P
L lat skrev:
Och delar vi in jordens befolkning i grupper om 10milj så behöver ingen göra nåt, bra va???

Klart som f.n att varje människas insats räknas, eller tycker du att det inte gör nåt om jag använder hormoslyr/Agent Orange?
L lat skrev:
Och delar vi in jordens befolkning i grupper om 10milj så behöver ingen göra nåt, bra va???

Klart som f.n att varje människas insats räknas, eller tycker du att det inte gör nåt om jag använder hormoslyr/Agent Orange?
En till som kommenterar utan att ha läst tråden ser jag.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
P
Viktor.J Viktor.J skrev:
Elsa Widding anses vara totalt faktaresistent av typ alla forskare och näringslivet. Att det bara är SD som vågar ta i henne är väl ett ganska tydligt lakmus.
Elsa Widding har väl mer relevant utbildning och erfarenhet inom ämnet än alla tidigare energiministrar tillsammans.
 
  • Gilla
  • Haha
Stegatorparn och 3 till
  • Laddar…
P
Viktor.J Viktor.J skrev:
Om det bara är utsläpp av skadliga ämnen (men på eget bevåg utesluter CO2e) du är intresserad av så borde du verkligen inte gilla deponier.

Tror det är dags för dig att sätta dig ner i skolbänken igen.
Du borde kanske läsa på lite om biologi, det finns en viktig process som heter fotosyntes.
Har du någon aning om vad den innebär ?
 
P Peter787 skrev:
Du borde kanske läsa på lite om biologi, det finns en viktig process som heter fotosyntes.
Har du någon aning om vad den innebär ?
Seriöst. Du är inte ens på denna planeten och diskuterar Peter. För din egna skull så låter jag dig snurra vidare i dina tokerier. Tror du mår bäst i din egna bubbla.
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 2 till
  • Laddar…
B
P Peter787 skrev:
Elsa Widding har väl mer relevant utbildning och erfarenhet inom ämnet än alla tidigare energiministrar tillsammans.
Elsa Widding är Civilingenjör och har arbetat med energi och klimatfrågor i 20 år.
Jessica Stegrud ingenjör har varit chef och analytiker på Eon och flera andra bolag innan hon blev politiker.
Lars Berg, tek doktor. Industriman
P-O Eriksson, civilingenjör. VD sandvik och grundare svenska kraftnät.

Dessa extremt erfarna och välutbildade digniteter är eniga i att det råder masspsykos.
*

Men folk väljer att tro på Greta Tunberg (outbildad np-diagnos). Annika Strandhäll (Frisör) och aftonbladet (regimtrogen propagandamedia).

Där har vi verkligheten.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Thomas59 och 6 till
  • Laddar…
B
Som so ofta nu för tiden är fakta, eller påstådd fakta... inte objektiv/oberoende. Utan en del av Agenda 2030 osv.
Bara att läsa på WEFs hemsida. Där står precis allt om västoligarkernas agenda, deras framsteg och planer.

Klimathysteri är ett primärt processverktyg.
Masspsykos är mitt egna uttryck. Men en viktig del för att hela västvärlden skall implementera Agenda 2030 i precis allt.
Stat, kommun, myndigheter, företag och organisationer, skola och såklart universitet och All media..
Blackrock är ett av fundamenten.

Av detta kan man dra slutsatsen att fakta inte alltid är just fakta
 
  • Haha
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
P
B byron v2 skrev:
Som so ofta nu för tiden är fakta, eller påstådd fakta... inte objektiv/oberoende. Utan en del av Agenda 2030 osv.
Bara att läsa på WEFs hemsida. Där står precis allt om västoligarkernas agenda, deras framsteg och planer.

Klimathysteri är ett primärt processverktyg.
Masspsykos är mitt egna uttryck. Men en viktig del för att hela västvärlden skall implementera Agenda 2030 i precis allt.
Stat, kommun, myndigheter, företag och organisationer, skola och såklart universitet och All media..
Blackrock är ett av fundamenten.

Av detta kan man dra slutsatsen att fakta inte alltid är just fakta
Apropå "klimatkrisen" ,

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.

Bertrand Russell
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Stegatorparn och 3 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Apropå "klimatkrisen" ,

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.

Bertrand Russell
Och du verkar ju inte alls vara tvärsäker ...
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
G guggen skrev:
Och du verkar ju inte alls vara tvärsäker ...
Jag är bara en utomstående observatör.
Som vanligt gäller : Follow the money.
Ni som helhjärtat tror på detta om klimatkrisen, har ni inga tvivel när ni läser om hur de som leder er, lever i en helt annan värld än vad ni någonsin kommer att få tillgång till, privatflyg till diverse konferenser där det bestäms hur ni ska leva i framtiden, ni ska äta insekter, men de äter de finaste wagyu biffarna.
 
