lärjungen lärjungen skrev:
Vi fick en vattenskada i köket i somras som resulterade i att golvet fick brytas upp helt. Köket är ganska litet, knappt 14m2. Parketten bort, originalgolvet bort, sågspånsisoleringen bort, blindbotten bort. Bjälklaget är oskadat och kan vara kvar. Försäkringsbolaget skickade firma som avfuktade i 3 veckor. Grönt ljus nu för återuppbyggnad. Jag har meddelat försäkringsbolaget att jag vill göra allt jobb själv. Är själv snickare och vill se till att allting blir rätt gjort. De räknar ut en summa för arbete och material och efter självrisk får jag totalt 12600 kr i ersättning (självrisken var på 4000). Tycker spontant att det låter ganska klent. Bara materialet för återuppbyggnad går ju på ca 10 lax (räknat in blindbotten, isolering, spånskiva och parkett) och jag har redan jobbat en hel del timmar med att rensa upp allt. Samtidigt är detta vårt första försäkringsärende sen vi flyttade in för 10 år sedan så har inget att jämföra med. Fick även höra att deras kalkyl landade på 32k om jag hade velat ha en firma att göra jobbet. För privatperson som gör jobbet själv ersätter de 150kr/h. Vad säger ni som har mer erfarenhet av försäkringsärenden? Är deras ersättning rimlig?
Fixar du kök för 150 kr/tim så bjuder jag 250 kr/tim om du kommer och fixar min altan ;) Skämt åsido, låt försäkringsbolaget fixa det där, men se till att vara hemma och övervaka arbetet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.