Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har en gång som barn varit med och köpt något vi behövde släp till och då avslöjades inte att vi var där med hyrt släp innan affären var klar (vi parkerade ett kvarter bort)..... Jag har typ trott att det var normalt att inte säga sånt 😅
Det beror väl på hur kalkylerande förhandlare man är 😅

Jag hatar att förhandla 😬
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har typ trott att det var normalt att inte säga sånt
Helt normalt!

Jag hade ett elände att bli av med en gammal bil en gång. När den femtielfte spekulanten gick runt och sparkade på däcken hade jag bett en kompis ringa mig och låtsas vara spekulant. Då blev bilen såld!

I krig, kärlek och bilaffärer är allt tillåtet! 😂😎
 
  • Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Flera kompisar till mig har kvar sina bilar från ungdomen på pallbockar, bla Ascona A o B Manta A och GT.
När kvällarna i garaget övergick till blöjbyten blev de stående.
Typ samma här men farsan tröttnade på att ha min gamla Manta-A i sitt garage och jag hade ingen annan plats så jag sålde den. Det var till en samlare som skulle ha en av varje årgång, tror A versionen av Manta bara fanns under 5-6år. Jag brukar kolla bilregistret med jämna mellanrum och den verkar leva än så länge men är numera avställd sen ett par år.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu är jag ingen storsäljare av prylar över lag, men de flesta gånger har folk berättat var de kör ifrån, kanske för att man ska förstå att de kan bli sena om något skiter sig.

Hade en gång en kille som körde 19mil enkel väg för att köpa ett par fälgar 😬
19 mil enkel... Kollegan åkte 35mil enkel för fälgar.
 
RoTe
R Robert-san01 skrev:
19 mil enkel... Kollegan åkte 35mil enkel för fälgar.
Ser inte problemet med något av avstånden. Däck och fälgar är svindyrt och man sparar mycket på beg.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Här var det en stil på fälgar som köparen verkligen ville ha, så denne släpade med sig flickvännen som såg måttlig road ut på en resa ner till skåne.

Skulle tydligen ha dem till sin Kadett.

EDIT: Lägger in en bild på de aktuella fälgarna för bilder är ju alltid kul!
Fyra bilfälgar med däck ligger på gräsmatta, i stilkategorin som köparen vill ha till sin Kadett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Man får se mycket och träffa många pga bilhobbyn.
 
Jag är glad att de kom till nytta, låg bara och skräpade i mitt förråd eftersom jag skrotat bilen.

Synd att köparen aldrig skickade bilden på bilen som lovats bara =(.
 
Nån som vet hur det här kladdet funkar efter bäst före-datum? Mina vänner på Ford tycker jag ska byta den varje gång jag lämnar in bilen på service, men hittills har jag värderat min plånboks hälsa högre än deras vinstmarginal...

Frågan är om kladd som gått ut 2019 är värt att ha i bilen (jag vet hur kladdet funkar och på vilka typer av däckproblem det inte funkar), eller om jag ska slänga frigoliten de fyllt hålet med och slänga i ett av vinterdäcken?
Behållare med däcktätningsmedel Continental ContiMobilityKit, med röd skruvkork. Etikett innehåller varningssymboler och produktinformation på olika språk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vägrar betala vad VAG vill ha för sitt kladd, jag har en tub punkaspray istället och det verkar vara gott nock för att mobilitetsgarantin ska räcka.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
19 mil enkel... Kollegan åkte 35mil enkel för fälgar.
Jag sålde 4 stålfälgar med slitna vinterdäck när vi bytte in vår Mondeo eftersom bilhandlaren ändå inte ville ge något om de följde med. Då åkte det en kille från ostkusten, kommer inte ihåg om det var från Oskarshamn, Kalmar eller Karlskrona men det blev några mil för fälgarna med slitna vinterdäck. Något i stil med din kollega men det var kanske finare fälgar.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag vägrar betala vad VAG vill ha för sitt kladd, jag har en tub punkaspray istället och det verkar vara gott nock för att mobilitetsgarantin ska räcka.
Kostar runt 300 på Autodoc, tror de skulle ha 800 på fååård första gången de frågade, dvs för fem år sen... Tittade lite noggrannare, och det täcker inte att plocka ur frigoliten, det får inte plats ett fullstort hjul.. 😖
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kostar runt 300 på Autodoc, tror de skulle ha 800 på fååård första gången de frågade, dvs för fem år sen... Tittade lite noggrannare, och det täcker inte att plocka ur frigoliten, det får inte plats ett fullstort hjul.. 😖
Punkaspray kostar 100-150kr på närmaste mack 🙄

VW ville ha en liknande summa (800) när jag lämnade in Passaten.
 
Antar att luftpumpen också är förbrukad när man väl kopplat på kladdet och kört igenom det... Kanske bättre med sprayen på burk då.. 👍
 
Måste den lösningen köras genom pumpen? Låter som en idiotisk lösning.... På vår bil skall det "sprutas" in i däcket och sedan kopplas pumpen på för att pumpa upp trycket, dvs "kladdet" har eget munstycke för att fylla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.