B
Personligen bryr jag mig inte det minsta om co2 och andra påstådda klimatkatastrofare.
Skulle elda spillolja utan att skämmas.

Förvånad att så många bryr sig. Trodde inte klimatalarmismen satt sig bland medelålders män.

Jag ser bara till pengar, resten får regimen fundera på.
Blir förbannad när jag tänker på hur de kör sin skit och förstör våra elnät.

• Arg
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
B
P Peter787 skrev:
Sluta svamla om klimat hit och klimat dit. Det lilla Sverige gör, har ingen betydelse för jordens klimat, det som betyder något är den solenergi som når jorden.
Du vet kanske varför Grönland heter som det gör ? Vikingarna fick flytta från Grönland när det blev för kallt och skogarna dog. Vi är inte tillbaka till den temperaturen som var då än.
Du var helt rätt.
Det är meningslöst att våra liv blir sämre och vår ekonomi skadas. Helt jtan anledning.
Vi ska inte glra mer än andra. Helst mindre.
Jag tror inte ett dugg på alarmismen.
Jordens temp avgörs av solen.

Men det kan regimen inte beskatta.

• Gilla
  • Wow
lat och 2 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Du var helt rätt.
Det är meningslöst att våra liv blir sämre och vår ekonomi skadas. Helt jtan anledning.
Vi ska inte glra mer än andra. Helst mindre.
Jag tror inte ett dugg på alarmismen.
Jordens temp avgörs av solen.

Men det kan regimen inte beskatta.
Oavsett vad man själv sitter på för hemsnickrade teorier om jordens uppvärmning så är den globala vetenskapen rätt överens om klimatet och vilka konsekvenser det innebär. Detta betyder således att utsläpp av co2 bestraffas ekonomiskt, billigast blir det alltså att släppa ut så lite som möjligt…

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
P
L Liljeros skrev:
Oavsett vad man själv sitter på för hemsnickrade teorier om jordens uppvärmning så är den globala vetenskapen rätt överens om klimatet och vilka konsekvenser det innebär. Detta betyder således att utsläpp av co2 bestraffas ekonomiskt, billigast blir det alltså att släppa ut så lite som möjligt…
För några hundra år sedan var alla helt säkra på att jorden var centrum för Universum...

• Haha
guggen och 1 till
  • Laddar…
B
L Liljeros skrev:
Det handlar bara om att ta ut skatt.
Vädret påverkas av solen.... eller har du någon annan bild av det.
Sen det där tramset alla rödgröna globalister kör med. "Lyssna på vetenskapen".
Det ör bara dumheter. Finns mängder med forskning som stöder religionen, annan forskkong som motsäger.

• Gilla
  • Wow
Thomas59 och 2 till
  • Laddar…
B
P Peter787 skrev:
För några hundra år sedan var alla helt säkra på att jorden var centrum för Universum...
För 100 år sedan var man rätt inne på att solen hade betydelse för vädret.
Jag vet inte när man bestämde sig för att skrota den teorin.

• Gilla
Gudahov
  • Laddar…
B
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hoppla!

Det var du som barbröstat började med att påstå att fjärrvärme inte var miljövänligt. Nu när du blir motbevisad så är det svammel om klimat :crysmile:

Kan inte vara lätt att vara du
Miljövänligt.
Vad menar du?
Vädret?
Partiklar?
Kemikalier?

B byron v2 skrev:
Miljövänligt.
Vad menar du?
Vädret?
Partiklar?
Kemikalier?
Förutsatt att vi behöver el och värme så är kraftvärme ett väldigt miljövänligt produktionssätt.

• Gilla
  • Älska
Mange_64 och 4 till
  • Laddar…
B
Viktor.J Viktor.J skrev:
Förutsatt att vi behöver el och värme så är kraftvärme ett väldigt miljövänligt produktionssätt.
Jag opponerar mig inte.
Ifrågasätter dock hela religionen. Det är masspsykos.

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Börjar bli dags att sluta mata trollen i denna tråd.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
P
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hoppla!

Det var du som barbröstat började med att påstå att fjärrvärme inte var miljövänligt. Nu när du blir motbevisad så är det svammel om klimat :crysmile:

Kan inte vara lätt att vara du
Snälla du, miljö för mig är utsläpp av skadliga ämnen som påverkar natur, djur och människor.
Det gör inte CO2 som de troende i klimatkyrkan tjatar om, värre än alla andra undergångssekter.
Du har uppenbarligen inte läst tråden, så du bör ta och göra det innan du skriver något mer här.

B byron v2 skrev:
Jag opponerar mig inte.
Ifrågasätter dock hela religionen. Det är masspsykos.
Klimatets religionen nämns här i regeringen möjligt för första gången.

Men denna tråden var frågan om fördelen med fjärrvärme och den är stor i vissa kommuner! Som vår kommun där kan man fylla minipoolen 2000 liter med 40°C varmvatten på sommaren för 13kr med moms!
Tyvärr så kostar 2 m2 vatten närmare 70kr.
Det går åt c:a 52 kWh för att värma vattnet till 40°C.

P Peter787 skrev:
Snälla du, miljö för mig är utsläpp av skadliga ämnen som påverkar natur, djur och människor.
Det gör inte CO2 som de troende i klimatkyrkan tjatar om, värre än alla andra undergångssekter.
Du har uppenbarligen inte läst tråden, så du bör ta och göra det innan du skriver något mer här.
Om det bara är utsläpp av skadliga ämnen (men på eget bevåg utesluter CO2e) du är intresserad av så borde du verkligen inte gilla deponier.

Tror det är dags för dig att sätta dig ner i skolbänken igen.

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Klimatets religionen nämns här i regeringen möjligt för första gången.
[media]
Men denna tråden var frågan om fördelen med fjärrvärme och den är stor i vissa kommuner! Som vår kommun där kan man fylla minipoolen 2000 liter med 40°C varmvatten på sommaren för 13kr med moms!
Tyvärr så kostar 2 m2 vatten närmare 70kr.
Det går åt c:a 52 kWh för att värma vattnet till 40°C.
Elsa Widding anses vara totalt faktaresistent av typ alla forskare och näringslivet. Att det bara är SD som vågar ta i henne är väl ett ganska tydligt lakmus.

• Gilla
RoAd och 7 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
luta svamla om klimat hit och klimat dit. Det lilla Sverige gör, har ingen betydelse för jordens klimat,
Och delar vi in jordens befolkning i grupper om 10milj så behöver ingen göra nåt, bra va???

Klart som f.n att varje människas insats räknas, eller tycker du att det inte gör nåt om jag använder hormoslyr/Agent Orange?

• Gilla
  • Älska
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.