1 065 389 läst · 12 871 svar
1065k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våra två helbröder till katter tävlas nu på morgonen att samsas om 13-åringen, -23 blir för kallt i längden.
Gula katten brukar komma in och äta, göra sina behov på lådan och gå ut igen om det så är -30, men idag, när kaminen är tänd och de kan trängas på någon av oss, blev frestelsen att stanna inne större.
Varma hälsningar från Sot och Gustav, helbröder av bondsläkte...
I natt var jag inte speciellt mycket kattälskare ....
Soys tyckte att tugga på pet-flaska mitt i natten var ett vinnande concept. Sagt och gjort så snodde han mattes 50cl vattenflaska och drog in den under sängen och tuggade frenetiskt...
Hittade på morgonen den troliga anledningen till detta mycket irriterande beteende. Matskålens botten SYNTES! Det fanns mat, men i mitten såg man aluminiumen lysa igenom och det är ju faktiskt samma sak som att HELA skålen är tom
Soys tyckte att tugga på pet-flaska mitt i natten var ett vinnande concept. Sagt och gjort så snodde han mattes 50cl vattenflaska och drog in den under sängen och tuggade frenetiskt...
Hittade på morgonen den troliga anledningen till detta mycket irriterande beteende. Matskålens botten SYNTES! Det fanns mat, men i mitten såg man aluminiumen lysa igenom och det är ju faktiskt samma sak som att HELA skålen är tom
Känns igen, syns botten är det KRIS, armageddon väntar runt hörnet liksom..J Jarlsgård skrev:I natt var jag inte speciellt mycket kattälskare ....
Ja helt otroligt vad lite det krävs för att det ska vara på liv och död Och lagom efter att katten äntligen lagt ner så tyckte vår 1 åriga son att "nä vafan.. jag ställer mig upp och babblar lite!!". Nu har alltså klockan hunnit slå 04:15.FredrikR skrev:
"Gla", positiv och pigg är inga nyckelord för att beskriva mig idag
Dotter mer eller mindre tvingade katten att gå ut en runda idag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är grejen med lådor?
Det finns en uppsjö med förklaringar till varför katter gillar att sitta i mindre kartonger. Kroppsvärme, gömma sig, skydda sig etc. Men, kartongen från golvet är enorm, och ändå tycker Mellander att det är en bra låda att sitta i.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Allt instängt och avskilt verkar locka dem.AndersPS skrev:
Köper man hem något och lämnar kartongen tom är den lockande att krypa in i, utforska och gömma sig i.
Och låter man en garderobs- eller skåpsdörr stå halvöppen, så är, vips, en katt där och utforskar och snokar.
Det är väl något som ligger i deras natur. De sover mycket, kanske 20 timmar om dygnet, och behöver vara säkra och trygga då.
Själv ser jag/vi det som ett hedersbevis när de hoppar upp i sängen och sover med mig/oss.
Vi ser det som ett uttryck för tillit och trygghetskänsla
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Verktygstokig
· Stockholm
· 263 inlägg