Renoveringsmaterial och verktyg köpta på Biltema, nyinstallerat rör med gummimanschett, gammalt rostigt rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var ogynnsamt trångt och eländigt att kapa nedför sista muffen så den fick vara kvar. Tigersåg på lågt varvtal och generöst med nya blad. Grejer för en femhundring på Biltema var det ju värt: en riktig yrkesman - om sådan hade funnits tillgänglig idag - hade inte ens kört fram bilen för de pengarna. Nu får vi se hur länge det håller. I ett femtioårigt hus är det nog snart dags att tänka större än så här. Men det fanns ganska mycket gods kvar som inte var bortrostat. Sprickan måste berott på sättning i huset som gjort röret ”bärande”. Kombinera det med ett rejält vinkelfel (som nu tas upp av gummimanschetterna) så var väl det här något som förr eller senare var tvunget att hända.

Tack för tips och moraliskt stöd!

• Gilla
Huvudbrytaren och 16 till
  • Laddar…
J
Härligt! Bra jobbat!

• Gilla
orten
  • Laddar…
Snyggt!

• Gilla
orten
  • Laddar…
Krilleman
Toppen!

Snart är du fullfjädrad röris :cool:

• Gilla
orten och 2 till
  • Laddar…
Snajdigt!
Ett rikigt prydligt litet lördagsmokeri.

• Gilla
orten
  • Laddar…
Mycket bra jobbat! Jag vet vilket tålamod som behövs för att såga av gjutjärnsrör med tigersåg!

• Gilla
orten
  • Laddar…
Riktigt fint! Kul med återkoppling och att de gick bra.

• Gilla
orten
  • Laddar…
Krilleman
Det är ju lite fuskigt eftersom jag jobbar med detta, men kapa gjutjärn är en materialsport!

Jag försöker snika åt mig NCG:s diamantblad så fort jag kan.Den "sandpapprade ytan" är belagd med industridiamater.

Jag beställde dessa direkt från deras försäljare en gång, och oj vad skäll jag fick av min närmsta sk. chef. Antagligen är dom okristligt dyra, men ruggigt bra!

Tål flera kapningar, således tycker jag att man kan betala mer.

Men kanske väldigt överkurs för en privatperson... :whistle:

http://www.ncgproducts.com/p_tiger.html

• Tre olika NCG diamantbelagda sågblad för kapning av gjutjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
orten
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det är ju lite fuskigt eftersom jag jobbar med detta, men kapa gjutjärn är en materialsport!

Jag försöker snika åt mig NCG:s diamantblad så fort jag kan.Den "sandpapprade ytan" är belagd med industridiamater.

Jag beställde dessa direkt från deras försäljare en gång, och oj vad skäll jag fick av min närmsta sk. chef. Antagligen är dom okristligt dyra, men ruggigt bra!

Tål flera kapningar, således tycker jag att man kan betala mer.

Men kanske väldigt överkurs för en privatperson... :whistle:

[länk]
Hilti har med ett gjutjärnsblad, att såga av ett 3” rör är som att såga med träblad i en 3x3” ekbit!

F Facket skrev:
Hilti har med ett gjutjärnsblad, att såga av ett 3” rör är som att såga med träblad i en 3x3” ekbit!
Oj, det var bra info tills jag står med det behovet igen!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.