1 098 387 läst · 13 224 svar
1098k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
De har verkligen lustiga scheman. Ibland äts det tre gånger på en timme och de försöker slå rekord i antal kiss- och bajsningar på en fm. Och sen kommer dagar som du beskriver, noll aktivitet. Jag som efter ett år som kattägare fortfarande ibland hävdar att jag inte tycker om katter kan inte låta bli att fascineras över de här små självständiga varelserna.Snigla skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 545 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 545 inlägg
Det finns ett uttryck - Acquired taste - som jag tycker din beskrivning [av katten) är. Du tycker om den men är ännu inte helt säker om du gillar den tillfullo (min tolkning).MariaiÖstergötland skrev:De har verkligen lustiga scheman. Ibland äts det tre gånger på en timme och de försöker slå rekord i antal kiss- och bajsningar på en fm. Och sen kommer dagar som du beskriver, noll aktivitet. Jag som efter ett år som kattägare fortfarande ibland hävdar att jag inte tycker om katter kan inte låta bli att fascineras över de här små självständiga varelserna.
Jag älskade katter från två års ålder, då min gammelfasters Missan rev mig i pannan och mamma blev utom sig av förskräckelse. Det första jag gjorde efter att ha flyttat hemifrån (en dag tog det!) så hade jag katt.
Mina föräldrar hade haft hundar och jag förstod mig inte på dem alls - skällde, humpade, skulle ut och kissa jämt och dessutom luktar de inte så gott.
Men nu, i mer än vuxen ålder, så har jag blivit förtjust i flera hundraser, läser på om dem och kanske det både får flytta in en hund och en ny katt här vad det lider.
Vi bör nog alla ta efter katternas beteende, de är kloka djur.Maria T skrev:
Även idrottare kan vila sig i form. Eller pianister - att traggla en svår passage någon timme eller två hjälper föga kan jag tycka. Men nästa dag, efter en god natts sömn, går samma traggliga passage som en dans!
Nu har Zorro upptäckt fruktskålen... stjälkar är kul och gott men ett päron har även fått sig ett antal bitmärken. Vi kan inte heller ha bär med stjälk ex körsbär framme för då börjar Yoda springa runt med dem...
Och igår kom en farfar långben på besök. Mycket glada grabbar innan den slutade sitt liv i Yodas mage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och igår kom en farfar långben på besök. Mycket glada grabbar innan den slutade sitt liv i Yodas mage.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grabbarna kallas också Piff och Puff här hemma. Ni kan ju gissa vem Zorro är...
Detta är hans ständiga uppsyn - de få timmar/minuter av dygnet som han är vaken dvs.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Detta är hans ständiga uppsyn - de få timmar/minuter av dygnet som han är vaken dvs.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Lugnt på hemmakontoret och passade på att städa i yngsta dotterns leksakskök. Katten ville hjälpa till.. Han förstod inte alls när jag påpekade att han var lite lätt i vägen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Renoverare