kisumisu
D dicliff skrev:
Hade en gång en diskussion med någon i Haparanda om detta.
Minns dock inte om det var du.😇
Gustav är minst 11 år gammal nu.
Han var runt 8 när jag adopterade honom (så jag fick ingen försäkring).
Hans story, som jag känner till den, är att han bodde i ett hus med tre kattkompisar och två stora hundar.
Så en dag flyttade ägaren, tog alla sina möbler och lämnade djuren kvar.
Då kom han till katthemmet där jag sedan fick ta hand om honom.😻
Han är väldigt kelig och skulle helst sitta i knäet hela dagarna.
Godmodig och spinner t o m när jag rycker fästingar ur pälsen.❤️
Jo men då var det vi som diskuterade.
Börje är 16år och den långhåriga gula var Nalle, men Nalle blev sjuk vid 14 års ålder så han finns inte mer.
 
  • Ledsen
SusoDus
  • Laddar…
kisumisu
4774 4774 skrev:
Är den sista sibirisk?
Om du menar Tusse den vita?
Så är det en blandning mellan någon bondkatt och Maincoon.

Mamman är Maincoon också helvit och ser liknande ut.

Den gråsvarta är från samma mamma som Tusse.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
kisumisu kisumisu skrev:
Om du menar Tusse den vita?
Så är det en blandning mellan någon bondkatt och Maincoon.

Mamman är Maincoon också helvit och ser liknande ut.

Den gråsvarta är från samma mamma som Tusse.
Aha, för Pelle har, om man verkligen kammar bak hela manen exakt samma ansiktsform som Tusse men jag tycker att han är precis som en sibirisk mixad med bondkatt annars. De maincooner som jag haft äran att träffa är väldigt annorlunda men alla katter har ju sina egna personligheter 😸😀.
 
kisumisu kisumisu skrev:
Jo men då var det vi som diskuterade.
Börje är 16år och den långhåriga gula var Nalle, men Nalle blev sjuk vid 14 års ålder så han finns inte mer.
De skulle kunna vara syskon så lika som de är.😻
(Fast katter kanske inte brukar vara lika sina syskon, egentligen...)
Åldern stämmer ju iaf.
Roligt att fantisera om, hur som helst!
Nalle uppnådde ju ändå en aktningsvärd ålder och Börje lever än! ❤️❤️
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
kisumisu
4774 4774 skrev:
Aha, för Pelle har, om man verkligen kammar bak hela manen exakt samma ansiktsform som Tusse men jag tycker att han är precis som en sibirisk mixad med bondkatt annars. De maincooner som jag haft äran att träffa är väldigt annorlunda men alla katter har ju sina egna personligheter 😸😀.
Vit långhårig katt ligger avslappnat på en trästol inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit katt i skafferi bland mat och förpackningar, ser överraskad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två katter, en randig och en vit, sover tillsammans på ett blommigt mönstrat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jo dom har verkligen sina personligheter. Tusse är väldigt vild och vill vara överallt.
Blivit lite av min katt precis som Börje.
 
  • Gilla
  • Älska
SusoDus och 8 till
  • Laddar…
kisumisu
D dicliff skrev:
De skulle kunna vara syskon så lika som de är.😻
(Fast katter kanske inte brukar vara lika sina syskon, egentligen...)
Åldern stämmer ju iaf.
Roligt att fantisera om, hur som helst!
Nalle uppnådde ju ändå en aktningsvärd ålder och Börje lever än! ❤️❤️
Jodå det lite roligt när de ser så lika ut och är lika på sättet också.

En orange och vit katt med tungan ute, inomhusmiljö, oorganiserad bakgrund med saker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
[bild][bild]
kisumisu kisumisu skrev:
Om du menar Tusse den vita?
Så är det en blandning mellan någon bondkatt och Maincoon.

Mamman är Maincoon också helvit och ser liknande ut.

Den gråsvarta är från samma mamma som Tusse.
Lite förvirrande när du först skickar bilden utan tex, och sedan beskrivningar som inte stämmer med katterna. Men du har lagt ut bilder på katter dessa färger:
Bild 1: Creme-vit korthårig.
Bild 2: Brunmönstrad korthårig. (senare bild visar bruntabby, är nog samma katt?)
Bild 3: Vit långhårig
Bild 4: Creme-vit långhårig
Bild 5: Creme-vit långhårig (samma som bild 4?)

