Stefan N Stefan N skrev:
Bamse verkade fundera på att ta ett dopp, men till slut verkade han ändå avvakta med det. [bild][bild][bild]
Det är roligt med katter för som jag uppfattat det så är de mer nyfikna på vatten i ex duschen, kökskranen, pölar etc men vill inte bada. Hundar däremot är inte så intresserade av små vattenansamlingar men vill gärna hoppa i och bada (iallafall min barndoms labrador).

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Bärra ute i sele, även Rasmus var ut men fastnade inte på bild.
Katt i sele och sommarkostym utomhus på en grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I sommarkostymen. 😻

• Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
E
N Niq skrev:
Så våra små söta katter hämta hem en huggorm medans matte var ensam hemma med dom. Matte är ormrädd så det var inte så populärt. Dessutom har ena katten nu en dubbelt så stor framtass men verkar annars så här långt ca 3 timmar senare må bra.
Nu är det sent men jag rekommenderar verkligen att kontakta veterinär om katten är biten.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Du har uppenbarligen missförstått. Det är kattens plats du fick bara låna den 😀
Husse är inte jag, jag är matte och min plats tar han aldrig av oklar anledning för som man ser på bilden så står jag framför Pelle så han hade mycket väl kunnat sätta sig där om han ville. Självklart är samtliga stolar, soffa, fåtölj samt säng och handfat katternas 😄. Vi är bara deras tjänare hahaha

• Gilla
Niq
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Så våra små söta katter hämta hem en huggorm medans matte var ensam hemma med dom. Matte är ormrädd så det var inte så populärt. Dessutom har ena katten nu en dubbelt så stor framtass men verkar annars så här långt ca 3 timmar senare må bra.
Hur har det gått med kattstackarn? Våra älskar oxå att leka med ormar men då är jag snabbt framme och sliter den ur munnen på dem och försvinner sedan bakom huset och hittar ett bra gömställe till den söta lilla ormen. Jag älskar ormar, tycker att de är väldigt vackra och fascinerande reptiler 😻

• Wow
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Det är roligt med katter för som jag uppfattat det så är de mer nyfikna på vatten i ex duschen, kökskranen, pölar etc men vill inte bada. Hundar däremot är inte så intresserade av små vattenansamlingar men vill gärna hoppa i och bada (iallafall min barndoms labrador).
Mina katter har alltid haft sina vattenskålar i duschen och utanför ytterdörren sommartid.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
SC Aero SC Aero skrev:
Trötter 🤑😴😪[bild]
Så vacker kisse 😻😻

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Nu är det sent men jag rekommenderar verkligen att kontakta veterinär om katten är biten.
Jo vi talade med veterinär. Dom sa att så länge den inte uppvisar några symptom så behöver vi inte fara någonstans med den. Vi skulle övervaka den noggrannt vilket vi gjort. Den mår ännu bra.

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hur har det gått med kattstackarn? Våra älskar oxå att leka med ormar men då är jag snabbt framme och sliter den ur munnen på dem och försvinner sedan bakom huset och hittar ett bra gömställe till den söta lilla ormen. Jag älskar ormar, tycker att de är väldigt vackra och fascinerande reptiler 😻
Den mår bra inga symptom på gift. Jag tycker också om ormar. Dom brukar dyka upp på vår gård på våren men sen brukar dom inte komma till vår tomt. Däremot så finns det ett huggormsbo en bit bort och dom brukar jaga på en äng som ligger här bredvid. Jag hoppas våra katter skulle låta bli dom.

• Wow
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Microkatten Microkatten skrev:
Verkar vara något svart skräp bakom dörren nära taket...?

[bild]
Så här ser det ut på andra sidan dörren, där någon gosar ner sig på hatthyllan :

Svart katt som vilar i en lila låda på en hatthylla ovanför en dörr.
Skapa konto

Parkour-banan som leder till goselådan ser ut så här:

1. Golv -> fönsterbänk
2. Fönsterbänk -> skåp

En delvis öppen gammal vit dörr med synlig passage från dörrkant till hatthylla ovanför.

3. Skåp -> balansera på dörrfoder
4. dörrfoder -> dörrkant

Hatthylla ovanför dörr med parkour-rutt indikerad av användare .
Skapa konto

5. dörrkant -> hatthylla
6. Framme i goselådan!

Svart katt sitter på en lila goselåda placerad på en hatthylla under ett träbjälklag.
Skapa konto

❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 13 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Så här ser det ut på andra sidan dörren, där någon gosar ner sig på hatthyllan :

[bild]

Parkour-banan som leder till goselådan ser ut så här:

1. Golv -> fönsterbänk
2. Fönsterbänk -> skåp

[bild]

3. Skåp -> balansera på dörrfoder
4. dörrfoder -> dörrkant

[bild]

5. dörrkant -> hatthylla
6. Framme i goselådan!

[bild]

❤️
Kompisens skogis hade kortat den banan till.
1) Golv->dörrkanten 2) dörrkanten -> hatthylla 3) Goselåda!!!
Tyvärr finns hon inte levande längre, blev 14 år och sista 6 hoppade hon inte högre än en köksstol... Enda gången hon ramlade ner var när hon hoppade upp på gardinstången som inte satt fast i hållaren utan ramlade ner med gardin och katt!!!

• Älska
  • Wow
dicliff och 2 till
  • Laddar…
NÅGON.. är iaf avslappnad i mitt sällskap 😻

Avslappnad grå och vit katt som ligger och sover på en grå soffa.
Skapa konto

En avslappnad grå och vit katt som ligger och sover på en mörk textilyta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
znitz och 12 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Den mår bra inga symptom på gift. Jag tycker också om ormar. Dom brukar dyka upp på vår gård på våren men sen brukar dom inte komma till vår tomt. Däremot så finns det ett huggormsbo en bit bort och dom brukar jaga på en äng som ligger här bredvid. Jag hoppas våra katter skulle låta bli dom.
Vi har huggormsbon i komposten och en del andra ställen, vilket jag uppskattar nu på försommaren när alla små ormbarn kläcks och kommer ut i mängder . Vi har även supersöta små ödlor vilket katterna inte leker med längre för de smakar tydligen riktigt illa

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag tycker hon verkar ganska pigg
En gråvit katt tittar upp bland rör och bråte på en vind.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
4774
S Sona2012 skrev:
Kompisens skogis hade kortat den banan till.
1) Golv->dörrkanten 2) dörrkanten -> hatthylla 3) Goselåda!!!
Tyvärr finns hon inte levande längre, blev 14 år och sista 6 hoppade hon inte högre än en köksstol... Enda gången hon ramlade ner var när hon hoppade upp på gardinstången som inte satt fast i hållaren utan ramlade ner med gardin och katt!!!
♥️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.