711 648 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Jag hade inte bytt om dom ser bra ut på båda sidor.MathiasS skrev:
Finns nog bra marginal på måttet, kanske bättre att byta skivor och belägg strax innan försäljning om det är en någorlunda ny bil
En liten risk är det ju. Men vet du att bilen ska säljas inom en viss tid och det inte är någon chans att den blir kvar längre och skivorna ser bra ut. Inte att slitbanan är på gränsen till sönderrostade så skulle jag nog behålla dom.MathiasS skrev:
Är skivorna släta och fina och det bara är tjockleken som är problemet så är det ju kanske inte nödvändigt att byta belägg om du måste byta skivor om ett halvår. Jag vet nog att det rekommenderas att alltid göra så.
Men det bästa och säkraste är ju förstås att byta skivor.
Har läst att jänkarna rekommenderar Fluid film och Krown som rostskydd.
Har ni använt nåt av dom ?
http://www.krown.se/products/
Har ni använt nåt av dom ?
http://www.krown.se/products/
Har personligen inte använt men hört att det är bra. Däremot har jag sett resultatet av modellen av rostskydd som torkar som en svart hinna som sedan håller plåten fuktig dygnet runt året om, dessa bilar klarar inte många år...galento skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Till volvovredet finns det även ett gummiskydd att köpa som sitter i hålet och sen skyddar låset.
Har en kvinnlig bekant som bett mig hitta en bil åt henne. Hon har en liten hund (med liten hundbur). Ska få bebis snart (inte hunden .. kvinnan). Så ska vara en rymlig bil med plats för barnvagn och hund. Och "inte för dyr". Pålitlig, inte gå sönder. Hon har en gammal Toyota yaris nu (den får vattenplaning ibland pga. för smala däck). Vad skulle ni rekommendera åt henne?
Har kollat lite själv men rätt svårt ..
Har kollat lite själv men rätt svårt ..
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Att köpa bil innan man köpt barnvagn är svårt... Jag hade nog tagit med mig buren och vagnen till några olika bilförsäljare och testat....
Är det en liten hund och man inte behöver åka med den så ofta så funkar ju sele ganska bra med...
Billig och pålitlig går ju tyvärr sällan hand i hand...
Är det en liten hund och man inte behöver åka med den så ofta så funkar ju sele ganska bra med...
Billig och pålitlig går ju tyvärr sällan hand i hand...