1 074 795 läst · 12 934 svar
1075k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Nu är det nog villaägare du tänker på och inte djurägare. Som djurägare är det ett klokt resonemang att ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg
Om man anser det klokt för en djurägare är det väl lika klokt för en villaägare? Vari skulle skillnaden ligga?Anna_H skrev:
Oplanerade utgifter kan väl lika gärna drabba en villaägare som en djurägare och vill man "ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning" kan det väl vara lika motiverat i båda fallen.
Administrator
· Skåne
· 7 890 inlägg
Laban växer så det knakar, men han tycker fortfarande att det är säkrast att följa mig i hälarna. Eller så är det mat han är ute efter när han följer mig 24/7.
Spionerar på mig i tvättstugan.
Kollar så att jag sover ordentligt.
Vaktar mig när jag jobbar.
Pressar Pers ryggsäck samtidigt som han håller koll på mig i köket.
Och det är förstås jättemysigt, jag klagar inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En väldigt fin Laban det där! 😍Marlen Eskilsson skrev:Laban växer så det knakar, men han tycker fortfarande att det är säkrast att följa mig i hälarna. Eller så är det mat han är ute efter när han följer mig 24/7.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Kan bara hålla med dig, tillhör länsförsäkringen och det gör saken verkligen inte bättre.AndersMalmgren skrev:
Flera självrisker får man betala om man skulle behöva hjälp.
Nä bättre sätta försäkringspengarna på separat konto.
Man klarar sig gott med bara husförsäkring och fordonsförsäkring resten är bara plock av pengar på lättlurade.
Visa mig den villaägare som inte har hemförsäkring.Alfredo skrev:Om man anser det klokt för en djurägare är det väl lika klokt för en villaägare? Vari skulle skillnaden ligga?
Oplanerade utgifter kan väl lika gärna drabba en villaägare som en djurägare och vill man "ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning" kan det väl vara lika motiverat i båda fallen.
Mjo, tyvärr är det ju så att i rena pengar är huset "lite" mer värt än pälsklingarna. Plus att händer det något med huset påverkar det ju faktiskt pälsklingarna också, samt resten av familjen.Anna_H skrev:
Jag har faktiskt ingen försäkring på mina kärringar, inte direkt mitt val dock - blev nekad av dom flesta bolag för dom "är för gamla" (10, 9 samt 8 år) 🤨 . Dom som var villiga krävde omänskliga summor pengar med massvis av fotnoter och undantag...
Visst finns det. Men problemet är att alla går på samma princip och det är ärligt svårt jämföra villkor.Anna_H skrev:
Sådan tjänst skulle jag önska där du kan jämföra villkor och hur hjälpsamma bolagen är när det väl händer nåt.
Dessutom går alla tjänster och jämför bilförsäkring. Oftast vill man ju ändå ha även bilen där man har hemförsäkring.