P Peter787 skrev:
Jag är bara en utomstående observatör.
Som vanligt gäller : Follow the money.
Ni som helhjärtat tror på detta om klimatkrisen, har ni inga tvivel när ni läser om hur de som leder er, lever i en helt annan värld än vad ni någonsin kommer att få tillgång till, privatflyg till diverse konferenser där det bestäms hur ni ska leva i framtiden, ni ska äta insekter, men de äter de finaste wagyu biffarna.
Jag tror, som de flesta inte "helhjärtat" på någon klimatkris, däremot tror jag på forskning och vetenskap. Där finns alltid tvivel men de slutsatser som till dags dato dragits är det vi har att gå på.
Motsatsen är denna skara av förnekare av vetenskap där man verkar vara tvärsäker på det ena eller det andra.
Sedan finns alltid ett gäng nötter på båda sidor av denna och andra stora frågor som håller på, läs muppar och muppar på andra sidan. Jag tror många läser för mkt Aftonbladet eller fria tider helt enkelt, verkligheten är aldrig så enkel som många försöker framställa den Jag läser in en del bitterhet om hur andra lever som är framgångsrika i ditt skrivande, är det där skon klämmer?
 
  • Gilla
Mangeln2 och 3 till
  • Laddar…
P
G guggen skrev:
Jag tror, som de flesta inte "helhjärtat" på någon klimatkris, däremot tror jag på forskning och vetenskap. Där finns alltid tvivel men de slutsatser som till dags dato dragits är det vi har att gå på.
Motsatsen är denna skara av förnekare av vetenskap där man verkar vara tvärsäker på det ena eller det andra.
Sedan finns alltid ett gäng nötter på båda sidor av denna och andra stora frågor som håller på, läs muppar och muppar på andra sidan. Jag tror många läser för mkt Aftonbladet eller fria tider helt enkelt, verkligheten är aldrig så enkel som många försöker framställa den Jag läser in en del bitterhet om hur andra lever som är framgångsrika i ditt skrivande, är det där skon klämmer?
Extraknäcker du som psykolog ?
Sluta med det !
 
B
G guggen skrev:
Jag tror, som de flesta inte "helhjärtat" på någon klimatkris, däremot tror jag på forskning och vetenskap. Där finns alltid tvivel men de slutsatser som till dags dato dragits är det vi har att gå på.
Motsatsen är denna skara av förnekare av vetenskap där man verkar vara tvärsäker på det ena eller det andra.
Sedan finns alltid ett gäng nötter på båda sidor av denna och andra stora frågor som håller på, läs muppar och muppar på andra sidan. Jag tror många läser för mkt Aftonbladet eller fria tider helt enkelt, verkligheten är aldrig så enkel som många försöker framställa den Jag läser in en del bitterhet om hur andra lever som är framgångsrika i ditt skrivande, är det där skon klämmer?
Måste fråga:
Vad är det för forskning du menar att du tror på.
Har du läst eller studerat relavant forskning?
Vilken forskning i så fall?
 
B
P Peter787 skrev:
Jag är bara en utomstående observatör.
Som vanligt gäller : Follow the money.
Ni som helhjärtat tror på detta om klimatkrisen, har ni inga tvivel när ni läser om hur de som leder er, lever i en helt annan värld än vad ni någonsin kommer att få tillgång till, privatflyg till diverse konferenser där det bestäms hur ni ska leva i framtiden, ni ska äta insekter, men de äter de finaste wagyu biffarna.
Agenda 2030 som produceras av world economic forum.
Där finns svar på det mesta.
Vanliga människor ska bla inte längre få äga mark eller lösöre.
Allt ska ägas av staten, organisationer eller företag.

Sen ska alla få låna.
 
B byron v2 skrev:
Måste fråga:
Vad är det för forskning du menar att du tror på.
Har du läst eller studerat relavant forskning?
Vilken forskning i så fall?
Jag har forskat själv innan jag tog tag i mitt liv och ville göra något på riktigt. Men jag är ingenjör inom helt annat område än vad vi talar om här.
Vad jag påpekade var att de tvärsäkra i denna fråga kring klimatkrisen är nästan alltid förnekarna eller aftonbladetvänstern. Har även noterat att dessa individer verkar besitta en hög portion bitterhet och politikerförakt. Man vill ha en enkel världsbild, det måste vara svart eller vitt, vilket oftast är motsatsen till vetenskap.
Det finns tydliga tecken på att vi har problem med en global uppvärmning, vilket de flesta verkar vara ense kring. Frågan sedan är om den är "naturlig" eller om människans diverse aktiviteter är den primära orsaken. Min uppfattning är att en överväldigande del av institut och forskare inom detta område har som hypotes och en hel del data som pekar på åt att vår moderna mänskliga aktivitet påskyndar den globala uppvärmningen.
Har du några data som visar på en annan balans inom den vetenskapliga positionen vad beträffar "klimatkrisen"?
 
  • Gilla
  • Älska
Mangeln2 och 2 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Agenda 2030 som produceras av world economic forum.
Där finns svar på det mesta.
Vanliga människor ska bla inte längre få äga mark eller lösöre.
Allt ska ägas av staten, organisationer eller företag.

Sen ska alla få låna.
Låter som om du målar ut FN till att vara hederliga gamla kommunister.
Jag har ströläst agenda 2030 lite
Kan du ge en länk till var det står att enskilda individer ej skall få äga mark och lösöre?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.