V Vardagsrum skrev:
Den här ser ju inte helt sketen ut faktiskt. Bra batteritid med om man får tro uppgifterna.

Styrning med joystick skulle vara kul att prova!

[media]
Men som vanligt när det är en elektrisk grej med potential och kraft, en horribel prislapp

Men nog finns det stöddiga grejor. Bara att utveckligen kommer nog långt för att trycka ner priserna på de grejorna som har potential :)
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Varför ens fundera på en åkgräsklippare för 50000+ till en tomt på 1000 kvadrat? Jag hade köpt en robot alla dagar i veckan.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Robotar är nog konkurenskraftiga till 10.000m3 också……?
 
C
T Taxture skrev:
Robotar är nog konkurenskraftiga till 10.000m3 också……?
Beror på hur man värderar sin tid, men på en så stor tomt är åtminstone roboten betydligt dyrare än elåkgräsklipparen.
 
C cpalm skrev:
Beror på hur man värderar sin tid, men på en så stor tomt är åtminstone roboten betydligt dyrare än elåkgräsklipparen.
Man kan fler än en robot...många billiga robotar och så slipper man bränna tid på att sitta på åkgräsklipparen.
 
D Dilato skrev:
Man kan fler än en robot...många billiga robotar och så slipper man bränna tid på att sitta på åkgräsklipparen.
Jag har en tomt på 2500 kvm och åkgräsklippare. Enligt timräknaren på den så går den ca 12 timmar per år. Det tycker inte jag är så betungande.
 
Det är mest betungande för plånboken.
 
U Underline skrev:
… Men då ser man alla service och haverier som är förknippat med en förbränningsmotor så man blir alldeles matt av tanken…
Öhhh, ”all service”?
Jag köpte en beggad klippo från 70-talet. Gick i 15år till med bara oljebyten och en förgasarrengöring, sedan var allt annat utom motorn slut. Samma med en Jonserad åkklippare från mitten nittiotalet. Blev skroten för den typ rostade upp. Motor gick så fint när den lastades av där…

Tycker underhåll på motorer för trädgårdsmaski er är något av det minst betungande av allt man behöver fixa.
 
useless useless skrev:
Det är mest betungande för plånboken.
Är det?
 
K Kane skrev:
Är det?
Kanske inte för dig och din klippare. TS funderar på att köpa en smäckig obeprövad elklippare för 55 000:- till en tomt på 1000 kvadrat. Det tycker i alla fall jag är ett ineffektivt sätt att använda pengarna på.
 
C
D Dilato skrev:
Man kan fler än en robot...många billiga robotar och så slipper man bränna tid på att sitta på åkgräsklipparen.
Jo, men 20 st Parkside robotar från Lidl (upp till 500 m²) á 3 499 kr = 69 980 kr = fortfarande dyrare än elåkgräsklipparen. Visst sparar du tiden, det var det jag menade med hur man värderar sin tid. Risken är dock att du får ägna en del tid till att springa runt och serva robotarna.
 
C cpalm skrev:
Jo, men 20 st Parkside robotar från Lidl (upp till 500 m²) á 3 499 kr = 69 980 kr = fortfarande dyrare än elåkgräsklipparen. Visst sparar du tiden, det var det jag menade med hur man värderar sin tid. Risken är dock att du får ägna en del tid till att springa runt och serva robotarna.
Läser man på om Cub Cadet'en så står det:
"Maximalt klippområde: 3000 m2"

Så jämförelsen borde snarare bli 20 Lidl-klippare (eller två Mammotion) för 60 000:- jämfört med tre elåkgräsklippare för 165 000:-
 
C
useless useless skrev:
jämfört med tre elåkgräsklippare för 165 000:-
Tre åkgräsklippare? :thinking:
Man får väl klippa i omgångar?
 
  • Gilla
Underline och 1 till
  • Laddar…
Blev en al-ko t22 comfort som dom sälj för 24 tusen på Hylte. Inkl en vagn för 800 riksdaler tillslut. Blir spännande att se vad den kan erbjuda :)

Gammelklipparen fick Parkinson så behöver en nu. Var en 2016 års modell till salu men den kosta lika mycket som en ny enda skillnaden var att den gamla hade uppsamlare och den nya inte. Var ju inte direkt imponerande erbjudande 😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.