700 004 läst · 2 891 svar
700k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Precis det jag gör.Erik Hellgren skrev:
Skriver in APN 4g.tele2.se sedan finns det ingen nästa knapp utan trycker på kontrollera saldo och då kommer en ruta upp ” uppdaterar GSM inställningar” Detta kommer upp felmeddelande typ detta.
![Skärmdump som visar felmeddelande vid uppdatering av GSM-inställningar på en mobiltelefon.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/284/284611-fa98f20f1fdb165d785510c9067edbab.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Mattias_Jo1 skrev:
När du fyllt i apn, tryck bara pil bakåt (= spara i Ajax)Mattias_Jo1 skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Samma sak hände mig när saldot var slut. Har du saldo på kortet? Har du testat så att det fungerar i en vanlig mobil?
Tyvärr har jag inte fått "kontrollera saldo" att fungera via hubben. Har lagt till numret i comviq-appen på mobilen så att jag kan kontrollera saldo där istället.
Tyvärr har jag inte fått "kontrollera saldo" att fungera via hubben. Har lagt till numret i comviq-appen på mobilen så att jag kan kontrollera saldo där istället.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Hm..Aah. Hade nämligen tankat fel så jag chattade i lördags med kundtjänst och bad de ändra till standard så måste blivit nått tok då..ok då så. Får ringa kundtjänst imorgonErik Hellgren skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Knepigt..vad kan de då vara. Du la in apn ? Kollad med en på Ajax support buddies fb och han hade inte lagt in apn och det funkade ändå för honomJ jalmars skrev:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Det är skillnad på BAS och Standard. På Bas surfar man med saldot dvs efter varje MB dras det pengar från saldot.J jalmars skrev:
På Standard måste man ha data kvar sas.
Lång tråd och hittar in svar på min fundering. Är på väg att köpa ett startkit men några frågor.
1) Inomhussirenen behövs för att höra att larmet är skrivit typ när jag kommer hem?
2) keypaden. Kan jag ge användare olika koder eller det är en och samma som gäller? Om det är samma så har jag svårt att se vad den ger för funktion. Eller har jag missat något?
Varifrån är det bäst att köpa?
1) Inomhussirenen behövs för att höra att larmet är skrivit typ när jag kommer hem?
2) keypaden. Kan jag ge användare olika koder eller det är en och samma som gäller? Om det är samma så har jag svårt att se vad den ger för funktion. Eller har jag missat något?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
1. Ja, det är sirenen som ger in-/utpasseringspip så den bör man ha.O olofh skrev:Lång tråd och hittar in svar på min fundering. Är på väg att köpa ett startkit men några frågor.
2. I KeyPad finns en gemensam kod. Sedan kan varje användare (som har behörighet) ställa in sin egen kod. Den personliga koden har dock prefix dvs användare 1 har 01*[kod], användare 2 har 02*[kod] osv
Din sista fråga ska inte jag svara på då jag är åf av Ajax
Då kanske du kan svara på vad som är vanligast att folk kör med, fjärr eller keypad? Vad funkar liksom smidigastErik Hellgren skrev:
1. Ja, det är sirenen som ger in-/utpasseringspip så den bör man ha.
2. I KeyPad finns en gemensam kod. Sedan kan varje användare (som har behörighet) ställa in sin egen kod. Den personliga koden har dock prefix dvs användare 1 har 01*[kod], användare 2 har 02*[kod] osv
Din sista fråga ska inte jag svara på då jag är åf av Ajax![]()