1 072 243 läst · 12 907 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Svansattack, myspys, sötchock m.m. gör ju att du skaffat katt, som då får serverad mat, bostad, värme och automatisk toatömning i utbyte. Kan väl inte bli mycket smartare?MariaiÖstergötland skrev:
Älskade Alice! Vad ska det bli av detta? Vi var till veterinären för ett par månader sedan och det konstaterades att du hade fått stenar i uringångarna och tyvärr så har det kommit åter igen, så det var dags för ett kompletterande besök efter att hon blivit febrig för ett par dagar sedan. Och rävbettet hade börjat att vätska sig betydligt så de rakade av henne och det såg lite värre ut än vad vi sett tidigare. Men nu är det lugnt och läker fint igen.
I morse så var hon hängig igen och har hållit sig uppe på övervåningen, men fick smärtstillande samt enzymmedicin för att stenarna ska brytas ner. Efteråt så fick hon tonfisk och hon åt mera än hon brukar göra , så det är ju glädjande att hon får i sig mat ändå.
Och det är glädjande att aptiten finns annars så skulle det kännas betydligt oroligare. När smärtmedicinen värkar så blir det nästan som gamla Alice igen med allt det innebär i upptåg och diverse knasigheter. Idag har hon följt med in i verkstaden och nyfiket blickat över vad jag har sysslat med. Hon har visst avancerat till chefstidsstudieman
Och nu till kvällen åt hon medicin ur handen på mig Älskade Alice
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I morse så var hon hängig igen och har hållit sig uppe på övervåningen, men fick smärtstillande samt enzymmedicin för att stenarna ska brytas ner. Efteråt så fick hon tonfisk och hon åt mera än hon brukar göra , så det är ju glädjande att hon får i sig mat ändå.
Logga in
Skapa konto
Och det är glädjande att aptiten finns annars så skulle det kännas betydligt oroligare. När smärtmedicinen värkar så blir det nästan som gamla Alice igen med allt det innebär i upptåg och diverse knasigheter. Idag har hon följt med in i verkstaden och nyfiket blickat över vad jag har sysslat med. Hon har visst avancerat till chefstidsstudieman
Logga in
Skapa konto
Hur gammal är hon?Noramasen skrev:Älskade Alice! Vad ska det bli av detta? Vi var till veterinären för ett par månader sedan och det konstaterades att du hade fått stenar i uringångarna och tyvärr så har det kommit åter igen, så det var dags för ett kompletterande besök efter att hon blivit febrig för ett par dagar sedan. Och rävbettet hade börjat att vätska sig betydligt så de rakade av henne och det såg lite värre ut än vad vi sett tidigare. Men nu är det lugnt och läker fint igen.
[bild]
[bild]
[bild]
Fina gumman.Noramasen skrev:Älskade Alice! Vad ska det bli av detta? Vi var till veterinären för ett par månader sedan och det konstaterades att du hade fått stenar i uringångarna och tyvärr så har det kommit åter igen, så det var dags för ett kompletterande besök efter att hon blivit febrig för ett par dagar sedan. Och rävbettet hade börjat att vätska sig betydligt så de rakade av henne och det såg lite värre ut än vad vi sett tidigare. Men nu är det lugnt och läker fint igen.
[bild]
[bild]
[bild]
Dom är kloka djur, Rasmus vet att han ska ha sin artrosmedicin morgon och kväll, äter den ur handen och sitter och tittar lite så där demonstrativt som bara en misse kan göra om vi skulle råka glömma.
Krya från Rasmus, Bärra och deras serviceorganisation!
Ja kloka och helt underbart underbara individer. Och det är så att man känner att dom vet att man bryr sig om deras väl. En härlig känsla av att det finns en ömsesidig relation av respekt och kärlek.FredrikR skrev:
Och Alice med sina två ”bäbisar” hälsar tillsammans med sina underdåniga såtar.
Jag tror min pälsboll har fått storhetsvansinne, eller är det bara jag som ser leopardfläckar på ryggen och tigerränder på svansen? Okej okej, inte i klass med de skönheter @AndersMalmgren har men det behöver vi ju inte prata så högt om...
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg