Vi vill kunna bygga de byggnader ett lantbruk får göra bygglovsfritt.

C
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi vill kunna bygga de byggnader ett lantbruk får göra bygglovsfritt.
Formellt sett är inte taxeringen eller ändamålet något hinder för det. Dessa begrepp förekommer inte i PBL, utan det är verksamheten/byggnadens användning som definierar. Sen kanske det i praktiken skulle vara en faktor om det blev nåt bråk.

C cpalm skrev:
Formellt sett är inte taxeringen eller ändamålet något hinder för det. Dessa begrepp förekommer inte i PBL, utan det är verksamheten/byggnadens användning som definierar. Sen kanske det i praktiken skulle vara en faktor om det blev nåt bråk.
Låter ju bra.

Då är det snarare att man vill bygga den på egen mark som är det viktiga.

C
13th Marine 13th Marine skrev:
Då är det snarare att man vill bygga den på egen mark som är det viktiga.
Ja, med det sagt är min åsikt att man bör undvika styckning från första början. Ser inte riktigt poängen i det, utan bara trassel.

Finns alla risker i hela världen med föreslaget upplägg. Finns endast ett enda upplägg som hller i längden och det är att ta över hela rasket. Då är det ni som bestämmer.

C cpalm skrev:
Ja, med det sagt är min åsikt att man bör undvika styckning från första början. Ser inte riktigt poängen i det, utan bara trassel.
Någon styckning hade behövt göras oavsett, vi har inte råd att lösa ut två andra för 15-20M.

Jag hade dock önskat av vi kunde stycka så att vi åtminstone fick de 10ha som är närmast gården.

• Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.