DennisCA DennisCA skrev:
Vad tycker folk om Mazdas B pickupar? Trevlig B2200a maxi cab från 91, verkligen nice design...
[länk]

[bild]
Finns det några kvar är väl frågan ?? Tidiga modeller som hette 2,6 hade en Isuzu motor där topplockspackningen inte höll nån längre tid, men 2,2an är Mazdas egna.
 
Den där bilen fanns åtminstone, den är till salu
 
Det är väl rosten som är värst som vanligt. Har dock bara erfarenhet av en -86 B2000 som mina föräldrar köpte ny och jag sedan övertog. Maskinellt ok, var relativt välservad. Den lever idag som 3" spik och armeringsjärn.
 
Ska man verkligen få en 2a på det här bakljuset?

Bilens bakljus på nära håll, röda och vita plastsektioner, synliga mönster, mot ljusblå kaross.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nino nino skrev:
Ska man verkligen få en 2a på det här bakljuset?

[bild]
vad är det för fel?
 
nino nino skrev:
Ska man verkligen få en 2a på det här bakljuset?
Dom verkar ju inte lysa nåt vidare.
 
  • Haha
Patrik440
  • Laddar…
j.f.s
Vad har de slagit ner på? Om det är fukt så släpptes jag nyss igenom med ganska mycket fukt i ena baklyset.
 
Bilen avstängd därför det inte lyser
Det är alltså två sprickor, en i det genomskinliga glaset vågrätt och en lodrät i det röda högre nedre
 
  • Arg
CM1234
  • Laddar…
nino nino skrev:
Bilen avstängd därför det inte lyser
Det är alltså två sprickor, en i det genomskinliga glaset vågrätt och en lodrät i det röda högre nedre
Jag undrar hur det påverkar bilens säkerhet om det lyser bra.
Kanske dags att tala med någon högre på besiktnigsstället. Känns som att dom vill tjäna extra pengar på efterkontroll.
Vi har en kedja här omkring som i stort sett hittar något fel som kräver efterkontroll på varje bil.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Backljus och dimbakljus (antar jag det är) är väl inte säkerhetskritiska?
 
Nu var det förvisso några fler fel på bilen men allt annat var lätt att fixa men baklampan kan ju bli dyrt om man inte hittar begagnad.
 
Är det inte så att om man får ett fel som kräver om besiktning så måste all felen fixas?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jo det är kanske så, tänkte också att det säkert gått igenom om allt annat var ok
 
N Niq skrev:
Är det inte så att om man får ett fel som kräver om besiktning så måste all felen fixas?
De måste fixas inom en månad även om du inte måste visa upp det igen.

Men man drar sig alltid för det, och i med vi inte har en enda trafikpolis så är man fri till nästa besiktning. =) Men skulle man råka ut för en sådan sällsynt varelse som kör fordonskoll så får du böter omgående.
 
Blev det en "2" eller "2X"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.