687 800 läst · 2 879 svar
688k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Skrev till Ajax och undrade vad statusen är kring IFTTT, svaret nedan:
Hello! This project is on hold now, because we are going to release rank of new devices and Relay/WallSwitch scenarios. We will get back to this project as soon as possible
Skönt att det fortfarande planeras för detta även om det blivit lite försenat.
Hello! This project is on hold now, because we are going to release rank of new devices and Relay/WallSwitch scenarios. We will get back to this project as soon as possible
Skönt att det fortfarande planeras för detta även om det blivit lite försenat.
Kul! Visst är det smidigt att köra igång? Du kan göra Detection Zone Test för att se täckningsområdet för en rörelsesensor t.ex. - jag har gjort det och det var också väldigt enkelt. Kör igång testet via appen, dioden på rörelsesensorn kommer lysa och när den detekterar rörelse slocknar den. Så det är väldigt enkelt att visuellt se när du rör dig att den detekterar rörelse. Se här för instruktion: https://support.ajax.systems/en-us/article/283-detection-zone-testN normaliserat skrev:Nu har jag också skaffat larmet!
Jag köpte nya HUB+ startpaketet samt en StreetSiren. Verkligen superenkelt att konfigurera och appen är hur användarvänlig som helst. Blev lite osäker på om jag ställt in vår Motion Protect korrekt. Men när jag "råkat" larma på och frun låste upp ytterdörren så pep det så bägge fick en smärre hjärtattack så kunde jag gott konstatera att allting verkar fungera.
Nu ska det bara köpas till en massa
Jag har dock inte testat glasskrossensor än - får bli vid ett senare tillfälle
Testa att ändra inställningarna till de jag har - kan inte riktigt själv tro på att det skulle hjälpa men värt ett försök
C cullberg skrev:
Hej,
Någon här som upptäckt att larmet inte reagerar på om en dörr lämnas öppen vid larmning?
En av våra dörrdetektor (lilla magneten) sitter inte ordentligt och sluter inte helt även om dörren är stängd. Appen visar dörren som öppen. När man sätter på larmet regerar det inte alls på att dörren inte är öppen. Får inte ens en notis.
Skall det vara så?
Någon här som upptäckt att larmet inte reagerar på om en dörr lämnas öppen vid larmning?
En av våra dörrdetektor (lilla magneten) sitter inte ordentligt och sluter inte helt även om dörren är stängd. Appen visar dörren som öppen. När man sätter på larmet regerar det inte alls på att dörren inte är öppen. Får inte ens en notis.
Skall det vara så?
Har du på integrationschecken då? Man kan välja hur det ska vara. För mig varnar den och så kan man välja om man vill kolla upp det eller fortsätta ändå.L Luugen skrev:Hej,
Skall det vara så?