A Avemo skrev:
Hur länge måste du vänta innan den startar igen? Under tiden den inte startar normalt, vad händer om du provar med startgas?

Ibland finns det justerskruvar på förgasaren. Men det är möjligt att din är för ny för det. Sedan är det inte en omöjlig förklaring att ventilspelet är för litet så att de börjar läcka när ventilerna blir varma.
Har provat med startgas den går igång men ojämt . Går igång när den svalnat ca 20 min då går klockrent men dör efter några minuter.
Finns inga skruvar synligt.
 
F fashionman62 skrev:
Har provat med startgas den går igång men ojämt . Går igång när den svalnat ca 20 min då går klockrent men dör efter några minuter.
Finns inga skruvar synligt.
Jag är inte helt med. Efter att den dött kan du starta den med startgas och den fortsätter att gå, men den går ojämnt? Den går bara bra de första två minuterna efter en kallstart? Har jag förstått rätt?

Finns det något chokereglage på den? Kan det vara choken som inte går ur som den skall? Kan du ta en bild på förgasaren? Det låter som att förgasaren är misstänkt.
 
A Avemo skrev:
Jag är inte helt med. Efter att den dött kan du starta den med startgas och den fortsätter att gå, men den går ojämnt? Den går bara bra de första två minuterna efter en kallstart? Har jag förstått rätt?

Finns det något chokereglage på den? Kan det vara choken som inte går ur som den skall? Kan du ta en bild på förgasaren? Det låter som att förgasaren är misstänkt.
Finns ingen choke. Cub Cadet LT1 NS96 TraktorI traktorn sitter en rejäl Cub Cadet OHV motor som levererar 7,8 kW vid 2800 rpm och som dessutom är trycksmord med oljefilter.
 
Någon form av choke sitter det troligen en manuell med symtomen som beskrivs så får den för mycket bränsle
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Någon form av choke sitter det troligen en manuell med symtomen som beskrivs så får den för mycket bränsle
Finns bara ett gasreglage. Ska kolla med verkstad imorgon om felsökning. Men tack för tipsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.