1 055 849 läst · 12 742 svar
1056k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Byggnadsvårdare
· Malmö
· 254 inlägg
SIxten gillar att dricka från kranen.
Bra ljus idag också så han lät mig filma honom när han fick lite lyxvatten.
Ibland så har han sin skål full med vatten men jammar ändå på oss för att ge honom vatten direkt i vasken.
Bra ljus idag också så han lät mig filma honom när han fick lite lyxvatten.
Ibland så har han sin skål full med vatten men jammar ändå på oss för att ge honom vatten direkt i vasken.
Det är för katter vill ha rinnande vatten och inte gammalt stillasittande vatten i en skål.L Lerstenstegel skrev:
För katter är rinnande vatten säker och fräsht, stilla vatten farligt. Många katter lider av uttorkning för de inte dricker ut vattenskålen.
Känns igen från vår äldsta.L Lerstenstegel skrev:
Gärna ur kranen även om det nu blev lite svårare iom nya handfat i badrummet som står ovanpå bänken.
Kräver även nytt vatten då och då fast skålen är full.
Brukar också "gräva" fram vattnet innan han dricker, krafsar lite försiktigt framför skålen.
Känner igen allt så väl. Den enda gången katten är tyst är när han sitter i ett handfat och väntar på vatten. Kranvatten är en hitt, men uråldrigt vatten i en vas eller husses vattenglas är nog så bra. Allt utom vattenskålen. Testade att ställa ett vattenglas vid vattenskålen men det dög inte, står det inte på bordet så vill han inte ha... jag tror inte att jag någonsin sett katten dricka ur sin vattenskål.
Ja man kan undra varför det duger med det ena men inte det andra. Här föredrar de rinnande framför stående trots att det är nypåfyllt. Och inte nog med det. Alice har anpassat sig till det rinnande och drar till med ett lämpligt underbett så att effektiviteten maximeras.
Hon är speciell alltså
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hon är speciell alltså
En anledning till att katten gillar kranvattnet är att det inte står vid matskålen. Samma sak med vattenskålar, de ska helst stå någon meter ifrån matplatsen.Noramasen skrev:
Vilket fluffNoramasen skrev:Ja man kan undra varför det duger med det ena men inte det andra. Här föredrar de rinnande framför stående trots att det är nypåfyllt. Och inte nog med det. Alice har anpassat sig till det rinnande och drar till med ett lämpligt underbett så att effektiviteten maximeras.
[bild]
Hon är speciell alltså
Vi hade kattgård tidigare, men då vi kastrerat våra missar så kunde vi släppa ut de på lösdrift. Och den ”glädjen” som inte minst Alice visar med sitt spritt språngande tokrus ibland, -Nej det är inte ibland utan nästan så fort man är i närheten ute, och då är det ändå värt det att få plocka i pälsen och på golvet.FredrikR skrev: