4 547 läst · 27 svar
5k läst
27 svar
Afghanistans ambassad har köpt lyxvilla i Saltjö Duvnäs
Lite synd att vissa gör sig lustiga över afghanernas situation, det hade inte blivit mycket skrivet om Amerika eller något annat "fint" västland förlagt en ambassad i området.
Men visst, de boende har väl rätt till en åsikt som alla andra.
Hos oss hade jag välkomnat en ambassad, olustigt vad olika vi är.
Men visst, de boende har väl rätt till en åsikt som alla andra.
Hos oss hade jag välkomnat en ambassad, olustigt vad olika vi är.
Sedermera får du också tänka på att nog väldigt få som har ont av att ha en ambassad nära sitt boende av den anledningen att det "är en ambassad". Det är väl snarare så att man inte vill ha det av skälet att det är en stor säkerhetsrisk idag.
Vet inte om jag skall skylla mitt ogenomtänkta inlägg på trötthet, jag backar, lite trött på de som gnäller om andras situation, så var nog inte fallet, förlåt!Martin_B skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Varför skall över huvud taget A*stan ha en ambassad i lilla Sverige?
Och varför har Sverige en ambassad i A*stan?
Fundera på det!
Och varför har Sverige en ambassad i A*stan?
Fundera på det!
För att det numera finns väldigt många människor från Afghanistan här?KnockOnWood skrev:
...varför Sverige har en ambassad i Afghanistan är en bättre fråga haha ...inte många svenskar som flyttar dit och bor där är min gissning?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Vad jag minns har vi inte "krigat" i A*stan.harry73 skrev:
Däremot var "vi" aktiva när västvärlden bombade Libyen och Muammar al-Gaddafi's regim sönder och samman.
Vi visade upp hur bra våra JAS-plan var som spaningsenheter, för att styra de efterföljande NATO-bombplanens angrepp.
Varför, varför, varför???
Jag skäms över vår insats när vi hjälpte till att rasera ett stabilt, iofs diktatoriskt, land i Nordafrika.
När skall vi göra samma insats mot jordens största diktatur, PRC?
Jag bävar
Idagsget är det den Iranska ambasaden i Lidingö som sköter afghaners ärende. Det är ett väldigt enkelt hus långtifrån 40 milj villa som klarar gott o väl flödet från båda länderna.
Det vorre mer logisk om de skaffade nåt hus i närheten medan afghaner känner till adressen.
Det vorre mer logisk om de skaffade nåt hus i närheten medan afghaner känner till adressen.
Liknande trådar
-
Köpt kolonistuga med ett körsbärsträd.
Fritidshus -
Köpt gammalt hus- hjälp med värmesystemet
Ved, Pellets, Flis -
Hur bäst få bort det vi tror är svartmögel på köksbänk i nyköpt hus?
Miljö & Hälsa -
Någon som köpt pool från polska företaget Plast-Pol?
Pool -
Köpt BR, inte tillträtt, blivit av med jobbet. Berätta för banken?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.