12 841 läst · 21 svar
13k läst
21 svar
Är detta en fackmannamässigt utförd installation?
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Tack för hjälpen.
Nu är centralen bytt, jord dragen och diverse tidigare felkopplingar fixade, alla eluttag + kontakter bytta till Eljo Renova på nedervåningen.
Elektriker Niklas,Boris och Andreas på El-Fast Göteborg AB, gjorde ett utmärt jobb med bra specad räkning och fina lösningar på hur man skulle trolla bort skumma utanpåliggande dragningar. Lät mig även köpa material själv (men jag bad om en rekomendation av lämpliga tillverkare)
Bild på centralen, ska senare gipsas in :blushing:
Nu är centralen bytt, jord dragen och diverse tidigare felkopplingar fixade, alla eluttag + kontakter bytta till Eljo Renova på nedervåningen.
Elektriker Niklas,Boris och Andreas på El-Fast Göteborg AB, gjorde ett utmärt jobb med bra specad räkning och fina lösningar på hur man skulle trolla bort skumma utanpåliggande dragningar. Lät mig även köpa material själv (men jag bad om en rekomendation av lämpliga tillverkare)
Bild på centralen, ska senare gipsas in :blushing:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 173 inlägg
Men mätartavlan sitter kvar. Borde ni inte flyttat ut den samtidigt om ni ska regla ut och gipsa väggen?
Ser bra ut annars och bra med reservutrymme.
//Patrik
Ser bra ut annars och bra med reservutrymme.
//Patrik
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Ungefär 17000, då inkluderar det ny central och alla nya vägguttag och brytare + övrigt material. Det gjordes även en del jobb att ta bort utanpåliggande dragning med tillhörande dosor. (har inget emot snygg kulodragning med blandning är inte snyggt)Micke_vb skrev:
Väldigt nöjd då det var en massa skumma dragningar och uttag, kändes inte säkert.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 549 inlägg
Jodå, en lucka blir bra, bara det går att komma åt och arbeta där.
Liknande trådar
-
Grannen vill vika upp sin takpapp under vår takplåt, fackmannamässigt att göra detta?
Tak & Vind -
Är detta fackmannamässigt gjort ?
Badrum -
Är detta fackmannamässigt?
Vatten & Avlopp -
Finns det någon möjlighet att detta badrum är fackmannamässigt gjort?
Badrum -
Dra el genom garage, är detta fackmannamässigt gjort?
El