4x98 hade Italienarna länge, även Alfa. Även Simca så länge de fanns. Men 12" är ovanligare.
 
Isakare Isakare skrev:
Det där är inte 4x98, utan nått helt annat.
Ja det är jag också övertygad om. 13" Skulle rymmas om jag bara hittade passande fälgar.
Funderar om jag ska loss navet och se om jag kan hitta ett med annat bultmönsters som skulle passa på axeln. Men tror det kan bli svårt att hitta ett. Vet inte hur jag ska hitta mått på andra nav. Annars så funderar jag på att hitta fälgar med rätt storleks centrumhål och sedan borra nya hål. Alla förslag mottages.
 
C
N Niq skrev:
Ja det är jag också övertygad om. 13" Skulle rymmas om jag bara hittade passande fälgar.
Funderar om jag ska loss navet och se om jag kan hitta ett med annat bultmönsters som skulle passa på axeln. Men tror det kan bli svårt att hitta ett. Vet inte hur jag ska hitta mått på andra nav. Annars så funderar jag på att hitta fälgar med rätt storleks centrumhål och sedan borra nya hål. Alla förslag mottages.
Har du provat att kolla på bilskroten?
 
RoTe
N Niq skrev:
Ska se där om jag hittar något.
Så här ser fälgarna ut.
[bild]
Har ni fortfarande inte listat ut att det är 4x190 från gamla Fiat 500? Eller har jag missat nåt? Verkar svårt att hitta 13" fälgar dock.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
galento galento skrev:
Var på en mc träff för många år sen och kommer ihåg en japansk sporthoj som
hade corden framme på båda däcken , var nog de sämsta däcken man sett på
en hoj.

Ps , tack för tipset Manhunter.
Tack för uppskattningen
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har uråldriga däck på släpvagnen själv. Har tänkt byta dom men har inte lyckats hitta nya 12 tums däck. Det är dessutom fälgar från tror det var fiat 127 tidigare årsmodeller som passar och det finns ingen annan fälg vad jag lyckats hitta som har samma bultmönster. Har monterat innerringar i dom så exploderar förhoppningsvis inte. Men inser att jag måste bygga om den lite för däcken kommer nog att dö snart.
Finns nya också.
https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/nya_sommardack_med_falg_slapvagn_husvagn_mm/87144235
 
RoTe
Fotografen Fotografen skrev:
Passar dessa?
(försöker få in en länk...omöjligt!)

.bildelaronline24.se/dack/falgar-search?pcd=4x190

(Lägg till "[länk]" framför punkten ovan, nåt funkar inte med länkar i inlägg.)
[länk]
[länk]
Fälg [länk][länk]
[länk]
4*190
[länk]
[länk]
Hen har ju redan 12" fälgar...
 
RoTe
dof dof skrev:
Finns nya också.
[länk]
Var hittar du 4x190 på den sidan?
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
RoTe
Sorry, kollade inte inläggen efter. Trodde det var 4*98 som efterfrågades
 
RoTe RoTe skrev:
Är det nåt fel på dom här? [länk]
Nej. Hittade faktiskt idag när jag sökte. När jag sökte i höstas så hittades inga alls. Jag kanske nöjer mig med sommardäck men det skulle vara trevligt att kunna köra på vintern ibland. Har inte hittat någon form av vinterdäck.

Vet du om det var samma fälgar på Fiat 126 för det är den enda jag sett med likadana fälgar?
 
RoTe
N Niq skrev:
Nej. Hittade faktiskt idag när jag sökte. När jag sökte i höstas så hittades inga alls. Jag kanske nöjer mig med sommardäck men det skulle vara trevligt att kunna köra på vintern ibland. Har inte hittat någon form av vinterdäck.

Vet du om det var samma fälgar på Fiat 126 för det är den enda jag sett med likadana fälgar?
Om du klarar dig med dubbfria så finns dessa https://nettotrailer.se/shop/11980-dack-och-kompletta-hjul/375-dack-15570r12c-104n-900kg-ms/ om än med onödigt högt belastningsindex för jag antar att det är en 750kg släp det handlar om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.