Två katter, en svart och en orange, trängs i en persons knä för att hålla sig varma inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Våra två helbröder till katter tävlas nu på morgonen att samsas om 13-åringen, -23 blir för kallt i längden.
Gula katten brukar komma in och äta, göra sina behov på lådan och gå ut igen om det så är -30, men idag, när kaminen är tänd och de kan trängas på någon av oss, blev frestelsen att stanna inne större.

Varma hälsningar från Sot och Gustav, helbröder av bondsläkte...

• Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
I natt var jag inte speciellt mycket kattälskare ....

Soys tyckte att tugga på pet-flaska mitt i natten var ett vinnande concept. Sagt och gjort så snodde han mattes 50cl vattenflaska och drog in den under sängen och tuggade frenetiskt...

Hittade på morgonen den troliga anledningen till detta mycket irriterande beteende. Matskålens botten SYNTES! :surprised::surprised::surprised::surprised::surprised: Det fanns mat, men i mitten såg man aluminiumen lysa igenom och det är ju faktiskt samma sak som att HELA skålen är tom :sweat:

• Gilla
Paulina123 och 4 till
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
I natt var jag inte speciellt mycket kattälskare ....

Soys tyckte att tugga på pet-flaska mitt i natten var ett vinnande concept. Sagt och gjort så snodde han mattes 50cl vattenflaska och drog in den under sängen och tuggade frenetiskt...

Hittade på morgonen den troliga anledningen till detta mycket irriterande beteende. Matskålens botten SYNTES! :surprised::surprised::surprised::surprised::surprised: Det fanns mat, men i mitten såg man aluminiumen lysa igenom och det är ju faktiskt samma sak som att HELA skålen är tom :sweat:
Känns igen, syns botten är det KRIS, armageddon väntar runt hörnet liksom.. :sweat:

FredrikR FredrikR skrev:
Känns igen, syns botten är det KRIS, armageddon väntar runt hörnet liksom.. :sweat:
Ja helt otroligt vad lite det krävs för att det ska vara på liv och död :crysmile: Och lagom efter att katten äntligen lagt ner så tyckte vår 1 åriga son att "nä vafan.. jag ställer mig upp och babblar lite!!". Nu har alltså klockan hunnit slå 04:15.

"Gla", positiv och pigg är inga nyckelord för att beskriva mig idag :crysmile:

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Lyckades få båda katterna på samma bild!
Trädgård täckt av snö, med två katter och ett trädäck i bakgrunden på vänster sida.
Skapa konto

(Lucy sitter under trädäcket längst till vänster)

• Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
T
Dotter mer eller mindre tvingade katten att gå ut en runda idag :crysmile::)

• En orange katt sitter på en gräsmatta med missnöjt ansiktsuttryck.
    Skapa konto
  • Rödbrun katt som promenerar utomhus med en buskig grön häck i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Barn med rött hår går i trädgården med en röd katt vid sin sida.
    Skapa konto
  • Gilla
Yrrol och 6 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Dotter mer eller mindre tvingade katten att gå ut en runda idag :crysmile::)
Va, ingen snö???

Microkatten
Fick hem en värmekamera, och det var hett eftertraktat av assistenterna att vara med på bild...
Värmekamerabild som visar en katt framför ett fönster med varma färger indikerande temperatur.
Skapa konto

• Gilla
Herr_JT och 7 till
  • Laddar…
Glad påsk önskar påskhar...Bärra! :) En sovande ljus katt på en grå soffa med växtmotivkudde i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
dicliff och 6 till
  • Laddar…
T
Sover, sover och sover.... :crysmile::)

• En orange katt som sover lugnt på en filt med texttryck.
    Skapa konto
  • En sovande orangefärgad katt på en filt med mönstrade detaljer.
    Skapa konto
  • En grå katt sover fredfullt liggandes på en textil med text.
    Skapa konto
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ser gõtt ut.
Inte undra på att man alltid velat vara en katt. :cool:

• Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
Orange och vit katt sitter bekvämt i en stor öppen kartong på ett renoveringsprojektgolv.
Skapa konto

Vad är grejen med lådor?

Det finns en uppsjö med förklaringar till varför katter gillar att sitta i mindre kartonger. Kroppsvärme, gömma sig, skydda sig etc. Men, kartongen från golvet är enorm, och ändå tycker Mellander att det är en bra låda att sitta i.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det finns en uppsjö med förklaringar till varför katter gillar att sitta i mindre kartonger.
Allt instängt och avskilt verkar locka dem.
Köper man hem något och lämnar kartongen tom är den lockande att krypa in i, utforska och gömma sig i.

Och låter man en garderobs- eller skåpsdörr stå halvöppen, så är, vips, en katt där och utforskar och snokar.
Det är väl något som ligger i deras natur. De sover mycket, kanske 20 timmar om dygnet, och behöver vara säkra och trygga då.

Själv ser jag/vi det som ett hedersbevis när de hoppar upp i sängen och sover med mig/oss.
Vi ser det som ett uttryck för tillit och trygghetskänsla :)

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Det finns ju fina exempel på att det räcker att tejpa en fyrkant med maskeringstejp på golvet, så bara MÅSTE katten rent tvångsmässigt sätta sig i rutan.

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Hur långt kan man sträcka sig egentligen! :)
Glad påsk ifrån Siri!

neva masquerade (sibirisk katt)
blå / Tabby nu snart 6 månader gammal bäbis.

• Ung Neva Masquerade-katt sträckt ut på en filt, omgiven av katt leksaker, i ett hemligt vardagsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.