6 833 läst · 25 svar
7k läst
25 svar
Är det värt att be om armorteringsunderlag?
Har du en ränterabatt på 1,35% på ett så litet lån som 330kkr ska du nog vara väldigt tacksam.R Rewrap skrev:Hej!
Har idag ett lån för mitt fritidshus på ca 300tkr hos länsförsäkringar. Har blivit erbjuden att förlänga min ränterabatt på 1,35% i ett år. Obundet lån. Jag har bett om mer men fått ett nej, jag har redan alla banktjänster & försäkringar hos dem.
Är det värt att bråka mer och fråga om ett armorteringsunderlag? Finns det egentligen några nackdelar med att göra detta?
Säg att jag skulle få 0,5% extra i rabatt så innebär det bara 1500kr/år.
Hur hade ni gjort?
Med dagens listränta skulle du få 3,39%, Grattis!
Det beror ju på vad din ränta då blir? Just nu ligger väl 3 månaders räntan på 3.30 hos Landshypotek och Den lär ju gå ner mer längre fram.R Rewrap skrev:Hej!
Har idag ett lån för mitt fritidshus på ca 300tkr hos länsförsäkringar. Har blivit erbjuden att förlänga min ränterabatt på 1,35% i ett år. Obundet lån. Jag har bett om mer men fått ett nej, jag har redan alla banktjänster & försäkringar hos dem.
Är det värt att bråka mer och fråga om ett armorteringsunderlag? Finns det egentligen några nackdelar med att göra detta?
Säg att jag skulle få 0,5% extra i rabatt så innebär det bara 1500kr/år.
Hur hade ni gjort?
Eller 0kr.Excel skrev:
Det är långt ifrån sannolikt att kunna pruta till sig en bra ränta på ett lån på 300k. Det är helt enkelt inte de lånen som brukar få bra ränta.
Så besparingen som nås av att lägga tid på att pruta på det lånet är osäker. Därav min rekommendation att lägga tiden på annat som kan ge mer pengar för investerad tid.
Har man obegränsad tid så kör på. Men då skulle det nog inte vara en fråga här till att börja med.
Liknande trådar
-
Vad är det för svarta områden i taket?
Tak & Vind -
Värt att renovera matbordet?
Möbelsnickeri -
Är det värt att vänta på att ev få köpa fastigheten
Köpa & Sälja hus -
Det finns svarta prickar i olika former och även Cracking i köksgolvet
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
silestoneskiva vart har ni köpt det?
Kök