Att sköta en flytt med över hundra lådor är för mig att beställa flyttfirma. Över 200 och med möbler är det självklart.
Kolla vad en trappkärra kostar och dra bort det.
Har du en lastbil så kanske det lönar sig men ska du hyra en sån så lägg till kostnaden för två dygn.
Hyra eller inköp av flyttlådor tillkommer också.
Hur mycket pengar har du nu kvar i förhållande till offerten?

Hur många trappor är det. Det är ju skillnad på en halvtrappa och fem våningar. I värstingfallet passeras fyra svalar innan man ens kommit utanför huset. På samma tid har halvtrappsalternativflyttaren hunnit med två, tre vändor.
Jag har fraktat ut gamla oljepannor med trappkärra. Gick riktigt bra, för finessen är att minst ett hjulpar står på plan mark hela tiden, så det blir en mycket jämnare gång och ingen huppigupptäcksfärd 😀

Har du verkligen tänkt igenom vad det innebär. Alltså hur mycket jobb det verkligen är och vad som händer när du tappar ett lass Long playskivor eller än värre, 78varvare ner för stentrappan. 😱😎🥵

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi bar in - flyttade ned - ett 150 kg vapenskåp i källaren via källartrappan. Två pers, jag och frugan, hade skaffat en trapp-trilla från Biltema inför detta: https://www.biltema.se/bil---mc/ver...karror/trappkarra-trehjulig-150-kg-2000024045

Fungerade perfekt, även om den kanske var specad i lägsta laget för denna uppgift. Det man kunde tänkt på tidigare var att hänga av den ca 50 kg tunga dörren innan för att underlätta men det gick fint ändå. Man får givetvis säkra upp med spännband osv så man kan utföra det hela på säkert sätt.

Grunkan har även varit lysande för att dra upp och ned tvättmaskiner längs trappor. Dock inte lika smidig som vanlig säckkärra när det ska svängas runt litet men det brukar gå bra ändå.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.