Jag fyller på vatten i vattenlåsen rätt ofta, främst i badrummet på ovanvåningen som ligger ovanför bastun. Det vattenlåset torkar ur på bara ett par-tre bastubad om det inte använts emellan.

pacman42 pacman42 skrev:
Det vattenlåset torkar ur på bara ett par-tre bastubad om det inte använts emellan.
På grund av att golvvärmeslingorna ligger närmare brunnen än 3 dm?

• Haha
wildeside
  • Laddar…
useless useless skrev:
På grund av att golvvärmeslingorna ligger närmare brunnen än 3 dm?
Nej, pga värme. Allt hänger på hur ofta du använder duschen. Om golvet torkar ur så torkar även vattenlåset snabbt pga värmen. Vad det är för undergolv spelar också in, har man betong under så tar det mycket längre tid att torka vattenlåset än om det är trä/spån under, mycket mer gods att torka ur. Använder du duschen ofta så finns det inga problem oavsett hur du gör.

Hos mig finns det ingen golvvärme i duschen. Jag saknar det inte eftersom man alltid slår på duschen och väntar trettio sekunder till en minut innan man går in, annars är ju vattnet kallt...

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Så här lade vi värmeslingorna i duschen för att det inte skulle ligga precis vid golvbrunnen men ändå en varm och skön dusch.

• Renoveringsarbete, outredd duschplats, hörna, värmeslingor på golv, väggplattor, kabelrör, osammanhängande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi skippade golvbrunn mitt på golvet och satte en avlång vid väggen. Så detta med slingorna och placeringen krävde ingen anpassning. Köpte en Purus i rostfritt. Kommer med både hårsil och vattenlås.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
T
V Vatthagen skrev:
Så här lade vi värmeslingorna i duschen för att det inte skulle ligga precis vid golvbrunnen men ändå en varm och skön dusch.
Inte många rätt på den bilden!

T tank77 skrev:
Inte många rätt på den bilden!

Vad menar du med inte många rätt? Inte så specifikt förklarat av dig!
Om du menar rören upp ur golvet så är allt uppbyggt på en klack nu, annars vet jag inte vad du har åsikt om.

674982-30688975b9cd3043ca619cee4207c2c4.jpg

Three questions:
How much energy do we lose by heating the floor structure?
How much did the strength of the floor slabs decrease after milling?
Where will the water from the screed go and does the manufacturer of the boards recommend it?

E Elajomannen skrev:
Ja inte på min toalett i alla fall. Här är värmekabel big NO , kör slang överallt där jag vill ha varmt.
De skämtar..

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.