2 731 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Är hemmapulare extrema besserwissers?
Nåt jag tycker börjar gå överstyr är att många har ett starkt behov av påpeka att andra människor är dumma i huvet istället för att bidra med fakta om ämnet. Exempel: någon startar en tråd för att få hjälp med hur en dörrkarm ska monteras och får direkt svar som "Hur kan man ens tro att det går med spik, det måste ju limmas???". Budskapet som framförs är ju helt fokuserad på att TS och dennes gelikar är en lägre stående livsform, ett budskap nästan fritt från innehåll om ursprungsfrågan. Ingenting blir ju långsiktigt bättre av ett sånt inlägg, varken TS problemlösning eller inläggarens ruttna självkänsla.
Är väl utmärkt bra att många medlemmar tar sig tid att utreda varje tänkbart scenario i detaljnivå, förutsättningarna kan ju ändras och även andra än TS får nytta av tråden, bara att inte läsa om man inte tycker om det.
Sen händer det ju "ibland", kanske en gång om året, att tråden förvandlas till en dialog mellan två medlemmar om något helt ovidkommande där poängen enbart är att få sista ordet och bevisa sin sak, detta kan pågå i sida efter sida och bli rätt tröttsamt, men inte så vanlgit tycker jag, modereringen här fungerar perfekt tycker jag.
Sen händer det ju "ibland", kanske en gång om året, att tråden förvandlas till en dialog mellan två medlemmar om något helt ovidkommande där poängen enbart är att få sista ordet och bevisa sin sak, detta kan pågå i sida efter sida och bli rätt tröttsamt, men inte så vanlgit tycker jag, modereringen här fungerar perfekt tycker jag.
Trådförstörare tycks finnas på alla forum...
Liknande trådar
-
Extrema överpriser på frånträdande av standardval vid stambyte
Bostadsrätt -
Extrema elpriser vintern - lägsta värme att ha i hus?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Extrema prisökningar på virke
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Trägolv i extrema temperaturväxlingar
Golv -
Ny elcentral för hemmapulare PnP
El