A
Efter att husse skalade och gav mig 5 räkor av xl modell från Lidl. så blev jag såååå nöjd.. Och känslan av att de var msc fiskade är ju bara riktigt nice:crysmile:
En nöjd katt ligger utsträckt på ett gult golv bredvid en stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Annaet och 14 till
  • Laddar…
Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ibland börjar ju lilla svanstippen vicka fram och tillbaka. Attack direkt. Så fort han släpper börjar den vicka igen. Ny attack. Osv. Skulle inte katter vara smarta djur? :thinking::love::crysmile:
Svansattack, myspys, sötchock m.m. gör ju att du skaffat katt, som då får serverad mat, bostad, värme och automatisk toatömning i utbyte. Kan väl inte bli mycket smartare? ;)

• Gilla
  • Haha
MariaiÖstergötland och 4 till
  • Laddar…
Älskade Alice! Vad ska det bli av detta? Vi var till veterinären för ett par månader sedan och det konstaterades att du hade fått stenar i uringångarna och tyvärr så har det kommit åter igen, så det var dags för ett kompletterande besök efter att hon blivit febrig för ett par dagar sedan. Och rävbettet hade börjat att vätska sig betydligt så de rakade av henne och det såg lite värre ut än vad vi sett tidigare. Men nu är det lugnt och läker fint igen.
Rakat område på en katts rygg med synliga sår och vätskning.
Skapa konto

I morse så var hon hängig igen och har hållit sig uppe på övervåningen, men fick smärtstillande samt enzymmedicin för att stenarna ska brytas ner. Efteråt så fick hon tonfisk och hon åt mera än hon brukar göra , så det är ju glädjande att hon får i sig mat ändå.
Långhårig katt äter tonfisk ur en vit skål på ett rutigt tyg.
Skapa konto

Och det är glädjande att aptiten finns annars så skulle det kännas betydligt oroligare. När smärtmedicinen värkar så blir det nästan som gamla Alice igen med allt det innebär i upptåg och diverse knasigheter. Idag har hon följt med in i verkstaden och nyfiket blickat över vad jag har sysslat med. Hon har visst avancerat till chefstidsstudieman:cool:
Långhårig katt sitter på verkstadsbänk och ser nyfiket bort från kameran.
Skapa konto

Och nu till kvällen åt hon medicin ur handen på mig:cry::) Älskade Alice:love:

• Älska
  • Gilla
Fadai och 18 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Älskade Alice! Vad ska det bli av detta? Vi var till veterinären för ett par månader sedan och det konstaterades att du hade fått stenar i uringångarna och tyvärr så har det kommit åter igen, så det var dags för ett kompletterande besök efter att hon blivit febrig för ett par dagar sedan. Och rävbettet hade börjat att vätska sig betydligt så de rakade av henne och det såg lite värre ut än vad vi sett tidigare. Men nu är det lugnt och läker fint igen.
[bild]
I morse så var hon hängig igen och har hållit sig uppe på övervåningen, men fick smärtstillande samt enzymmedicin för att stenarna ska brytas ner. Efteråt så fick hon tonfisk och hon åt mera än hon brukar göra , så det är ju glädjande att hon får i sig mat ändå.
[bild]
Och det är glädjande att aptiten finns annars så skulle det kännas betydligt oroligare. När smärtmedicinen värkar så blir det nästan som gamla Alice igen med allt det innebär i upptåg och diverse knasigheter. Idag har hon följt med in i verkstaden och nyfiket blickat över vad jag har sysslat med. Hon har visst avancerat till chefstidsstudieman:cool:
[bild]
Hur gammal är hon?

D dicliff skrev:
Hur gammal är hon?
Drygt 10 år, så ingen egentlig ålder för åkommor. Men med en vaken och lekfullhet som en kattunge.

• Älska
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
[bild]
[bild]
[bild]
Fina gumman. :heart:
Dom är kloka djur, Rasmus vet att han ska ha sin artrosmedicin morgon och kväll, äter den ur handen och sitter och tittar lite så där demonstrativt som bara en misse kan göra om vi skulle råka glömma.

Krya från Rasmus, Bärra och deras serviceorganisation!:love:

• Gilla
Fadai och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fina gumman. :heart:
Dom är kloka djur, Rasmus vet att han ska ha sin artrosmedicin morgon och kväll, äter den ur handen och sitter och tittar lite så där demonstrativt som bara en misse kan göra om vi skulle råka glömma.

Krya från Rasmus, Bärra och deras serviceorganisation!:love:
Ja kloka och helt underbart underbara individer. Och det är så att man känner att dom vet att man bryr sig om deras väl. En härlig känsla av att det finns en ömsesidig relation av respekt och kärlek.
Och Alice med sina två ”bäbisar” hälsar tillsammans med sina underdåniga såtar.

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jag tror min pälsboll har fått storhetsvansinne, eller är det bara jag som ser leopardfläckar på ryggen och tigerränder på svansen? :thinking:;) Okej okej, inte i klass med de skönheter @AndersMalmgren har men det behöver vi ju inte prata så högt om... Husdjurskatt som äter, med tydliga leopardfläckar och tigerränder på pälsen.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Annelie Hultberg och 7 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag tror min pälsboll har fått storhetsvansinne, eller är det bara jag som ser leopardfläckar på ryggen och tigerränder på svansen? :thinking:;) Okej okej, inte i klass med de skönheter @AndersMalmgren har men det behöver vi ju inte prata så högt om... [bild]
Superfin :)

• Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Orange katt ligger avslappnat på en soffas armstöd bredvid en persons ben.
Skapa konto

Öronen rör sig när matte utlovar tonfisk. :love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Öronen rör sig när matte utlovar tonfisk. :love:
Först öronen, sen tar dom med sig resten av kroppen till målet:love::p

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
A
En vit katt som ligger ovanpå en person och tassar på personens ansikte.
Skapa konto
kärleksförklaring :crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Älska
Rd 350 och 12 till
  • Laddar…
E
Maskintok skrev:
[bild] kärleksförklaring :crysmile::crysmile:
Husse sitter för mycket framför skärmen. ;)

A
E Elektra skrev:
Husse sitter för mycket framför skärmen. ;)
Nä husse hade slut på räkor.. :rofl:
Och har symptom så jag kan inte köpa nya..:worried:

• Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
A

liten film där Sune håller på att ge mig andnöd.. har svårt ändå med andningen pga symtom...

• Älska
  • Gilla
  • Haha
GVR4 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.