1 087 222 läst · 13 098 svar
1087k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Verktygstokig
· Stockholm
· 265 inlägg
Ja, man kan undra vad katterna tänker på när de ser TV...bilden ovan är från igår, när Molly tittade på en massa präriehundar på TV. Hon försökte också peta lite på djuren på skärmen, men det gick ju inte så bra. Så hon gick då bakom skärmen och undrade vart alla präriehundar tog vägen...och hoppade till slut upp ovanpå den centimetertunna skärmen och hängde fram över skärmen för att kolla på hundarna från ovan!!
Min gamla katt Svante gillade att se på fotboll när han var liten. Men så försökte han ta en boll när den studsade ur bild., efter att vi lekt med pingisbollar med dem. Letade och letade i hörnet bakom TV:n men hittade inget. efter det tittade han aldrig mer på TV, det var ju bara lurendrejeri.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
En av vår kattor försökte, när hon var riktigt ung, fånga muspekaren på datorskärmen.
Efter några försök insåg hon dock det lönlösa och slutade med beteendet.
Och så satte vi upp en fågelmatare med sugpropp på ett fönster.
Kul att se blåmesarna sitta och käka solrosfrön!
Och de tyckte kattorna också, de kunde sitta timvis på fönsterbrädan på insidan och vakta på fåglarna.
Och rätt som det var åkte en tass fram och slog mot rutan, i ett förgäves försök att fånga en mes.
Till slut flyttade vi fågelmataren, för att de stackars mesarna skulle få lite matro
Efter några försök insåg hon dock det lönlösa och slutade med beteendet.
Och så satte vi upp en fågelmatare med sugpropp på ett fönster.
Kul att se blåmesarna sitta och käka solrosfrön!
Och de tyckte kattorna också, de kunde sitta timvis på fönsterbrädan på insidan och vakta på fåglarna.
Och rätt som det var åkte en tass fram och slog mot rutan, i ett förgäves försök att fånga en mes.
Till slut flyttade vi fågelmataren, för att de stackars mesarna skulle få lite matro
Medlem
· Västerbotten
· 885 inlägg
Det där med att ha "S" i kattnamn för att de ska lyssna är nog bara en myt. Jag har två katter, Kenneth och Wille, och de kommer bara jag nämner dem vid namn. Framförallt Kenneth svarar också även om han är i källaren och jag är på markplan och jag ropar efter honom.
Brorsan har en katt som heter Peanut men kallas många gånger för "Nuppen" och det är samma sak där. Han svarar och kommer oavsett om han tilltalas vid sitt riktiga namn eller smeknamnet.
Jag tror det är mer viktigt att faktiskt tilltala dem vid sitt namn istället för att göra en massa ljud ("kssss, kssss") hela tiden. Det är ju som vid människor. Hur många finns det inte med dubbelnamn eller annorlunda smeknamn som knappt reagerar när de tilltalas med sitt riktiga namn?
Brorsan har en katt som heter Peanut men kallas många gånger för "Nuppen" och det är samma sak där. Han svarar och kommer oavsett om han tilltalas vid sitt riktiga namn eller smeknamnet.
Jag tror det är mer viktigt att faktiskt tilltala dem vid sitt namn istället för att göra en massa ljud ("kssss, kssss") hela tiden. Det är ju som vid människor. Hur många finns det inte med dubbelnamn eller annorlunda smeknamn som knappt reagerar när de tilltalas med sitt riktiga namn?
Våra skiter blankt i om vi ropar på dom vänder inte ens på huvudet för att se vad det var som lät...
Det är helt å hållet på deras villkor om dom ska komma, när man har lagt sig så kommer iaf en av dom efter max 10min och ev den andra.
Det är helt å hållet på deras villkor om dom ska komma, när man har lagt sig så kommer iaf en av dom efter max 10min och ev den andra.