Men som vanligt när det är en elektrisk grej med potential och kraft, en horribel prislappV Vardagsrum skrev:
Men nog finns det stöddiga grejor. Bara att utveckligen kommer nog långt för att trycka ner priserna på de grejorna som har potential
Allvetare
· Östergötland
· 4 129 inlägg
Öhhh, ”all service”?U Underline skrev:
Jag köpte en beggad klippo från 70-talet. Gick i 15år till med bara oljebyten och en förgasarrengöring, sedan var allt annat utom motorn slut. Samma med en Jonserad åkklippare från mitten nittiotalet. Blev skroten för den typ rostade upp. Motor gick så fint när den lastades av där…
Tycker underhåll på motorer för trädgårdsmaski er är något av det minst betungande av allt man behöver fixa.
Jo, men 20 st Parkside robotar från Lidl (upp till 500 m²) á 3 499 kr = 69 980 kr = fortfarande dyrare än elåkgräsklipparen. Visst sparar du tiden, det var det jag menade med hur man värderar sin tid. Risken är dock att du får ägna en del tid till att springa runt och serva robotarna.D Dilato skrev:
Läser man på om Cub Cadet'en så står det:C cpalm skrev:
"Maximalt klippområde: 3000 m2"
Så jämförelsen borde snarare bli 20 Lidl-klippare (eller två Mammotion) för 60 000:- jämfört med tre elåkgräsklippare för 165 000:-
Här har du en med fina tillbehör som lär hamna runt 50.000. Timmarna ser ut att stämma om man kikar på skicket.
Vill du inte ha kvar skopa och plogblad lär de kunna säljas lätt så du får tillbaka 15.000-20.000kr
https://www.blinto.se/auction/Ventr...um=objectad&utm_medium=web&utm_source=blocket
Vill du inte ha kvar skopa och plogblad lär de kunna säljas lätt så du får tillbaka 15.000-20.000kr
https://www.blinto.se/auction/Ventr...um=objectad&utm_medium=web&utm_source=blocket
Blev en al-ko t22 comfort som dom sälj för 24 tusen på Hylte. Inkl en vagn för 800 riksdaler tillslut. Blir spännande att se vad den kan erbjuda
Gammelklipparen fick Parkinson så behöver en nu. Var en 2016 års modell till salu men den kosta lika mycket som en ny enda skillnaden var att den gamla hade uppsamlare och den nya inte. Var ju inte direkt imponerande erbjudande 😅
Gammelklipparen fick Parkinson så behöver en nu. Var en 2016 års modell till salu men den kosta lika mycket som en ny enda skillnaden var att den gamla hade uppsamlare och den nya inte. Var ju inte direkt imponerande erbjudande 😅
Liknande trådar
-
Stannar när den bli varm, Stiga åkgräsklippare sd 9812
Trädgårdsmaskiner -
Varför dör min åkgräsklippare när jag lägger i växel?
Trädgårdsmaskiner -
Problem med åkgräsklippare
Trädgårdsmaskiner -
Husqvarna åkgräsklippare rider 160 awd
Trädgårdsmaskiner -
Åkgräsklippare startar ej efter oljespill.
Trädgårdsmaskiner