Skall byta ABS-sensor och sensorring på Golf Plus. Ser att det går att köpa ringen löst, men frågan är om det är bättre att bara byta hela hjullagerdelen inklusive ring? Den måste ju ändå av..

Hur är kvaliteten på till exempel Ridex som Autodoc säljer? Typ en fjärdedel av vad de vill ha på min lokala bildelsaffär här i krokarna, så jag blir ju lite lockad. :)

hobbs hobbs skrev:
Skall byta ABS-sensor och sensorring på Golf Plus. Ser att det går att köpa ringen löst, men frågan är om det är bättre att bara byta hela hjullagerdelen inklusive ring? Den måste ju ändå av..

Hur är kvaliteten på till exempel Ridex som Autodoc säljer? Typ en fjärdedel av vad de vill ha på min lokala bildelsaffär här i krokarna, så jag blir ju lite lockad. :)
Autodoc säljer i flera olika prisklasser med

Har dotterns BMW 120 i garaget, den har gått i limp home mode och felkoderna säker Valvetronic.
Kollar på Youtube, trasig motor till denna verkar vanligt, så jag beställde en sån i veckan.
Det finns olika skolor, att man bara kan byta motorn och vrida tändningen så kalibrerar den sig själv, eller att de måste kalibreras med dator.
Så jag har även beställt en iCarsoft CR MAX.
Dyr, men kan nog komma till användning framöver på annat....eller man är rättare sagt tvungen att skaffa nått sånt för att kunna meka i framtiden.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ska beställa bromsbelägg till Yarisen, är autodoc det självklara valet eller bör man kolla runt?

Ja, som ni kanske anar brukar jag lämna in Volvosarna vi ägt genom åren.. :oops:

Kolla runt. Till min bil har Mekonomen i princip samma priser som autodoc, men jag köper ändå det mesta från autodoc numera eftersom det oftast är gratis frakt hem till dörren och 30 dagars kredit med klarna.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
hobbs hobbs skrev:

Ridex har jag använt många gånger. Funkar kanon.

• Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Har dotterns BMW 120 i garaget, den har gått i limp home mode och felkoderna säker Valvetronic.
Kollar på Youtube, trasig motor till denna verkar vanligt, så jag beställde en sån i veckan.
Det finns olika skolor, att man bara kan byta motorn och vrida tändningen så kalibrerar den sig själv, eller att de måste kalibreras med dator.
Så jag har även beställt en iCarsoft CR MAX.
Dyr, men kan nog komma till användning framöver på annat....eller man är rättare sagt tvungen att skaffa nått sånt för att kunna meka i framtiden.
Annars är ju ISTA bra

Köpte billigaste bromsklossar, mins inte om det var Ridex eller Stark, till särbons Toyota.
Bilen skriker som en stucken gris efter det när man bromsar.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Hos autodoc får man ju aldrig det man beställer då dom byter ut det mot deras eget märke Stark.

nino nino skrev:
Annars är ju ISTA bra
Jo, men jag vill kunna kolla/skruva på fler bilar än BMW.
iCarsoft täcker lite mer.

"Europeisk
för Sprinter, för BMW, för Mini, för VW, för Seat, för Skoda, för Volvo, för Porsche, för SAAB, för EU Ford, för Dacia, för Renault, för Fiat, för Mercedes-Benz, för Citroen, för Jaguar , för Peugeot, för Audi, för Opel, för Land Rover, för Smart, för Vauxhall, för Alfa-Romeo, för Lancia.
Asien :
för Nissan, för Infiniti, för Toyota, för Lexus, för Scion, för Honda, för Isuzu, för Hyundai, för Kia, för Daewoo, för Mazda, för Acura, för Subaru, för Mitsubishi, för Suzuki

Amerika :
för USFord, för GM, för Chrysler

Australien :
för Holden, för AUS Ford"

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Hos autodoc får man ju aldrig det man beställer då dom byter ut det mot deras eget märke Stark.
Har hört flera som sagt samma, men jag har säkert 20 beställningar från Autodoc, och det har aldrig hänt mig.. :thinking:

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, men jag vill kunna kolla/skruva på fler bilar än BMW.
iCarsoft täcker lite mer.

"Europeisk
för Sprinter, för BMW, för Mini, för VW, för Seat, för Skoda, för Volvo, för Porsche, för SAAB, för EU Ford, för Dacia, för Renault, för Fiat, för Mercedes-Benz, för Citroen, för Jaguar , för Peugeot, för Audi, för Opel, för Land Rover, för Smart, för Vauxhall, för Alfa-Romeo, för Lancia.
Asien :
för Nissan, för Infiniti, för Toyota, för Lexus, för Scion, för Honda, för Isuzu, för Hyundai, för Kia, för Daewoo, för Mazda, för Acura, för Subaru, för Mitsubishi, för Suzuki

Amerika :
för USFord, för GM, för Chrysler

Australien :
för Holden, för AUS Ford"
Just ISTA finns ju att ladda ner lite här och där, kabel för typ 200:-
Vet inte hur det du köpte funkar men här får man förslag på åtgärder, bilder och instruktioner för att byta. Är samma som bmw använder

RoTe RoTe skrev:
Har aldrig hänt mig. Beställde Bosch bromsskivor och belägg häromdan. Det brevbäraren kom med står det iallafall Bosch på.

Bosch-produkter, kartonglåda, blå förpackningar, delvis öppnad låda, industriellt, varuleverans, inträngande ljus, skrymmande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Är det så att ni hittat till Autodoc nyligen? Jag har bojkottat dom sedan ca fem år då inte sällan halva beställningen blev utbytt mot Stark-delar...

RoTe RoTe skrev:
Är det så att ni hittat till Autodoc nyligen? Jag har bojkottat dom sedan ca fem år då inte sällan halva beställningen blev utbytt mot Stark-delar...
jag handlar ofta från dom har aldrig hänt mig

• Gilla
Smeafan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.