Patrik440
R Rejäl skrev:
Hade vart bra om den orkade mer för det priset🙈😉😂
He he... Den orkar 833 st hundar om de väger lika mycket styck som hunden på bilden. :)

Priset verkar förresten ligga runt 2994-3495:- men då å då är de med i någon kampanj.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Patrik440
FredrikR FredrikR skrev:
Fin och duktig hund, och bra domkraft. 👍
Stabil, tung och lyfter högt.
Ja, väger 50kg + med en hund på.

Har en domkraft från Harald Nyborg också som väl är närmare 15 år nu iaf,
tyvärr har den börjat till att smygsjunka lite men kostade 600:- har jag för mig.

Fyra hundar vid en bil med släpvagnskoppling, en står på bakbenen. Humoristisk, gullig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
husägaren TS husägaren TS skrev:
Har en sån som på bilden ovanför ,såg pris på en sån härom veckan,
Typ 9000.-😬
4.200kr

https://www.globaltools.se/bilverkt...XmH9EYyKBVYdsgE36Z6kPzXghPyssJ9saApXHEALw_wcB
Isakare Isakare skrev:
Köpte den här tillfälligt tills jag skulle köpa nått bättre, tänkte att den väl håller några år.....det var 18 år sen. Den låga profilen har hjälpt många gånger.
[länk]
Handlade en Kamasa när jag flyttade hemifrån 1993, använder den oftast till fyrhjulingen numera när den står på lyften, men fungerar fortfarande 😎Hitta en dålig actionbild

Fyrhjuling på lyft i garage med verktyg och mekanikutrustning. Reparation eller underhållsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Om jag inte missminner mig så kunde man i utlandet få Saab ng9-3 med manuell AC.
Blev väldigt förvånad när jag såg en bild på insidan av en med klassiska AC-vred.

När jag var i staterna 2015 så hade vår rent nya hyrbil, en Ford Fusion (Mondeo) manuell AC.
jag har sett många bilar där i princip allt saknas.
saabar utan varvräknare, färddator, fönsterhissar, acc.
Jag tror alla märken har en riktigt "lågspec" för att kunna sätta lägsta listpris väldigt lågt, för hyrbilar, budgetmarknader och även att kunna ta mer betalt för tillvalen...
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
4.200kr

[länk]

Handlade en Kamasa när jag flyttade hemifrån 1993, använder den oftast till fyrhjulingen numera när den står på lyften, men fungerar fortfarande 😎Hitta en dålig actionbild

[bild]
Har också en Kamasa sen minst 30 år som funkar klanderfritt , och en 3 tons som
är bredare och kraftigare med breda hjul.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
jag har sett många bilar där i princip allt saknas.
saabar utan varvräknare, färddator, fönsterhissar, acc.
Jag tror alla märken har en riktigt "lågspec" för att kunna sätta lägsta listpris väldigt lågt, för hyrbilar, budgetmarknader och även att kunna ta mer betalt för tillvalen...
I tex Danmark och Finland som har hög beskattning på nya bilar så hade biltillverkarna ofta väldigt lågt utrustade bilar för att få ner priserna. Jag vet att i Finland såldes en tid all extra utrustning som gick att montera i efterhand skilt för att hålla nere priset. Då eftermonterad utrustning inte påverkade nybilspriset. Många sparsamma finländare lät då mycket utrustning vara omonterad.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
4.200kr

[länk]

Handlade en Kamasa när jag flyttade hemifrån 1993, använder den oftast till fyrhjulingen numera när den står på lyften, men fungerar fortfarande 😎Hitta en dålig actionbild

[bild]
J JohanLun skrev:
jag har sett många bilar där i princip allt saknas.
saabar utan varvräknare, färddator, fönsterhissar, acc.
Jag tror alla märken har en riktigt "lågspec" för att kunna sätta lägsta listpris väldigt lågt, för hyrbilar, budgetmarknader och även att kunna ta mer betalt för tillvalen...
Hittar man en BMW från 00 talet med halogen, manuella värmereglage, standard stolar är den importerad, såldes i princip inte utan utrustning här, men märkligt nog vanligt på kontinenten.
 
Låter riktigt trevligt faktiskt
 
Isakare Isakare skrev:
Ursäkta, jag trodde vi pratade SAAB. 9000 fanns med ECC och ACC.
Mitt första jobb var att skruva ihop värmesystemet till Saab 900 nya karossen och till 9000. Klimatanläggning hette Acc
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
Mitt första jobb var att skruva ihop värmesystemet till Saab 900 nya karossen och till 9000. Klimatanläggning hette Acc
Som kuriosa kan nämnas att på 9000 var det samma värmepaket till vänster och högerstyrda bilar medan på 900 nya karossen så tillverkades två värmepaketet som vi logiskt kallade vänster och höger
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hittar man en BMW från 00 talet med halogen, manuella värmereglage, standard stolar är den importerad, såldes i princip inte utan utrustning här, men märkligt nog vanligt på kontinenten.
Danmark hade massor av special modeller utan tillbehör då det var full skatt på även tillbehören från fabrik.
 
Kloge Kloge skrev:
Som kuriosa kan nämnas att på 9000 var det samma värmepaket till vänster och högerstyrda bilar medan på 900 nya karossen så tillverkades två värmepaketet som vi logiskt kallade vänster och höger
Har oxå lite SAAB kuriosa.
Satte upp portar åt Scania i Södertälje, de byggde ett renrumslabb för avgasmätningar.
Bredvid där jag jobbade i samma lokal tillverkades det SAAB motorer. En dag när jag kom dit var hela den avdelningen svart och tom på folk, jag frågade varför.
"Sista SAAB motorn är tillverkad"
Efter det hade SAAB bara GM motorer.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Har oxå lite SAAB kuriosa.
Satte upp portar åt Scania i Södertälje, de byggde ett renrumslabb för avgasmätningar.
Bredvid där jag jobbade i samma lokal tillverkades det SAAB motorer. En dag när jag kom dit var hela den avdelningen svart och tom på folk, jag frågade varför.
"Sista SAAB motorn är tillverkad"
Efter det hade SAAB bara GM motorer.
Var det inte lite Izusu dieslar också för utom allt konstigt de satte Saab märke på som 9-2x och 9-7x?
 
R Robert-san01 skrev:
Var det inte lite Izusu dieslar också för utom allt konstigt de satte Saab märke på som 9-2x och 9-7x?
Fått för mig att SAAB hade Fiat diesel, men jag kan ha fel, varken SAAB eller diesel intresserar mig 😉
 
  • Gilla
Fel av Åke och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Har oxå lite SAAB kuriosa.
Satte upp portar åt Scania i Södertälje, de byggde ett renrumslabb för avgasmätningar.
Bredvid där jag jobbade i samma lokal tillverkades det SAAB motorer. En dag när jag kom dit var hela den avdelningen svart och tom på folk, jag frågade varför.
"Sista SAAB motorn är tillverkad"
Efter det hade SAAB bara GM motorer.
Vi fick en reklamation på ett parti av våra värmepaket så jag och en till fick åka upp till Trollhättan. De hade tagit en bil och satt den i ett ljudisolerat rum och då tyckt att det hördes för mycket när spjällen rörde sig på de med manuell reglering.
Så vi smörja spjällen med vaselin på ett hundratal värmepaket.

Fick också en visning av fabriken. Minns den som väldigt stor
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.