21 795 läst · 68 svar
22k läst
68 svar
Är detta fackmannamässigt gjort ?
Jag fyller på vatten i vattenlåsen rätt ofta, främst i badrummet på ovanvåningen som ligger ovanför bastun. Det vattenlåset torkar ur på bara ett par-tre bastubad om det inte använts emellan.
Nej, pga värme. Allt hänger på hur ofta du använder duschen. Om golvet torkar ur så torkar även vattenlåset snabbt pga värmen. Vad det är för undergolv spelar också in, har man betong under så tar det mycket längre tid att torka vattenlåset än om det är trä/spån under, mycket mer gods att torka ur. Använder du duschen ofta så finns det inga problem oavsett hur du gör.useless skrev:
Hos mig finns det ingen golvvärme i duschen. Jag saknar det inte eftersom man alltid slår på duschen och väntar trettio sekunder till en minut innan man går in, annars är ju vattnet kallt...
Självbyggare
· Stockholm
· 9 942 inlägg
Vi skippade golvbrunn mitt på golvet och satte en avlång vid väggen. Så detta med slingorna och placeringen krävde ingen anpassning. Köpte en Purus i rostfritt. Kommer med både hårsil och vattenlås.
Three questions:
How much energy do we lose by heating the floor structure?
How much did the strength of the floor slabs decrease after milling?
Where will the water from the screed go and does the manufacturer of the boards recommend it?
Liknande trådar
-
Grannen vill vika upp sin takpapp under vår takplåt, fackmannamässigt att göra detta?
Tak & Vind -
Är detta fackmannamässigt?
Vatten & Avlopp -
Finns det någon möjlighet att detta badrum är fackmannamässigt gjort?
Badrum -
Dra el genom garage, är detta fackmannamässigt gjort?
El -
Är detta verkligen fackmannamässigt gjort av en rutinerad snickare?
Byggmaterial & Byggteknik