Den grå-vita och den grå-svarta som du nämner har du nog missat att lägga ut bilder på.
Med grå-svart avses oftast svart-smoke, och med gul menar du nog röd eller möjligen creme.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
kisumisu kisumisu skrev:
[bild]
[bild]
[bild]


Jo dom har verkligen sina personligheter. Tusse är väldigt vild och vill vara överallt.
Blivit lite av min katt precis som Börje.
Kan säga att Pelle är min från första sekund vi var på katthemmet. Han jagade bort sin bror för att sedan kasta sig över min fot som han höll fast i allt vad han kunde medans han slickade hysteriskt på mina tår. När jag tillslut tog mig loss för att titta efter ett syskon då vi ville ha två, så hoppade han rätt ner i min handväska som stod på en skobänk och där stannade han tills vi kom hem. Fia däremot låg alldeles själv längst inne i ett mörkt hörn av uteburen med klotrunda livrädda ögon. Då klack det till i mitt mattehjärta och jag tänkte "henne ska jag ha och jag ska lära henne allt, tills hon stolt förstår att hon är världens bästa lilla stumperumpa, min prinsessa" & så blev det oxå 😂😜😸😸🙀🙀
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
kisumisu
Anna_H Anna_H skrev:
Lite förvirrande när du först skickar bilden utan tex, och sedan beskrivningar som inte stämmer med katterna. Men du har lagt ut bilder på katter dessa färger:
Bild 1: Creme-vit korthårig.
Bild 2: Brunmönstrad korthårig. (senare bild visar bruntabby, är nog samma katt?)
Bild 3: Vit långhårig
Bild 4: Creme-vit långhårig
Bild 5: Creme-vit långhårig (samma som bild 4?)

Den grå-vita och den grå-svarta som du nämner har du nog missat att lägga ut bilder på.
Med grå-svart avses oftast svart-smoke, och med gul menar du nog röd eller möjligen creme.
Anna_H Anna_H skrev:
Lite förvirrande när du först skickar bilden utan tex, och sedan beskrivningar som inte stämmer med katterna. Men du har lagt ut bilder på katter dessa färger:
Bild 1: Creme-vit korthårig.
Bild 2: Brunmönstrad korthårig. (senare bild visar bruntabby, är nog samma katt?)
Bild 3: Vit långhårig
Bild 4: Creme-vit långhårig
Bild 5: Creme-vit långhårig (samma som bild 4?)

Den grå-vita och den grå-svarta som du nämner har du nog missat att lägga ut bilder på.
Med grå-svart avses oftast svart-smoke, och med gul menar du nog röd eller möjligen creme.
Ja det har kanske blivit lite rörigt.

Den kothåriga creme vita är Börje.
Creme vita långhåriga var Nalle (Börjes bror).

En katt sitter på en vit köksbänk bredvid en rostfri diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här är det gråa, gråsvarta som jag menar. Har totalt 3 katter då Nalle inte finns nåt mer.

Pratade lite med barnen förut att vi får se vad det blir för djur när vi hade Börje och Nalle.

Börje tycker om andra katter men riktigt ogillar hundar.

Nalle tyckte om hundar, även om sin bror Börje men ogillade alla andra katter.

Jag satte hit alla bilderna i rad när man diskuterade att man kan se kattras på utseende. Börje och Nalle ingen aning, själv tyckt det är Norsk skogskatt pappa där.

Morris och Tusse har en Maincoon mamma.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
kisumisu
4774 4774 skrev:
Kan säga att Pelle är min från första sekund vi var på katthemmet. Han jagade bort sin bror för att sedan kasta sig över min fot som han höll fast i allt vad han kunde medans han slickade hysteriskt på mina tår. När jag tillslut tog mig loss för att titta efter ett syskon då vi ville ha två, så hoppade han rätt ner i min handväska som stod på en skobänk och där stannade han tills vi kom hem. Fia däremot låg alldeles själv längst inne i ett mörkt hörn av uteburen med klotrunda livrädda ögon. Då klack det till i mitt mattehjärta och jag tänkte "henne ska jag ha och jag ska lära henne allt, tills hon stolt förstår att hon är världens bästa lilla stumperumpa, min prinsessa" & så blev det oxå 😂😜😸😸🙀🙀
Liknande hände mig med Börje. Han var tydligen väldigt skygg normalt men det var han som kom fram.

Sedan ville vi ha kompis till honom och det blev Nalle som kom till min fru.

