29 724 läst · 174 svar
30k läst
174 svar
Är detta ett doldt fel?
Du behöver inga bevis, det är dom ska bevis att det är ett dolt fel eller att dom ska ha rätt till ersättning vilket alla som skriver här försökt förklara på mycket bra sätt. Du kan släppa det där nu tror jag. Tänk på att en stämningsansökan i Tingsrätten kostar 2800kr plus att en jurist/advokat ska jobba x-antal timmar så de där 18 000 kr dom kräver äts upp redan första veckan Stay cool!
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 087 inlägg
Låt köparen ta initiativ, sitt ner i båten.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 469 inlägg
Så köparen ville fälla in spottar i taket på badrummet? När räkningen från hantverkaren kom tyckte man det var för dyrt och skickade vidare räkningen till förra ägaren. Du kan lugnt be dom skicka räkningen till nordpolen, kanske tomten är snäll med dom denna julafton?
Nu kanske jag är korkad, men vad är "dolt" i detta fall? Det går ju ett rör rätt upp i taket och detta kan vem som helst beskåda. Traskade köparen in där en morgon i sitt nya hus och fick totalt spel när hen upptäckte att ett rör helt plötsligt materialiserats och nu gick upp i innertaket?
Man slutar aldrig att förvånas över den mage människor kan ha.
Man slutar aldrig att förvånas över den mage människor kan ha.
Det bästa är att erbjuda 3000 kr. Det är vad det skulle kostar Max att fixa felet
Det tror jag inte. För det första så blir TS då 3000:- fattigare. För det andra så har man då gett dem ett finger så då tar de snart hela handen. Snart sätter de igång och renoverar nästa rum och vipps kommer de dragandes med en ny faktura.S snespikaren skrev:
Det bästa är enligt mig att inte ge dom nånting alls, som flera redan föreslagit.
Tror säkert att du är i rätt härad pengamässigt så om köparen har tänkt efter alls så är det en stooor chansning att dra detta via tinget. Risken är att köparen förlorar och bara står där med en massa juristkostnader som långt överskrider det ursprungliga anspråket.