Seriebild med en svart katt som knackar på en dörr och en överraskad person som öppnar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Mseli och 11 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Här tar vi en tupplur i djungeln efter en hektisk förmiddag fylld av sömn.. och vila.. :thinking:[bild]
Det är väl känt att katter kan vila sig i form.

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Katten kom in (!) .. gosade lite, hoppade på bjälkarna lite.. sedan la han sig.. (typ kl 9) och han har inte rört sig än.. 15,50 .. (mer än sträckt ut en tass).. är han död?

[bild]
De har verkligen lustiga scheman. Ibland äts det tre gånger på en timme och de försöker slå rekord i antal kiss- och bajsningar på en fm. Och sen kommer dagar som du beskriver, noll aktivitet. :crysmile: Jag som efter ett år som kattägare fortfarande ibland hävdar att jag inte tycker om katter kan inte låta bli att fascineras över de här små självständiga varelserna.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
De har verkligen lustiga scheman. Ibland äts det tre gånger på en timme och de försöker slå rekord i antal kiss- och bajsningar på en fm. Och sen kommer dagar som du beskriver, noll aktivitet. :crysmile: Jag som efter ett år som kattägare fortfarande ibland hävdar att jag inte tycker om katter kan inte låta bli att fascineras över de här små självständiga varelserna.
Det finns ett uttryck - Acquired taste - som jag tycker din beskrivning [av katten) är. Du tycker om den men är ännu inte helt säker om du gillar den tillfullo (min tolkning).
Jag älskade katter från två års ålder, då min gammelfasters Missan rev mig i pannan och mamma blev utom sig av förskräckelse. Det första jag gjorde efter att ha flyttat hemifrån (en dag tog det!) så hade jag katt.
Mina föräldrar hade haft hundar och jag förstod mig inte på dem alls - skällde, humpade, skulle ut och kissa jämt och dessutom luktar de inte så gott.
Men nu, i mer än vuxen ålder, så har jag blivit förtjust i flera hundraser, läser på om dem och kanske det både får flytta in en hund och en ny katt här vad det lider.

• Gilla
  • Älska
Myckling och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
Maria T Maria T skrev:
Det är väl känt att katter kan vila sig i form.
Vi bör nog alla ta efter katternas beteende, de är kloka djur.

Även idrottare kan vila sig i form. Eller pianister - att traggla en svår passage någon timme eller två hjälper föga kan jag tycka. Men nästa dag, efter en god natts sömn, går samma traggliga passage som en dans! (y)

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Etrompa och 12 till
  • Laddar…
J
Nu har Zorro upptäckt fruktskålen... stjälkar är kul och gott men ett päron har även fått sig ett antal bitmärken. Vi kan inte heller ha bär med stjälk ex körsbär framme för då börjar Yoda springa runt med dem...
Katt leker med päron i en fruktskål på ett möbel vid ett fönster, med tavla och vinflaska i bakgrunden.
Skapa konto

Och igår kom en farfar långben på besök. Mycket glada grabbar innan den slutade sitt liv i Yodas mage.
Två katter stirrar uppåt på en hylla framför fönster, en vit och brun, den andra svartvit.
Skapa konto

Två katter i ett fönster, en vit och brun och en svart och vit, tittar ut på kvällen.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
J
Grabbarna kallas också Piff och Puff här hemma. Ni kan ju gissa vem Zorro är...
Grå och vit katt med gulgröna ögon ser uppåt, sitter framför vägg med två broderade tavlor.
Skapa konto
Svartvit långhårig katt, troligen "Zorro", som sitter och ser uppåt, med broderade tavlor i bakgrunden.
Skapa konto
Katt med fluffig vit och grå päls ser uppåt, mot en tavla med landskapsmotiv på en vägg.
Skapa konto

Detta är hans ständiga uppsyn - de få timmar/minuter av dygnet som han är vaken dvs.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Maui har snart klonat sig

Grå gardin med en stor mängd katt hår på kanten som indikerar ett husdjurs närvaro.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Lugnt på hemmakontoret och passade på att städa i yngsta dotterns leksakskök. Katten ville hjälpa till.. Han förstod inte alls när jag påpekade att han var lite lätt i vägen. :crysmile: Katt delvis inuti ett rött leksakskök medan den "hjälper till" med städningen.
Skapa konto
Katt i ett rött leksakskök utforskar en öppen lucka med leksaksredskap runt sig.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 13 till
  • Laddar…
Katter är rätt bra på att chilla

Katt som ligger och vilar vid ett öppet fönster med utsikt över en grönskande trädgård.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mseli och 10 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Katter är rätt bra på att chilla

[bild]
Vad vacker han är! :love: Får han gå ut alls nu eller är det strikt förbjudet?

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vad vacker han är! :love: Får han gå ut alls nu eller är det strikt förbjudet?
Det får han inte. Men han tjuvrusade för någon dag sedan och dörren till gården var öppen. Så han var borta ett dygn den jäveln :crysmile::poop:

• Wow
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Maui vill ju ha en stor villatomt i Bromma fattar du väl...

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det får han inte. Men han tjuvrusade för någon dag sedan och dörren till gården var öppen. Så han var borta ett dygn den jäveln :crysmile::poop:
Nämen vilken luring han är. :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.