Staffans2000
Fishdoc Fishdoc skrev:
Det är snustorrt.
Är det varmvattnet?

Staffan

A ansic skrev:
Går det att löda över en por så att det håller en längre tid?
Allt går ju, men kromet måste slipas bort, och troligen är det fler hål på gång. Dessutom är det inte värt arbetstiden, det är enklare och billigare att byta röret.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Är det varmvattnet?

Staffan
Kallvattnet.

Staffans2000
Fishdoc Fishdoc skrev:
Kallvattnet.
Då kanske det likväl ärjat igen sig självt. Åtminstone tillfälligt.

Då kanske det likväl ärjat igen sig självt. Åtminstone tillfälligt.
Ok, du menar att det har läckt lite och sen ärgat ihop? När man tittar på hyllan under så ser det ut som det varit fuktigt där.

Staffans2000
Fishdoc Fishdoc skrev:
Ok, du menar att det har läckt lite och sen ärgat ihop? När man tittar på hyllan under så ser det ut som det varit fuktigt där.
Ja.

R
Det ser ut som en liten por. Men någon brådska ser det definitivt inte ut att vara.

Staffan
Rörisen har rätt.

Byt rören

• Gilla
Fishdoc
  • Laddar…
R Rörmokaren84 skrev:
Rörisen har rätt.

Byt rören
Trist att det ska gå på nästan 9k. Hur bråttom är det? Funderar på att göra det nästa månad..

vcx
Fishdoc Fishdoc skrev:
Trist att det ska gå på nästan 9k. Hur bråttom är det? Funderar på att göra det nästa månad..
Kan du inte bara byta den delen själv? Eller läcker det på fler ställen?

Fishdoc Fishdoc skrev:
Jag tycker det låter mycket för att byta en snutt rör. Kolla med någon annan.

vcx vcx skrev:
Kan du inte bara byta den delen själv? Eller läcker det på fler ställen?
Jag ska inte röra rör. Senast försökte jag byta en blandare i köket och det resulterade i sprucken koppling.

• Wow
vcx
  • Laddar…
L lordi skrev:
Jag tycker det låter mycket för att byta en snutt rör. Kolla med någon annan.
Ja jag med. Men då är det nya vattenlås med i offerten. Inte för att de borde kosta så mycket. Materialkostnad ca 3500:- tydligen..

• Wow
Staffans2000
  • Laddar…
Linda lite gummiduk över 3 varv och en slangklammer över där poren är så har du fixat något akut och du får respit på tiden.

J jonaserik skrev:
Linda lite gummiduk över 3 varv och en slangklammer över där poren är så har du fixat något akut och du får respit på tiden.
Tack för tipset, som tur är är det inget akut i nuläget.

Staffans2000
Fishdoc Fishdoc skrev:
Ja jag med. Men då är det nya vattenlås med i offerten. Inte för att de borde kosta så mycket. Materialkostnad ca 3500:- tydligen..
3500 för en rörstump och två vattenlås! Det måste vara nytt rekordpåslag. Ca:450kr. Plus några kopplingar, ger en hundring till.

Staffan

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.