Nu hände liknande sak med Tusse och Morris. Morris däremot ville inte alls vara med mig, men med barnen. Är helt barnens katt. Sen kommer han ju fram till mig om han är hungrig och vill ha mat men inte så mycket annars.

En av mina barn ville ha Tusse när han såg utseendet. Men nu är det Morris som gäller.

Lustigt nog är Börje och Morris väldigt mycket kompis med varandra. Morris kollar snett på Börje då när han sitter i min famn och sover med mig.

Men man ser tydligt på katter redan när de är små till vem dom tyr sig till.
Var ju samma sak med mina föräldrars katt. Där var det en kattunge som kom till mig men som var redan tingad. Så blev en annan och som blev min Pappas katt.
 
Redigerat:
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
kisumisu kisumisu skrev:
Liknande hände mig med Börje. Han var tydligen väldigt skygg normalt men det var han som kom fram.

Sedan ville vi ha kompis till honom och det blev Nalle som kom till min fru.

Nu hände liknande sak med Tusse och Morris. Morris däremot ville inte alls vara med mig, men med barnen. Är helt barnens katt. Sen kommer han ju fram till mig om han är hungrig och vill ha mat men inte så mycket annars.

En av mina barn ville ha Tusse när han såg utseendet. Men nu är det Morris som gäller.

Lustigt nog är Börje och Morris väldigt mycket kompis med varandra. Morris kollar snett på Börje då när han sitter i min famn och sover med mig.

Men man ser tydligt på katter redan när de är små till vem dom tyr sig till.
Var ju samma sak med mina föräldrars katt. Där var det en kattunge som kom till mig men som var redan tingad. Så blev en annan och som blev min Pappas katt.
Jag kan nog säga att båda katterna är mina 😸😸, det är alltid mig de tyr sig till oavsett vad de vill berätta och då ffra när det är något av vikt för dem, allt från obehöriga på tomten till om de har ont någonstans eller har skadat sig och både sover nästan alltid hos mig men de älskar sin husse oxå . Pelle har en rolig och gullig vana som han har haft sedan han kom till oss. Nämligen att varje morgon precis innan makens larm ringer hoppa upp på husses mage och sträcka fram huvudet så nos nästan ligger på näsa varpå han säger ett smått befallande högljutt Mjau. Händer det inget då så tar han tassen och lägger på husses mun och ett kort Mjau igen. Tredje gången så slickar han husse i mungipan samtidigt som klorna kommer fram 😂
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
SusoDus och 6 till
  • Laddar…
kisumisu
4774 4774 skrev:
Jag kan nog säga att båda katterna är mina 😸😸, det är alltid mig de tyr sig till oavsett vad de vill berätta och då ffra när det är något av vikt för dem, allt från obehöriga på tomten till om de har ont någonstans eller har skadat sig och både sover nästan alltid hos mig men de älskar sin husse oxå . Pelle har en rolig och gullig vana som han har haft sedan han kom till oss. Nämligen att varje morgon precis innan makens larm ringer hoppa upp på husses mage och sträcka fram huvudet så nos nästan ligger på näsa varpå han säger ett smått befallande högljutt Mjau. Händer det inget då så tar han tassen och lägger på husses mun och ett kort Mjau igen. Tredje gången så slickar han husse i mungipan samtidigt som klorna kommer fram 😂
Här var det så en gång att katten väckte mig när min mobil som jag har väckarklockan hade dött.

Lustigt nog var det precis den tiden väckaren hade normalt ringt. Så fick inte alls bråttom till jobbet 👌
 
  • Gilla
SusoDus och 5 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Jodå det lite roligt när de ser så lika ut och är lika på sättet också.

[bild]
En roströd katt ligger bekvämt i ett öppet skåp bland handdukar och lakan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Lek med Nisse
Nu ligger han o sover dock.. :)

Gråvit katt leker med rött band på orientalisk matta, ser förvånad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grå och vit katt leker med rött garnnystan på mönstrad matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liggande katt tittar upp, vilar på ett färgrikt matta, bredvid en fjäderlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En grå och vit katt ligger på en färgglad matta, delvis under ett mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En grå och vit katt ligger under ett bord tittar upp med nyfiken blick, på ett orientaliskt mönster matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gullefjun 😻
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Lek med Nisse
Nu ligger han o sover dock.. :)

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Gullefjun 😻
Sötnos 🥰
 
  • Älska
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.