1 068 907 läst · 12 884 svar
1069k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Märks att det har tinat bort en del snö, en fågel på vardagsrumsgolvet när jag kom igår och en råtta på samma ställe i morse :/
Vet vem den skyldige är för bara den ena går in och ut genom kattluckan den andra bara ut i nödfall
Vet vem den skyldige är för bara den ena går in och ut genom kattluckan den andra bara ut i nödfall
Nödfall är väl när man (katten) måste gå ut och hämta in en fågel eller mus....nino skrev:
Ute med katten och kör:
Hon var i transportlåda först men väldigt olycklig, sen sket hon... Stannade vid vägen och rensade bäst vi kunde men gick inte att lägga katten dit igen. Vi släppte lös den i bilen medan vi försökte reda upp situationen. Men sen satt hon snällt där så vi tänkte vi provar såhär, och jo hon satt där ganska nöjd, resten av vägen till mina föräldrar där hon ska bo i nån vecka. Hon gillar verkligen inte att åka bil annars.
Då hon var kattunge för 12 år sen var det annorlunda, då brukade jag cruisa i min firebird med henne liggandes på instrumentbrädan, folk i stan brukade reagera ibland.
Hon var i transportlåda först men väldigt olycklig, sen sket hon... Stannade vid vägen och rensade bäst vi kunde men gick inte att lägga katten dit igen. Vi släppte lös den i bilen medan vi försökte reda upp situationen. Men sen satt hon snällt där så vi tänkte vi provar såhär, och jo hon satt där ganska nöjd, resten av vägen till mina föräldrar där hon ska bo i nån vecka. Hon gillar verkligen inte att åka bil annars.
Då hon var kattunge för 12 år sen var det annorlunda, då brukade jag cruisa i min firebird med henne liggandes på instrumentbrädan, folk i stan brukade reagera ibland.
Hade en katt som älskade att åka bil framförallt när hon förstod att vi skulle till båten.
Väl I båten var hon den första som hoppade i land. En sommar lånade vi en motorseglare med en minst två meter lång peke. När katten förstod att vi körde mot land satte hon sig längst ut på peken trots att det var många hundra meter kvar.
En gång missade hon hoppet och hamnade i vattnet. Snabbt som bara den klättrade hon upp under stenkistebryggan och vägrade komma fram. Detta var på Nässlingen, en ö i Sthlms innerskärgård med restaurang. Jag fick gå upp dit och låna en kofot, bryta upp några bryggbrädor och få ut katten. Sedan duschade jag och katten, klorna insvepta I handduk.
Tyvärr finns hon inte längre, men 18 år gammal blev hon.
Väl I båten var hon den första som hoppade i land. En sommar lånade vi en motorseglare med en minst två meter lång peke. När katten förstod att vi körde mot land satte hon sig längst ut på peken trots att det var många hundra meter kvar.
En gång missade hon hoppet och hamnade i vattnet. Snabbt som bara den klättrade hon upp under stenkistebryggan och vägrade komma fram. Detta var på Nässlingen, en ö i Sthlms innerskärgård med restaurang. Jag fick gå upp dit och låna en kofot, bryta upp några bryggbrädor och få ut katten. Sedan duschade jag och katten, klorna insvepta I handduk.
Tyvärr finns hon inte längre, men 18 år gammal blev hon.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Intressant berättelse! Påminner mig om mina unga år.Hemmakatten skrev:
Vi var 2 - 3 par som seglade ihop på Bohuskusten och Norska Sørlandet i varsina båtar.
Ett av paren hade sin katt med sig ombord, och katten hatade vatten.
Så när vi var och hälsade på på Sydkoster t.ex. fick de ankra på redden för att inte katten skulle kunna hoppa iland.
Men en gång rymde den ändå: Hoppade i sjön och simmade ca 100 m in till land i "Kosterhamnen".
Nåväl, de fick tag på Snusan, som katten hette, och vi seglade vidare.
Men i Stavern i Norge smet den iland och försvann.
Några månader senare fick ägaren ett telefonsamtal från Larvik att de hade hittat en katt. Den hade halsband med telefonnummer.
så jag fick lånat en gammal bil och åkte 35 mil och hämtade katten. Hon såg inget vidare ut, och kräktes i bilen hem.
Våra egna två katter rymmer inte.
För de får lite räkost varje dag, och följer till och med med oss till brevlådan 500 m bort
På söndagarna tittar de surt på mig och säger med kroppsspråket Skall vi inte hämta posten idag?
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Min Sammy rymde från stugan på Utö. Efter två veckor hittades hon i en HÖG tall. Högst upp. Ville inte komma ner. Vi var tvungna att åka hem och jobba, snälla grannar höll kollen. Efter en vecka kom hon ner, sattes i en bur och skickades hem på M/S Mysingen. När vi hämtade katten på Årsta Havsbad sa skepparn att det var den bästa mistlur han hade haft....
15 minuter av sanning(?)
15 minuter av sanning(?)