6 570 läst · 43 svar
7k läst
43 svar
Är fönsterputsmaskin värt det?
Vilket medel eller blandning rekommenderas? Räcker vanligt vatten?C cpalm skrev:
Jag hade turen att vinna en Kärcher fönstertvätt. Maskinen och tillhörande sprayflaska/puts funkar bra.
Vatten och lite diskmedel sprayflaskan, sedan kör över fönstret med putsen.
Därefter sug upp allt vatten från fönsterytan utan sölande spillvatten som ska torkas upp.
Det blir lite tyngre att hålla fönsterputsmaskinen i handen jmf med en traditionell fönsterskrapa.
Den funkar bra även i badrum och på kakelytor.
Jag hade nog själv inte köpt en sådan maskin med tanke på det ganska höga priset.
Alternativet är en bra fönsterskrapa, 2 i 1 från ex. Vileda. 200 Kr.
Gav en sådan till brorsan i present. Funkar bra enl. honom.
Vatten och lite diskmedel sprayflaskan, sedan kör över fönstret med putsen.
Därefter sug upp allt vatten från fönsterytan utan sölande spillvatten som ska torkas upp.
Det blir lite tyngre att hålla fönsterputsmaskinen i handen jmf med en traditionell fönsterskrapa.
Den funkar bra även i badrum och på kakelytor.
Jag hade nog själv inte köpt en sådan maskin med tanke på det ganska höga priset.
Alternativet är en bra fönsterskrapa, 2 i 1 från ex. Vileda. 200 Kr.
Gav en sådan till brorsan i present. Funkar bra enl. honom.
Enligt mig är den helt sjukt bra. Har första generationens Kärcher. Fördelen är enligt mig att man slipper alla ränder (går säkert att lära sig rätt teknik) men framförallt allt kladd. Det jobbiga annars är att allt vatten rasar ner på fönsterbrädan/golvet när man skrapar av.
Noll förberedelser, noll efterjobb. Givet köp imho
Noll förberedelser, noll efterjobb. Givet köp imho
Apropå det, eftersom det inte uttryckligen nämns i videon - notera att han använder "moppen"/tvättpälsen i andra handen för att samla upp vattnet som skrapas av. Annars blir det ju mycket riktigt vatten på golvet/fönsterbrädan, alternativt att man får en genomsur trasa om man använder den.J Jotsat skrev:
Just att den suger upp är själva grejen, den får gå inomhus. Ute är det skrapa o duk. Bättre resultat och mycket snabbare ( om man har rörelsen).
Vet om en del som testat dessa fönsterputsare
Jag har en själv och jag gillar den.
Vet om några som köpt och testat dessa, någon älskar den och någon gillade den inte alls, och lämnade tillbaka den, så det är nog bara att köpa en och testa själv.F Fideliox skrev:
Jag har en själv och jag gillar den.
Besserwisher
· The Great North
· 1 047 inlägg
Jag har använt Nilfisk fönstertvätt som är likadan som Kärchers och tröttnade på att det blev små ränder kvar. Antar att smuts fastnade i gummit. Blev en massa extrajobb. Jag köpte Ungers kit som visades i filmen och nu är fönstertvätten en fröjd. Värt vartenda krona
Köpte snålversionen Kärcher WV 1 Plus för två-tre år sedan när det på rea för ca 300kr. Inglasat uterum med fem glas golv till tak+sex vanliga, kopplade glas med spröjs i huset. Kan inte svara på hållbarheten på gummit i skrapan men det finns som reservdel att köpa. Har inte behövt köpa något nytt på ganska många timmars användning.
Vad jag kan svara på är att det är ingen mirakelmaskin men visst går det lite snabbare och det är det trevligt att den suger upp vätskan, gillar även sprutan med moppen på. En i var hand och en liten microfiberduk på axeln är allt jag behöver.
Som prylhomosexuel kan jag informera att den största skillnaden för mig är att det blir roligare, vilken är värt många pengar. För 300kr är det en no-brainer, jag hade dock inte lagt 2000-3000kr på en värsting.
Vad jag kan svara på är att det är ingen mirakelmaskin men visst går det lite snabbare och det är det trevligt att den suger upp vätskan, gillar även sprutan med moppen på. En i var hand och en liten microfiberduk på axeln är allt jag behöver.
Som prylhomosexuel kan jag informera att den största skillnaden för mig är att det blir roligare, vilken är värt många pengar. För 300kr är det en no-brainer, jag hade dock inte lagt 2000-3000kr på en värsting.