kisumisu
En av mina barn ser på barnprogram. Men så passande, som om katten lyssnar på personen som pratar i programmet.

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men det finns ju fler liknande scenarior, värmepumpen pajar, kyl och frys pajar. Barnen vevar sönder storbildstvn när de spelar VR osv.

En halv årslön brukar man säga att man ska ha.
Nu är det nog villaägare du tänker på och inte djurägare. Som djurägare är det ett klokt resonemang att ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Nu är det nog villaägare du tänker på och inte djurägare. Som djurägare är det ett klokt resonemang att ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning.
Min erfarenhet av Agria är något annat

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Om man anser det klokt för en djurägare är det väl lika klokt för en villaägare? Vari skulle skillnaden ligga?

Oplanerade utgifter kan väl lika gärna drabba en villaägare som en djurägare och vill man "ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning" kan det väl vara lika motiverat i båda fallen.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Laban växer så det knakar, men han tycker fortfarande att det är säkrast att följa mig i hälarna. Eller så är det mat han är ute efter när han följer mig 24/7.

Grå katt ser upp från en dörröppning, blickar in i kameran, omgiven av inomhus- och utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spionerar på mig i tvättstugan.

Långt pälsad katt ligger avslappnat på en kattpelare i ett mysigt rum.
Skapa konto

Kollar så att jag sover ordentligt.

Fluffig grå katt ligger på en vit stol, tvättar sig, bredvid böcker och skåp.
Skapa konto

Vaktar mig när jag jobbar.

Långhårig, grå katt sitter på ryggsäck, inne, med grönmålade väggar och bokhylla i bakgrunden.
Skapa konto

Pressar Pers ryggsäck samtidigt som han håller koll på mig i köket.

Och det är förstås jättemysigt, jag klagar inte. :)

• Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 21 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Laban växer så det knakar, men han tycker fortfarande att det är säkrast att följa mig i hälarna. Eller så är det mat han är ute efter när han följer mig 24/7.

[bild]
Spionerar på mig i tvättstugan.

[bild]
Kollar så att jag sover ordentligt.

[bild]
Vaktar mig när jag jobbar.

[bild]
Pressar Pers ryggsäck samtidigt som han håller koll på mig i köket.

Och det är förstås jättemysigt, jag klagar inte. :)
En väldigt fin Laban det där! 😍

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jobbar hårt minsann. 😎

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
kisumisu
Kan bara hålla med dig, tillhör länsförsäkringen och det gör saken verkligen inte bättre.

Flera självrisker får man betala om man skulle behöva hjälp.

Nä bättre sätta försäkringspengarna på separat konto.

Man klarar sig gott med bara husförsäkring och fordonsförsäkring resten är bara plock av pengar på lättlurade.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Tyvärr kunde dom inte rädda Qaspian, nya komplikationer uppstod och det va humanast att låta han somna in. Han blev knappt sex år men han va den bästa kille man kunde haft. Vila i frid. 😢❤️
2017-11-11 - 2023- 10-04
[bild]
så himla tråkigt att höra

Z
Katt som sover på en persons knä, inomhus, hemmiljö, mysfaktor, avkoppling, ben i leggings, träbord.
Skapa konto

Både katt och hund gör mig sällskap i soffan. Sambon sitter ensam på andra sidan 😄

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Det finns fler försäkriungsbolag.

• Gilla
Elektra
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om man anser det klokt för en djurägare är det väl lika klokt för en villaägare? Vari skulle skillnaden ligga?

Oplanerade utgifter kan väl lika gärna drabba en villaägare som en djurägare och vill man "ha försäkring som sprider ut kostnaden jämnt istället för att riskera en chockräkning" kan det väl vara lika motiverat i båda fallen.
Visa mig den villaägare som inte har hemförsäkring.

• Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Visa mig den villaägare som inte har hemförsäkring.
Mjo, tyvärr är det ju så att i rena pengar är huset "lite" mer värt än pälsklingarna. Plus att händer det något med huset påverkar det ju faktiskt pälsklingarna också, samt resten av familjen.

Jag har faktiskt ingen försäkring på mina kärringar, inte direkt mitt val dock - blev nekad av dom flesta bolag för dom "är för gamla" (10, 9 samt 8 år) 🤨 . Dom som var villiga krävde omänskliga summor pengar med massvis av fotnoter och undantag...

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
Anna_H Anna_H skrev:
Det finns fler försäkriungsbolag.
Visst finns det. Men problemet är att alla går på samma princip och det är ärligt svårt jämföra villkor.

Sådan tjänst skulle jag önska där du kan jämföra villkor och hur hjälpsamma bolagen är när det väl händer nåt.

Dessutom går alla tjänster och jämför bilförsäkring. Oftast vill man ju ändå ha även bilen där man har hemförsäkring.

En katt sover bredvid en monteringsinstruktionsbok med möbeldelar och verktyg utspridda runtomkring i ett hem.
Skapa konto
Lång-hårig katt ligger på rygg bredvid soffa och möbelmonteringsanvisningar på golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.