine skrev:
https://www.amazon.se/dp/B09X9ZTD1C?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Ser ut att vara exakt samma, men 15 spänn billigare (och gratis frakt hem). Men den storlek jag behövde saknades, så beställde därefter även
https://www.amazon.se/dp/B089ZZM8FK?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1
Undrar om du vågar beställa nu, risken är väl att det blir en herrejösses-tull på detta när det väl anländer?Dan_Johansson skrev:
Frågan är om inte prylarna ändå är tillverkade i kina från början, har du kollat aliexpress?
Jag använde JetCarrier 2020 och den enstaka gången funkade det bra. Det bästa är givetvis att undvika dessa förmedlingstjänster helt och hållet men ibland går det inte.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Intressant nog är den dyraste saken tillverkad i Taiwan.. tanken är att de finns i lager i USA, så det blir ingen "till USA-tull" i alla fall...J JohanLun skrev:
Blir det tull här så är det som det är... Det går inte att få tag på sakerna det handlar om någon annanstans så... 🙂
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Nä, förr när dollarn låg på 6 spänn åkte ju folk till höger och vänster och plockade hem bilar... Då kunde sakerna åkt med i skuffen på nån bil närsomhelst, men nu känner jag ingen som håller på med sånt längre....ClasseClas skrev:
Hör med Leif Lidberg i Hallsberg. En Ford-guru som med allra största säkerhet kan hjälpa dig att hitta svårfunna delar. Han har även en del grejer hemma på hyllan. Han är även en bra ingång i Fordvärlden om man inte har så mycket kontakter med likasinnade.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Han är ju medlem i Mustangklubben och vad jag vet har han en del kontakt med lite blandat folk där, så han borde ha koll på honom, men tack för tipset... 👍🏾Keiller skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 496 inlägg
Jag gillar dom som bara har massa lameller, tryck i, dra ut. Dom med mittsprinten som C32 går alltid sönder
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Detta är bara till skylthållaren, befintliga mittsprintar ligger på ett bra ställe i kofångaren.
Tänker att skruvmodellen kan funka bra i sammanhanget 🤔
Tänker att skruvmodellen kan funka bra i sammanhanget 🤔

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 775 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 775 inlägg

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har lite skruvning att göra i japanen och om vi bortser från att jag absolut kommer måsta byta skruv och mutter pga rost och fingänga så undrar jag ändå om någon har en kännsla för om detta är sånna skruvar som man verkligen borde byta varje gång eller om det nog funkar ändå om allt ser ok ut, alltså dom som håller länkarmen i chassiet