7 485 läst · 20 svar
7k läst
20 svar
Aftonbladets 10 skruvdragare i test
Medlem
· Västra Götaland
· 524 inlägg
Jo jag vet, hela forumet är fyllt av verktygssnobbarskalman1 skrev:
Jag får nöja mig med Ryobi, så jag har råd att köpa skruvar också
(och vet ni vad, jag har en GRÖN Bosch-såg också, men den har jag inte använt så mycket så att jag kan säga om jag är nöjd ännu)
Medlem
· Västra Götaland
· 524 inlägg
Jo, jag vet. Var bara lite ironisk. Jag har en blå bosch Sticksåg som jag ärvt. Den är 25 år gammal och användes vid Husrenovering när jag bodde hemma. Fortfarande en fantastisk maskin, så jag förstår vad du talar om även om jag tycker att det blir lite väl kräset ibland, särskilt i denna tråden.
Blir väl lätt så när, vad jag tror, många här på forumet använder verktygen i sitt arbete eller gör vad sajten heter, bygger hus.
I båda fallen är kvalitetsverktyg ett sätt att hålla humöret uppe och vansinnet borta :wow:, fast de kan bli fel/bra med alla verktyg.
Hade sajten hetat "Häng en tavla i vardagsrummet" så hade nog AB's test varit mer relevant.
De flesta tester i AB är ganska värdelösa och de gäller oavsett ämne, enda gången de har hyfsade tester är inköpta tester/artiklar från facktidskrifter.
Som sagt synd att de får stor genomslagskraft då mindre insatta/intresserade ganska troligt väljer en "testvinnare".
Lite samma sak som med GDS som mest testar junk och drar mystiska slutsatser, men där hittar då iaf jag något intressant tips eller verktyg jag vill testa i varje nummer.
I båda fallen är kvalitetsverktyg ett sätt att hålla humöret uppe och vansinnet borta :wow:, fast de kan bli fel/bra med alla verktyg.
Hade sajten hetat "Häng en tavla i vardagsrummet" så hade nog AB's test varit mer relevant.
De flesta tester i AB är ganska värdelösa och de gäller oavsett ämne, enda gången de har hyfsade tester är inköpta tester/artiklar från facktidskrifter.
Som sagt synd att de får stor genomslagskraft då mindre insatta/intresserade ganska troligt väljer en "testvinnare".
Lite samma sak som med GDS som mest testar junk och drar mystiska slutsatser, men där hittar då iaf jag något intressant tips eller verktyg jag vill testa i varje nummer.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken slagskruvdragare för runt 1000:-?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skruvdragare för 1000kr, bättre förslag än Hitachi ...?
Vilken skruvdragare är starkast, 110 Nm eller 63 Nm?
Borrskruvdragare runt 1000 lappen?
Hur är ljudnivån på Boschs borstlösa skruvdragare, 18V och 10,8V?
Verktyg, Maskiner & Fordon